سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

 

به نام خدا

بغیر از روایات و احادیث گرانبهای امام هادی که مشعل فروزان طریقت به سوی باری تعالی است 5 یادگار ویژه از آن امام معصوم به ما رسیده است که توجه شما را بدان جلب می کنیم

 

1- زیارت جامعه کبیره

درباره زیارت جامعه کبیره که اقیانوسی مواج از معارف الهی و مضامین عالی مشتمل بر معرفی مقام ائمه علیهم السلام است؛ در این مختصر نمی‌گنجد. اما به همین میزان می توان اشاره کرد که زیارت جامعه که به تعبیر علامه مجلسی(ره) از نظر سند و روایت از صحیح‌ترین و قوی‌ترین زیارات ائمه علیهم السلام است یادگاری عظیمی است که در حرم هر یک از ائمه معصومین علیهم‌السلام آن زیارت را می‌خوانیم.

2- زیارت غدیریه

زیارت غدیریه نیز سندی بسیار معتبر دارد و روایتگران و گزارشگران آن از بزرگان شیعه هستند، این زیارت مربوط به روز عید غدیری که امام هادی علیه السلام در سفری که به اجبار متوکل از مدینه به سامرا داشتند. در نجف اشرف بودند و این زیارت را خطاب به قبر مطهر جدّ بزرگوارشان حضرت علی(علیه‌السلام) قرائت کردند.

دوستداران اهل بیت از این نکته غافل نباشند که زیارت غدیریه مثل زیارت عاشورا که مخصوص روز عاشورا نیست؛ این زیارت هم مخصوص روز عید غدیر نیست و خوشبختانه محدث قمی نیز این زیارت را به طور کامل در کتاب شریف مفاتیح الجنان آورده‌اند و بر این نکته که هر روز می‌توان این زیارت را قرائت کرد، تصریح دارد.

3- دعای کوتاه در کنار قبر مبارک آن حضرت

امام هادی(علیه السلام) آنقدر مهربان است و آنقدر برای زائران و دوستداران و شیعیان خیر می‌خواهند که فرمودند: از خدا خواسته‌ام که هر کس این دعا را در کنار قبر من بخواند ناامید برنگردد:

زیارت غدیریه نیز سندی بسیار معتبر دارد و روایتگران و گزارشگران آن از بزرگان شیعه هستند، این زیارت مربوط به روز عید غدیری که امام هادی علیه السلام در سفری که به اجبار متوکل از مدینه به سامرا داشتند. در نجف اشرف بودند و این زیارت را خطاب به قبر مطهر جدّ بزرگوارشان حضرت علی(علیه‌السلام) قرائت کردند «یا عُدَّتى عِنْدَ الْعَُدَدِ وَ یا رَجآئى وَالْمُعْتَمَدَ وَ یا کَهْفى وَالسَّنَدَ یا واحِدُ یا اَحَدُ وَ یا قُلْ هُوَ اللَّهُ اَحَدٌ اَسْئَلُکَ الّلهُمَّ بِحَقِّ مَنْ خَلَقْتَ مِنْ خَلْقِکَ وَلَمْ تَجْعَلْ فى خَلْقِکَ مِثْلَهُمْ اَحَداً صَلِّ عَلى جَماعَتِهِمْ وَافْعَلْ بى کَذا وَ کَذا ؛ اى ذخیره من در برابر ذخیره‌ها و اى امید من و تکیه‌گاهم و اى پناهگاه، و پشت و پناهم اى یگانه‌اى یکتا و اى که درباره خود فرمودى: بگو خدا یکى است، از تو خواهم. خدایا به حق هر کس از آفریدگانت خلق کردى و هیچ کس را مانند آنها در میان آفریدگانت قرار ندادى درود فرست بر گروه آنها و درباره من چنین و چنان کن.(در اینجا حاجات خود را بگویید)»

4- نماز بالای سر در حرم حضرت رضا علیه السلام

ایشان فرمودند: هر کس از خداوند حاجتی دارد پس قبر جدم حضرت رضا را در طوس زیارت کند و دو رکعت نماز نزد قبر او بگزارد و در قنوت نماز حاجتش را طلب کند خداوند دعایش را اجابت می کند مگر اینکه در مورد گناه یا قطع رحم باشد. بر اساس این فرمایش امام هادی(علیه السلام) سزاوار است که از این پس که به مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی مشرف می شویم در نماز بالای سر از خدای متعال حوائجمان را طلب کنیم و به یاد این یادگار ارزشمند امام هادی(علیه السلام) هم باشیم.

5- پنجمین یادگار تعقیب نماز

از علی بن مهزیار روایت شده که محمدبن ابراهیم به حضرت امام علی النقی علیه السام نامه ای نوشت که اگر مصلحت میدانید به من دعایی تعلیم دهید که بعد از هر نماز بخوانم تا خداوند به سبب آن خیر دنیا و آخرت به من عنایت فرماید. امام هادی علیه السلام این دعا را آموزش دادند.

«اَعُوذُ بِوَجْهِکَ الْکَریمِ وَ عِزَّتِکَ الَّتى لا تُرامُ وَ قُدْرَتِکَ الَّتى لا یَمْتَنِعُ مِنْها شَىْءٌ مِنْ شَرِّ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ وَ مِنْ شَرِّ الاَْوْجاعِ کُلِّها وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ؛ پناه برم به ذات بزرگوارت و به عزتت که مورد دستبرد نیست و قدرتت که چیزى از آن خوددارى نتواند، از شر دنیا و آخرت و از شر تمامى دردها و جنبش و نیروئى نیست جز به خداى والاى بزرگ.





      

بیانیه جمعی از علمای اصفهان (در یک قرن پیش):
بر کسی که کفنش از پارچه ایرانی نباشد، نماز نمی‌خوانیم
بعد از تسبیح و تحمید؛ این خدام شریعت مطهره با همراهی جناب رکن الملک متعهد و ملتزم شرعی شده‌ایم که مهما امکن(تا حد امکان) بعد ذلک تخلف ننمائیم، فعلا پنج فقره است:

اولا: قبالجات و احکام شرعیه، از شنبه (14 جمادی الاول) به بعد باید روی کاغذ ایرانی بدون آهار نوشته شد، اگر بر کاغذ‌های دیگر نویسند، مهر ننموده و اعتراف نمی‌نویسیم، قباله و حکمی هم که روی کاغذ دیگر نوشته بیاورند و تاریخ آن بعد از این قرارداد باشد، امضاء نمی‌نماییم. حرام نیست کاغذ غیرایرانی و کسی را مانع نمی‌شویم، ماها با این روش متعهدیم.

ثانیا: کفن اموات، اگر غیر از کرباس و پارچه اردستانی یا پارچه دیگر ایرانی باشد، متعهد شده‌ایم، بر آن میت ماها نماز نخوانیم. دیگری را برای اقامه صلوة بر آن میت بخواهند، ماها را معاف دارند.

ثالثا: ملبوس مردانه جدید که از این تاریخ به بعد دوخته و پوشیده می‌شود، قردادیم مهما امکن هر چه بدلی آن در ایران یافت نمی‌کنیم و حرام نمی‌دانیم لباس‌های غیر ایرانی را، اما ماها ملتزم شده‌ایم، حتی‌المقدور بعد از این تاریخ ملبوس خود را از نسج ایرانی بنماییم، تا بعین ماها نیز کذلک. و متخلف توقع احترام از ماها نداشته باشد، آنچه از سابق پوشیده داریم و دوخته، ممنوع نیست استعمال آن.

رابعا: میهمانی‌ها بعد ذلک، ولو اعیانی باشد، چه عامه چه خاصه، باید مختصر باشد؛ یک پلو و یک چلو و یک خورش و یک افشره، اگر زائد بر این کسی تکلف دهد، ما را به محضر خود وعده نگیرد، خودمان نیز به همین روش میهمانی می‌نمائیم، هر چه کمتر و مختصرتر از این تکلف کردند، موجب مزید امتنان ماها خواهد بود.

خامسا:‌ وافوری و اهل وافور را احترام نمی‌کنیم و به منزل او نمی‌رویم. زیرا که آیات باهره (ان المبذرین کانوا اخوان الشیاطین - و لاتسرفوا ان الله لایحب المسرفین - و لاتلقوا بایدیکم الی التهلکه) و حدیث: (لا ضرر و لاضرار). ضرر مالی و جانی و عمری و نسلی و دینی و عرضی و شغلی آن محسوس و مُسری است و خانواده‌ها و ممالک را به باد داده، بعد از این هر که را فهمیدیم وافوری است، به نظر توهین و خفت می‌نگیریم.

امضای آقایان کرام و علماء‌ فخام کثرالله امثالهم:

1- ثقة‌الاسلام آقای حاج‌آقا نورالله. 2 - حسین بن جعفر الفشارکی، 3 - حجةالاسلام آقانجفی، 4- شیخ مرتضی اژه، 5 - آقا میرزا محمدتقی مدرس، 6- حاجی سیدمحمد باقر بروجردی، 7- آقا میرزا علی محمد، 8- حاجی میرزامحمد مهدی جویباره، 9- سیدابوالقاسم دهکردی، 10- حاجی سیدابوالقاسم زنجانی، 11- آقامحمد جوادقزوینی، 12- سیدمحمد رضا شهیر به آقا میرزای مسجدشاهی، 13 - حاجی آقا حسین بیدآبادی

تذکر: این قرارداددر تاریخ 12 جمادی‌الاول 1324 به امضاء رسی





      

 هرچه از دشمن به ما رسیده را در ذهن مرور کنیم.اگرچه آنها در علم و تکنولوژی در مرتبه­ای هستند که فعلا ما در برخی بخش­ها بالاجبار داریم خواسته یا ناخواسته از آنها پیروی می­کنیم.اما به لطف الهی از دام افراط و تفریط در بسیاری از زمینه­ها دور شده­ایم.یادم نرفته روزی روانشاسان غرب­گرا دارای ارج و قربی شده بوده و حتی برخی تحصیلکردگان مذهبی نیز در دام آنها گرفتار می­شدند.اما امروز فهمیده­ایم چه خبر است.به حدیثی زیبا از رسول خدا (ص) برخورد کردم که امتش را حذر کرده و نگران بوده از امتش بخاطر گرفتار شدن در دام آنها.

رسول خدا (صلى الله علیه و آله) می‌فرماید:

ثلاثٌ أَخَافُهُنَّ على اُمَّتِی مِن بَعدِی: الضَلالَةُ بَعدَ المَعرفةِ، ومُضِلّاتُ الفِتَنِ، وشَهوَةُ البَطْنِ والفَرْجِ.

سه چیز است که پس از خودم از آنها بر امتم می‌ترسم: گمراهی پس از معرفت، و فتنه‌های گمراه‌کننده، و شهوت شکم و دامن.

هیچ توضیحی نمی­خواهد و به سادگی قابل فهم است.ببینیم دشمن روی چه سرمایه­گذاری نموده است؟آیا فکر می­کنید دامهای امروز شیاطین به غیر از این فرموده خاتم النبیین است؟دنیای مصداق در ذهنم غلیان می­کند تا آنها را بیان کنم.اما آنقدر وضوح دارد که هر کسی با اندک تامل می­تواند شناسایی کرده و از آنها به دور شود.

همچنین در روایت دیگری نقل شده که رسول خدا (صلى الله علیه و آله) فرمود:

مَن سَلِمَ مِن اُمَّتِی من أربَعِ خِصالٍ فَلَه الجَنَّةُ: مِن الدخُولِ فی الدُّنیا، واتِّباعُ الهوی، وشَهوَةُ البَطنِ، وشَهوَةُ الفَرْجِ.

هرکه از امت من، از چهار خصلت سالم بماند، بهشت از آن او است: از ورود در دنیادوستی، پیروی از هوس، شهوت شکم و شهوت دامن.

گاهی در خواندن تاریخ سیاسی انقلاب خودمان و حتی برخی زندگی بزرگانی که به آتش جهل برخی ترور شده­اند می­شود فهمید که با چه شناخت عمیقی از آنها دست به این اعمال زده­اند.فهمیده­اند حضورش چه مؤثر است،لذا به ناچار حذف را بهترین راه حل دیده­اند.حال ببینید شیطان و دشمن ما به همان مواردی روی آورده که از دید پیامبر اعظم آنها بسیار حیاتی و مهم بوده است.دنیا دوستی خود دنیای حرف دارد که مثل خوره خوردمان و اگر نبود تلنگرهای پدر این ملت امام امت معلوم نبود سر از کجا در می­آوردیم؟

و خود تو بخوان حدیث مفصل از این مجمل

 

 

 

 





      
  آیت االه بهجت / bahjat

آیت الله بهجت,عارف,العبد,محمد تقی,فومنی,تصویر,نقاشی,دیجیتال,قم,حرم حضرت معصومه,نماز,زاهد,عابد,گودرزی,عباس,دعا,تمثال,چهره,رخ,سیما,خدا,عشق,عاشق,نقاشی چهره,چهره نگاری,مرجع,عالیقدر,شیعه,فتوا,نماز,ترس از خدا,سجده,رکوع,محراب,عبادت,عابد,سید,طلبه,آخوند,حجت الاسلام,گریه,زاری,زیبا,مسلمان,اسلام,دین,شرع,دیندار,اعتقاد

آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند آیا شود که گوشه چشمی به ماکنند





      

با سلام

این روزها سالگرد ارتحال مردی از تبار نیکان و صالحان خدا روی زمین است.العبد محمد تقی بهجت(رحمه الله علیه)

در زندگی روزمره بارها تصمیمات خدایی گرفته و بر انجام آن مصر بوده که دلایلی باعث کمرنگ شدن و یا از بین رفتن کامل آن شده است.هر بار دلیلی.دلایل متفاوتند و به روحیه هر شخص برمی گردند.خیلی وقت ها از خودمان می پرسیم مگر می شود این طور زندگی کرد؟خیل هامان باور نداریم و چون از زندگی صالحان بصورت فیزیکی دور مانده ایم آن را افسانه می دانیم.

چرا؟براستی چرا؟

انسان فطرتا خداجوست و این اصلی خدشه ناپذیر است.محبتی که به انسان شده ، نعمت هایی که در اختیار انسان قرار داده شده این محبت را نسبت به خدا دوچندان می کند و باعث کنترل رفتار ما می گردد.هر چه از محبت خدا دور شویم زندگی مان از خدایی بودن دور شده است.چقدر سعی کردیم بچه هامان را از طریق محبت به خدا نزدیک کنیم.جالب است گاهی فرسنگ ها به لحاظ فکری به بچه هامان فاصله داریم و خود خبر نداریم.

آنها که خدا را انتخاب کردند از بندگان امثال بهجت ها شدند.آنها که شیطان را انتخاب کردند نیز مشخص اند.اما ما که گاهی با خدا و گاهی با شیطان چه؟

به فکر الکن من می رسد بهترین برای شیطان همین است.پیشرفت ما روز به روز در میدان شیطان بیشتر و فاصله از خدا کمتر.گاهی دیدی اگر نصیحتی به جوانی میکنی فریاد برمی آورد که نمی شود اینطور زندگی کرد که بهجت ها زندگی می کنند.او فکر می کند آیت الله بهجت خود را محدود کرده و حظ و بهره ای از این دنیا نبرده است. در حالی که هر چه در زندگی اش بیشتر کنکاش کنی می بینی او بوده که حظ و بهره برده است چون خدایی بوده است.کرامات او نه آنکه گوش فلک را پر کرده باشد که بسیاری از هم کلاسی ها،شاگردان،اساتید که هیچ ، شاید اعضای خانواده او هم خبر نداشته اند.

نگاه ما را ببین.به رئیسی در صدا و سیما گفته اند چرا نماز ایشان را پخش نمی کنید؟گفته فیگور ایشان مناسب نیست!!!

این نگاه نه برای ایشان که برای خیلی از ماها نهادینه شده است .قبول داریم؟

زمانی که پای شیطان باز باشد و ما در کنار خدا او را نیز بخواهیم غیر ازاین نخواهد بود.فیگور او برایمان جالب نخواهد بود اگر چه او را از صالحان بدانیم. این زشت نمودن فیگور را چه کسی برایمان مسجل می کند جز شیطان؟

همان ضرب المثل « یک بام و دو هوا»

می دانیم بد است.بارها از آن استفاده کرده ایم اما باز سیاست خود ما نیز همان است.

عجیب است در احواالات ایشان می گویند هفت بار رساله ایشان بدون اسم چاپ شد و بعد از اوج اعتراضات فقط راضی شد بنویسد « العبد محمد تقی بهجت»حال از درب خانه یکی از آقایان رد می شدم که عکس دو متری ایشان بر روی دیوار منزل خودنمایی میکرد.خدا یا شیطان یا هردو؟

متهم نمیکنم که فقط شیطان است.اما قبول کنیم که بخشی را شیطان مدیریت می کند.

ایشان بارها به فرزندش گوشزد می کند پدر تو یک طلبه ساده است و حق نداری در مجالس بیش از این مقدار برایش خرج کنی واسم ایشان و مقام ایشان و...این یعنی فقط خدا.آن فردی که قبل از ورود به مجلس افرادزیادی را اجیر تا به داخل رفته و جا و مکنتی برایش فراهم کنند اگر نگویم فقط شیطان ، خواهم گفت خدا و شیطان






      

سالهای اخیر  موج جدیدی از باستانگرایی های شووینیستی در فضای مجازی و در تولیدات کتابهای تاریخی ما مشاهده می شود. حتی برخی دولتمردان نیز اخیرا تاکید زیادی بر تاریخ ایران باستان و به خصوص هخامنشیان دارند. این مساله را با عباس سلیمی نمین مدیر" دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران" در میان گذاشته ایم.

س: آقای سلیمی نمین! شما چگونه این گرایشهای اخیر را تفسیر می کنید؟
پرداختن به تاریخ ایران باستان نه تنها دارای ایراد نیست بلکه امری بسیار قابل تحسین است، چون هر ملتی باید هویت تاریخی خودش را دریابد و در نتیجه پرداختن به ریشه های تاریخی جوامع امری ضروری است و ما نباید احساس کنیم پرداختن به تاریخ ایران باستان امری خطا یا مخالفت با اسلام است. قبل از ورود اسلام به ایران، ما در فلات ایران یک تاریخ کهن داریم که قطعا آگاهی از این تاریخ می تواند رشد سیاسی ما را باعث شود.هر چه ما به تاریخ تجربیات و تاریخ اداره جامعه و تاریخ زیست متمدنانه مان بیشتر بپردازیم و هر چه بیشتر ما توانسته باشیم از این تاریخ برای حیات روزمره مان بهره بگیریم با قدرت بیشتری می توانیم جامعه مان را به سامان برسانیم.

ادامه مطلب...



      

از قرن نوزده، زن را مسئله کردند و به بهانه احقاق حقوق، او را از وابستگی به خانواده جدا کردند و غرور را به او هدیه دادند.

دنیای مدرن امروز به مسائلی همچون مسئله زن پیچیده شده است، که جریان فمینیسم با گروه های مختلف و آراء متفاوت برای حقوق از دست رفته زن در طول تاریخ، از دل مدرنیته برآمده و تلاش می کند. هم اکنون با زنِ مرد شده ای مواجه ایم که برای خود شغل و تحصیلات و تفریحات مستقل در هرچه بخواهد و علاقه داشته باشد، دارد. او به خود مستقل است و به هیچ کس وابسته نیست. ادامه مطلب...



      

نام پدر: علی اصغر 

ولادت: 1348/06/01 شهادت: 1366/04/08

محل شهادت: سردشت


امام شهیدان می‌گفت: این وصیتنامه‌هایی که این عزیزان می‌نویسند، مطالعه‌کنید. پنجاه سال عبادت کردید، خدا قبول کند. یک روز هم یکی از این وصیتنامه‌ها را بگیرید و مطالعه کنید و فکر کنید (صحیفه نور، ج 15، ص 32).

فرازی از وصیتنامه شهید:


... برادران ! در این بره? حساس از زمان ، اختلاف بزرگترین ضربه است بر پیکر اسلام و انقلاب . سعی کنید اختلافات را از میانتان بردارید.

... برادران و خواهران ! از روحانیت متعهد پشتیبانی کنید ؛ مبادا اسلامتان از روحانیت جدا شود .

... جوانهای عزیز ! سعی کنید فسادهای اخلاقی فردی واجتماعی رااز میانتان ریشه کن کنید. فرهنگ پوسید? شرق و غرب را رواج ندهید. خودتان را هر روز به شکل و رنگی در نیاورید و در پوشیدن لباس دقت کنید.مبادا به واسط? اعمال ورفتار شما اجتماع به فساد کشیده شود که گناه بسیار بسیار بزرگی است .

دانش آموزان و دانشجویان عزیز ! امیدهای آیند? انقلاب شمائید . موقعیت بسیار حساس خود را درک کنید و با کمال جدیت درسهایتان را بخوانید . خود را متخلّق به اخلاق الهی کنید. تهذیب نفس داشته باشید که ما تخصص را در کنار تعهد و تعهد را در کنار تخصص می خواهیم. اسلام و انقلاب سخت به شما احتیاج دارد.لحظه ای با شهدا(طلبه شهید احمد میرزایی)







برچسب ها : شهدا  ,


      

حضرت صدّیقة زهرا (سلام الله علیها) ولیّة انبیا بوده است، چنان‌که پیامبر اعظم و علی و ‏یازده امام دیگر ولیّ آنان بوده‌اند. یعنی همة انبیا به خضوع و فروتنی در مقابل این چهارده وجود مقدّس ‏ایمان و اعتقاد داشته‌اند.

آیة اول ( آیة تطهیر ):
إنّما یرید الله لیذهب عنکم الرّجس أهل البیت و یطهّرکم تطهیرا.
خدا چنین می‌خواهد که رِجس (هر آلایش) را از شما خاندان نبوّت ببرد و شما را پاک و منزّه ‏گرداند.
در شأن نزول این آیه، روایات متواتری در دست است که حاکی است آیة تطهیر در خانة امّ سلمه نازل ‏شده است و در آن هنگام رسول اکرم(ص)، حضرت صدّیقه(س)، امیرالمؤمنین و حسنین(ع) حضور داشته ‏اند. جناب امّ سلمه از رسول اکرم(ص) تقاضا می‌کند که من نیز به جمع شما داخل شوم و تحت کِساء نزد شما ‏خاندان رسالت قرار گیرم؟ حضرت او را نهی کرد و فرمود: «نه، تو داخل نشو! هر چند تو برخیری. چون این آیه ‏مخصوص است به ما پنج تن». ادامه مطلب...



      

چند روایت درباره اهمیت حجاب در نظر فاطمه زهرا علیهاسلام: 

حضرت موسی بن جعفر علیه السلام از پدران گرامیش از حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام نقل فرمود که:
روزی شخص نابینایی اجازه ورود خواست. فاطمه علیهاسلام برخاست و چادر به سر کرد.
رسول خدا فرمود:« چرا از او رو می‌گیری، او که تو را نمی‌بیند؟»
فاطمه عرض کرد:« او مرا نمی‌بیند، اما من که او را می بینم. و او اگر چه مرا نمی‌بیند ولی بوی مرا که حس می‌کند.»
رسول خدا فرمود:« شهادت می دهم که تو پاره تن منی.» ادامه مطلب...



      
   1   2   3      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم