سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

 

شهادت حضرت رقیه(س)

با نام حضرت دوست

این روزها ،که در تقویم شیعه به نام دهه اول ماه صفر معروف است با مناسبت­هایی روبروست که هرچند شایسته آن مراسم هایی برگزار می­شود اما به یاد داشته باشیم رسانه ملی تریبون همه ما که پرچم و بیرق اهل بیت(علیهم السلام)را بر دوش داریم است. امروز مصادف با شهادت بی­بی حضرت رقیه(س) است.فارغ از هجمه­هایی که نه در این ایام که در طول سال نسبت به هر یک از ائمه معصومین می­شود،نسبت به این خانم هم شبهاتی مطرح شده است.

امروز برنامه ویتامین ث را از شبکه سوم سیما دیدم که چه شورانگیز به استقبال شب یلدا رفته و متناسب با آن دکور تنظیم کرده و مجری آن با حرارت از آن تعریف میکند و به­به و چه­چهی که دهان هر بیننده را آب می­کند.این استدلال که ما مجبوریم بخاطر بینندگان دست به این کارها بزنیم دیگر نخ­نما و کهنه شده است.پس سؤال این است چرا در روزی که منتسب به خانم حضرت رقیه(س) است نه تنها نامی نباید از آن حضرت برده شود بلکه یک مناسبت ملی باید برآن ترجیح داده شود؟

فراموش نکنیم ما شیعه هستیم! یادمان که نرفته عزتمان را از چه داریم؟نکند راه را گم کرده­ایم؟اگر نمی­دانستم مجری برنامه آقای علی ضیاء محب اهل بیت است ناراحتی نداشتم.به ضرس قاطع می­دانم همه دست اندرکاران برنامه از محبین اهل بیت هستند اما این اتفاق برای چه افتاده؟سؤالی که سخت می­توان به پاسخش دست یافت.

در تقدم و تاخر مناسبت ها ملاکمان چیست؟ذائقه مردم؟تو را خدا نکنید.تو را خدا اجازه ندهید این کار به نام شیعه و محب علی نوشته شود.

راه را گم نکنیم.از خدا بخواهیم کمک کند.از آن دختر سه یا چهار ساله بخواهیم دستمان را بگیرد که کوچک است اما اقیانوس ها در مقابلش ناچیزند.

شیعه راهش را گم نخواهد کرد

یا علی

 

 

 





      

بسم رب الحسین


گفت: چرا جای ضریح این پولها را به فقرا نمی دهند


 گفتمش : جانم این پولها را فقرا داده اند... برای ضریح

این الـنـگو ها و گوشواره ها که شد خرج ضریح

جای گـوشواره و الـنگوهـای غـارت رفـتـه ی کاروانت

...یا حسین جان
 


Inline image 1




      

محمدحسین فشارکی فرزند محمد جعفر عالم و مجتهد اصولی و از بزرگان علمای اصفهان در اواخر عصر قاجاریه و اوایل پهلوی است که در کارنامه سیاسی او مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی دیده می‌شود.

اعلامیه پنج ماده‌ای 

وی طی یک اقدام بدیع در اواسط جمادی الاول 1324 و در آستانه مهاجرت علمای تهران به قم (مهاجرت کبری)، به همراهی 13نفر از علمای طراز اول اصفهان از جمله آقا نجفی اصفهانی، حاج آقا نورالله نجفی اصفهانی، آیت الله ابوالقاسم دهکردی،شیخ مرتضی ریزی، میرزا محمدتقی مدرس، سیدمحمدباقر بروجردی، میرزا محمد مهدی جویباره‌ای، میرزا ابوالقاسم زنجانی، آقامحمدجواد قزوینی و رکن‌الملک شیرازی موارد زیر را متعهد شدند:

این خدام شریعت مطهره با همراهی جناب رکن‌الملک، متعهد و ملتزم شرعی شده‌ایم که مهماامکن بعد ذلک تخلف ننماییم، فعلا 5فقره‌است:

§          اولاً: قبالجات و احکام شرعیه از شنبه به بعد روی کاغذ ایرانی بدون آهار نوشته شود. اگر بر کاغذهای دیگر نویسند، مهر ننموده و اعتراف نمی‌نویسیم. قباله و حکمی هم که روی کاغذ دیگر نوشته بیاورند و تاریخ آن بعد از این قرارداد باشد، امضا نمی‌نماییم. حرام نیست کاغذ غیر ایرانی و کسی را مانع نمی‌شویم؛ ماها به این روش متعهدیم.

§          ثانیا: کفن اموات، اگر غیر از کرباس و پارچه اردستانی یا پارچه‌های دیگر ایرانی باشد، متعهد شده‌ایم برآن میت، ماها نماز نخوانیم. دیگری را برای اقامه صلوه بر آن میت بخواهند ماها را معاف دارند.

§          ثالثا: ملبوس مردانه جدید، که از این تاریخ به بعد دوخته و پوشیده می‌شود، قرار دادیم مهما امکن، هر چه بدلی در ایران یافت می‌شود، لباس خودمان را از آن منسوخ نماییم و منسوخ غیرایرانی را نپوشیم و احتیاط نمی‌کنیم و حرام نمی‌دانیم لباس‌های غیرایرانی را، اما ماها ملتزم شده‌ایم حتی‌المقدور بعد از این تاریخ ملبوس خود را از منسوج ایرانی بنماییم. تابعین ماها نیز کذلک و متخلف توقع احترام از ماها نداشته باشد. آنچه از سابق پوشیده و داریم و دوخته، ممنوع نیست استعمال آن.

§          رابعا: مهمانی‌ها بعد ذلک ولو اعیانی باشد، چه عامه، چه خاصه، باید مختصر باشد یک پلو و یک خورش و یک افشره. اگر زاید بر این کسی تکلف دهد، ماها را به محضر خود وعده نگیرد. خودمان نیز به همین روش مهمانی می‌نماییم. هر چه کمتر و مختصرتر از این تکلف کردند، موجب مزید امتنان ماها خواهد بود.

§          خامسا: وافوری اهل وافور را احترام نمی‌کنیم و به منزل او نمی‌رویم زیرا که آیات باهره:«إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کَانُوا إِخْوَانَ الشَّیَاطِینِ» «وَلا تُسْرِفُوا اِنَّهُ لا یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ» «وَلا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَی التَّهْلُکَه» و حدیث «لاضرر و لاضرار» ضرر مالی و جانی و عمری و نسلی و دینی و عرضی و شغلی آن محسوس و مسری است و خانواده‌ها و ممالک را به باد داده. بعد از این هر که را فهمیدیم وافوری، به‌نظر توهین و خفت می‌نگریم.

 




برچسب ها : تولید ملی  ,


      

 


-عزیزم اینجا چه می کنی؟ ادامه مطلب...


برچسب ها : دفاع مقدس  ,


      

با سلام.مطلب ذیل بسیار جالب است که خواندنش خالی از لطف نیست.

نقل از جهان نیوز

در این نوع برداشت از اسلام  که حاصل کوتاه آمدن در مقابل برداشت دنیای مدرن از جهان هستی است، مغز و درون مایه دین خدا فراموش شده و تنها پوسته آن باقی مانده است. به بیان دیگر روح اعمال ، دستورات الهی  و مناسک دینی از میان رفته و تنها ظاهری شبیه آنچه که گذشتگان انجام می دادند، باقی می ماند. 

شاید بتوان گفت عامل اصلی سازش بسیاری از سران کشورهای اسلامی این نوع برداشت غلط از تعالیم دینی است. به وضوح مشخص است که مبنای فکری یک شخص مسلمان که خداوند را قانون گذار هستی و مدبر آن می داند نمی تواند با تفکر انسان متجدد و مادی نگر غرب یکسان باشد. 

تلاشی که امروز از جانب انسان سرمایه دار غرب برای یکسان کردن نمادهای فرهنگی ملل مختلف صورت می گیرد، نوعی جنگ روانی برای آشتی پذیر نشان دادن روح تمام تمدن های بشری با سبک زندگی ارائه شده از جانب دنیای مدرن است. 

قطعا گروه حاکمان و سرمایه داران و طبقه اشراف هر جامعه نقش تعیین کننده ای در چگونگی سبک زندگی سایر مردمان دارند. در جوامعی که طبقه حاکم خودش را با این نوع برداشت از ارزش ها وقف دهد، رسما مسئولیت اشاعه آن را نیز به عهده می گیرد ولی در صورت مقاومت قدرت حاکم، طبقه مسئولان نقش رهبر فکری را بازی می کند.  
    
مسلما رهبران دست نشانده نمی توانستند رسما مخالفت خود را با نمادهایی چون حجاب و ساده زیستی، ظلم ستیزی و... اعلام کنند و حاصل چنین مخالفتی سرنوشت افرادی چون رضا شاه را بدنبال داشت.
نسخه پیشنهادی این بار حرکت تدریجی به سوی زندگی غربی و با استفاده از حضور همزمان در مراسم دینی و در کنار آن مراسم عیاشی ، مشروب خواری و بی بندوباری است. درست در همین زمان است که اسلام آمریکایی متولد می شود. 

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000260/nf00260146-3.jpg

مردم باگذشت زمان و با تکرار مداوم حرکت زیگزالی شخصیت های سیاسی به این وضع عادت کرده و بعد از مدتی حساسیت خود را از دست می دهند. معمولا افراد برجسته سیاسی و اجتماعی، بازیگران سینما، ورزشکاران معروف و هر که رسانه ها او را به عنوان یک شخصیت قابل احترام معرفی می کنند، خواه ناخواه الگوی نسل جوان می شود. همین الگو سازی و از طرفی ترویج زندگی غربی در بین افراد سرشناس سبب می شود که نسل آینده تناقض آشکاری بین خود و ارزش های دینی و ملی ببیند. 
 
پوشش
 
یکی از بارزترین نمادهایی که می تواند سیر تدریجی حرکت اکثر جوامع اسلامی را به سمت تفکر اسلام آمریکایی نمایش دهد موضوع پوشش و حجاب است. اهمیت اسلام به نوع لباس پیروان خود نشان دهنده جایگاه آن برای سلامت جامعه است.


دیدار امیر بحرین و همسرش(راست) و همسر امیر قطر با ملکه و سران انگلیس

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000260/nf00260146-1.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000260/nf00260146-2.jpg

نوع پوشش امروز در بیشتر جوامع اسلامی گرایش معنی داری به سمت نمونه غربی آن پیدا کرده و این امر بخوبی در میان لباس شخصیت های طراز اول سیاسی کشورهای اسلامی و خانواده ایشان مشهود است.

زنان دربارهای سعودی، قطر و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس نمونه بارزی برای این واقعیت است.

ثروت اندوزی

شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین رهنمودهای اسلام ناب برای مسلمانان، ساده زیستی و دوری از زندگی اشرافی و تجمل پرستانه است. ضرورت زندگی ساده برای حاکمان به مراتب با اهمیت تر از عموم مردم است چرا که وی مورد توجه مردم و رفتار وی شکل دهنده رفتار مردمش است.

http://www.jahannews.com/images/docs/000260/n00260146-t.jpg

متاسفانه در این بعد نیز سران کشورهای مرتجع عرب که این روزها با نام اسلام حکومت می کنند، کارنامه سیاهی دارند و در کنار قصر نشینی و تجملات این طبقه حاکم گروهی دیگر از مسلمانان همان کشور در فقر و بدبختی دست و پا می زنند. 

سازش

مشروب خواری، گرفتن عکس های یادگاری، عقد قراردادهای مکرر نظامی، امنیتی و اقتصادی و... با دشمنان درجه یک دنیای اسلام هم یکی از بزرگترین جلوه های اسلام آمریکایی است که از سوی دیکتاتورهای عرب و برخی از دولت های دیگر منطقه به صورت واقعیتی معمول در آمده است؛ به طوری که مردمان این کشورها امیدی به تلاش سران خود برای استقلال کشور، حفظ شرافت و کرامت مردم و اصلاح رویه کنونی ندارند؛ امواج بیداری اسلامی هم درست از دل همین حقیقت تلخ سر برآورد.

دیدار عبدالله گل رییس جمهور مسلمان ترکیه با آنجلینا جولی بازیگر مسئله دار آمریکایی
http://www.jahannews.com/images/docs/files/000244/nf00244707-2.jpg

خوش و بش امیر قطر با وزیر خارجه پیشین اسرائیل که گفته با برخی سران عرب رابطه نامشروع برقرار کرده است
http://www.jahannews.com/images/docs/000260/n00260146-s.jpg

عدالتخواهی و شجاعت

دلاوی و دلیری در مقابل سران استکبار و ظلم جهان و سردادن فریاد عدالتخواهی از دیگر مشخصه های اسلام ناب محمدی است که در کشورهای مذکور هرگز نمود محسوسی پیدا نکرده است؛ گویا جز تسلیم محض بودن در برابر دیکته های غرب زورگو، هنری دیگری برای سران مرتجع عرب و برخی دیگر از دولت های مرعوب مسلمان نمی توان متصور شد.



شاید در نتیجه همین مشخصه است که اکنون ترکیه، عربستان، قطر و برخی دیگر از سران عرب در جبهه اسرائیل و علیه سوریه شمشیرکشی می کنند.

دوری از توده های مردم مسلمان

بی اعتنایی به توده های ملت و امت اسلامی از دیگر شاخصه های اسلام آمریکایی است که مصادیق آن را می توان در کشورهای اخیرا انقلاب کرده یا در آستانه انقلاب (مثل عربستان و اردن) دید.

سران این کشورها برای منافع حلقه اطرافیان خود و آمریکا اساسی ترین حقوق ملت خود و دین خدا را پایمال کرده و می کنند.

همین واقعیت، دیگر علت برخاستن امواج بیداری اسلامی در منطقه بودخ است.



آنچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه شنبه در دیدار صدها تن از استادان، نخبگان و اندیشمندان شرکت کننده در اجلاس جهانی «اساتید دانشگاههای جهان اسلام و بیداری اسلامی» بیان کردند: دشمنان از بروز اسلام حقیقی و واقعی به شدت وحشت دارند ... آنها از اسلامِ برده دلار، اسلامِ غرق در فساد و اشرافی گری و اسلامی که در توده مردم امتداد ندارد، نگران نیستند، ولی از اسلام عمل و اقدام، اسلام توده مردم، اسلام توکل بر خدا و اسلام حُسن ظن به وعده الهی به لرزه می افتند.

بی شک علت هراس دشمنان از عبارت «بیداری اسلامی» نیز یر همین اساس است و "آنها تلاش بسیاری می کنند تا عنوان «بیداری اسلامی» برای حرکت عظیم کنونی در منطقه بکار نرود."





      

  

امام سجاد

 

 

 

 

از آموزه هایی که در متون دینی فراوان به چشم می خورد و بسیار بر آن تاکید شده است دوری از دنیاست. این آموزه آنقدر در تربیت انسان جدی و مهم است که بیزاری از دنیا بعد از شناخت خداوند و شناخت پیامبر او برترین عمل شمرده شده است؛ عملی که انسان را بیش از سایر عبادات به خدا نزدیک می کند.

   امام زین العابدین علیه السلام می فرماید:

«ما مِن عَمَلٍ بَعدَ مَعرِفَةِ اللّهِ جَلَّ و عَزَّ و مَعرِفَةِ رَسولِهِ أفضَلَ مِن بُغضِ الدُّنیا»

[1] ؛ بعد از شناخت خداوند و شناخت پیامبر او، هیچ کارى برتر از بیزارى از دنیا نیست.

ادامه مطلب...


برچسب ها : اخلاقی.مذمت دنیا  ,


      
رسالت بیدارگرانه امام سجاد (علیه السلام ) چندان دیر آغاز نشد. با فاصله اى کوتاه از واقعه کربلا، على رغم همه دردهاى درونى و رنجهاى جسمى ، امام بر سکوى رهبرى ایستاد. از لابلاى توده هاى غم و درد، قد برافراشت و چنان با سخنان برنده اش ‍ فضاى تیره اتهام ها و تبلیغات مسموم امویان را شکافت که کورترین چشم ها، درخشش حقیقت را دیدند و سنگترین دل ها، لرزیدند و بر مظلومیت حیسن و خاندانش گریستند و بر آینده خویش بیمناک شدند!کاروان

امام على بن الحسین (علیه السلام ) در مدت اقامت خویش در کوفه ، دو بار به احتجاج برخاست ؛ یک بار روى سخنش با مردم پیمان شکن کوفه بود، و بار دیگر در «دارالاماره» و در برابر عبیدالله بن زیاد.

هان ، اى مردم ، اى کوفیان ! شما را به خدا سوگند، آیا به یاد دارید نامه هایى را که براى پدرم نوشتید! نامه هاى سراسر خدعه و نیرنگتان را! در نامه هایتان با او عهد و پیمان بستید و با او بیعت کردید! ولى او را کشتید، به جنگ کشاندید و تنهایش گذاشتید!

ادامه مطلب...


برچسب ها : امام سجاد(ع)  ,


      

با سلام

شیطان سه خصوصیت دارد چه بخواهیم و چه نخواهیم:

الف: دشمن ویژه انسان است.وقتی عبادت چند هزار ساله خود را بخاطر انسان تباه کرده و مغضوب الهی شده مسلم است که انسان را مقصر دانسته و به قول معروف به خون انسان تشنه باشد.

ب:بسیار پرحوصله است:

گاهی سالیان سال برای کسی دامی پهن می کند و خسته هم نمی شود تا آن فرد را از صراط مستقیم دور کند.داستانی در کتب شهید علامه مطهری نقل شده است به این مضمون که:یکی از بزرگان شیطان را در خواب دید که به دنبالش زنجیرهای درشت و نازک و طناب های مختلفی به لحاظ سایز و حجم دنبال اوست.زنجیربسیار محکمی را هم دید و وقتی از او سؤال کرد گفت:این ها برای بندگان خدایند که به وسیله آن ها از خداوند دور شده و به تبعیت از من درآِیند.(تا اینجا را همه شنیده اید.از این جا مهم است حتما بخوانید).

از او سؤال کرد آن زنجیر کلفت برای کیست؟شیطان فریاد با آهی زد و گفت:برای شیخ مرتضی انصاری(ره).از شیطان سؤال کرد آیا تا بحال توانسته ای شیخ اعظم را تابع خود کنی؟شیطان گفت:فقط یکبار 9 ماه کار کردم و شیخ دو سه قدم دنبالم آمد و زنجیر را پاره کرد.

آن بزرگ، فردایش به محضر شیخ انصاری رسید و خواب را برای شیخ تعریف کرد.شیخ (اعلی الله مقامه) گفت:درست است.خانمم باردار بود و قابله گفت برایش روغن حیوانی بیاورید.در خانه موجود نبود و من هم پولی نداشتم.ناچار با خودم عهد کردم یک تومان از پول بیت المال که پیشم بود را قرض بردارم و بعدا جایگزین کنم.شیخ می گوید رفتم پول را برداشتم دو سه قدم که آمدم با خودم فکر کردم اگر در آن سوی این شهر زنی باردار باشد و همین تجویز را برایش بکنند و همسرش پول نداشته باشد آیا به بیت المال دسترسی دارد که قرض بگیرد ؟شیخ می گوید فورا برگشتم و پول را سر جایش گذاشتم.آن دو سه قدم این جا بود.

ج:بسیار باسواد  است

اللهم اعوذ بک من خطوات الشیطان




برچسب ها : اخلاقی  ,


      

Inline image 1

اگر کسی نامه ای می نوشت و می داد دست امام  و چیزی می خواست ، امام نخوانده قبول می کرد مشکلش را حل کند
می گفتند : لااقل بخوانید، بعد قبول کنید
امام می گفت : راضی نمی شوم همان قدر که من می خوانم،او بایستد و خجالت بکشد
یک بار هم آدم فقیری آمد و پول خواست و امام داد. فقیر همان جا نشست و شروع کرد به شمردن
یکی از همراهان امام گفت : چیزی مگر به ما فروخته ای که همین جا داری پولها را می شماری؟ 
امام گفت : فروخته، آبرویش را فروخته
فکرش هم سخت است، آدم این قدر کریم باشد و یک روز مجبور بشود به یک عده آدم پست رو بیندازد
آن هم نه برای چیز زیادی؛ برای یک کف دست آب، آن هم نه برای خودش؛ برای بچه ای شش ماهه
 ای مردم! برادرم و بچه هایم و یارانم را کشتید. غیر از این بچه که از عطش به خودش می پیچد، کسی برایم نمانده. بیایید بگیریدش و آبش بدهید


حرمله که بچه را سیراب کرد با تیرش
امام برگشت، از اسب پیاده شد با غلاف شمشیر، زمین پشت خیمه را زخم زد و علی را مرهم زخم زمین کرد

...........................
 

قصه کربلا.مهدی قزلی. نشر عماد

 





      

روحانی شهید حسین میرزایی

نام پدر: علی اصغر

طلوع:01/08/1339 عروج: 16/02/1361

محل عروج: جزیره ام الرصاص

فرازی از وصیتنامه شهید:

از روحانیّت جدا نشوید ، نماز جمعه و جماعات را فراموش نکنید ، مسجدها را خالی نگذارید دعای ندبه و دعای کمیل و دعای توسل را فراموش نکنید ، رزمندگان را دعا کنید ، امام را دعا کنید .

مادرم!! شما هم از زینب و ام کلثوم درس بگیرید فقط به یاد خدا باشید و به فکر برادران و خواهرانم هر یک از آنان یک مبارز و مجاهد فی سبیل الله باشند خاری باشند در چشم دشمنان اسلام برادران من هر کدام میتوانند درس علمی بخوانند البته بعد از طی مراحل راهنمائی و دبیرستان و هر کدام میتوانند درسهای دیگر بخوانند به درد مردم بخورند و به درد اسلام بخورند و هر کدام می توانند پاسدار باشند ولی درس علی را فراموش نکنند. اما دوستان و آشنایان مرا ببخشید اگر کسی را رنجانده ام اگر حرفی زده ام که موجب ناراحتی شده باشد مرا ببخشید اگر اشتباهی کرده ام مرا ببخشید ممکن از کسی حقی در پیش من باشد و نه او بداند و نه من هیچکدام آن را هم ببخشید اگر بدی از ما دیده اید عذر خواهی می کنم به امام دعا کنید به انقلاب دعا کنید و به خدمتگذاران دعا کنید به رزمندگان دعا کنید و به بیچارگان کمک کنید در کارهایشان و در احتیاجاتشان به جبهه ها کمک کنید به امام کمک و اطاعت کنید از معلولین عیادت کنید به خانه بینوایان سرکشی کنید دل یتیمها را شاد نگه دارید و خلاصه به فکر بیچارها و پا برهنه باشید خداوند به همه شما اجر عنایت فرماید.

روحانی شهید حسین میرزایی

روحانی شهید حسین میرزاییعکس چهار روز قبل از شهادت





      
   1   2      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم