سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

موسم ولادت دریای جــود و احسان اســـت

 


 

 هـــزار جان گرامی، فــدای جــود جــواد

 دل شکسته خود بسـته‌ام به بود جواد

هماره می‌رســـد از کائنات و مخلوقـــات

 ندای ذکـــــر و ثنا و مـــدح و درود جواد

همه خلایق عالم، غریق نعمت اوســت

 چرا که نیست حدودی برای جـود جواد

وصی حجت هشتم، ســلاله‌ی زهـــــرا

 خـــــدای حی توانا بـــود شهـــود جواد

شب تولد دریای جــود و احسان اســـت

 رسـد به گوش سماواتیان، سرود جواد





      



Inline image 1

جنازه پسرشونو که آوردند
چیزی جز دو سه کیلو استخوان نبود

پدر سرشو بالا گرفت و گفت

حاج خانوم غصه نخوری ها!

دقیقا وزن همون روزیه که خدا بمون هدیه دادش
....

 





      

روحانی شهید حسین میرزایی

 

نام پدر: علی اصغر

طلوع:1339/08/01      عروج: 1362/02/16

محل عروج: جزیره ام الرصاص 

 

 فرازی از وصیتنامه شهید:

ادامه مطلب...



      

نام پدر: سید ابراهیم

طلوع: 1344/01/01     غروب: 1361/02/10

محل عروج: جزیره ام الرصاص

بخشی از وصیتنامه شهید:

خیلی خوشحالم که سعادت آن را داشتم که در این راه که راه خدا و راه پیامبران است گام بردارم . امیدوارم که لیاقت شهادت را خدا به من بدهد و در این راه پر افتخار شهید شوم .

و ای پدر و مادرم! اگر بدی به حقّ شما کردم امیدوارم که شما از سر من بگذرید و مرا حلال نمائید .





      

لیلة الرغائب چگونه شبی است

  "رجب"، ماه خداست؛ ماه پر برکتی است که اعمال بسیاری برای آن ذکر شده است. باید خود را در دریای زلالش بشوییم تا پاک شویم. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودی خدا می شود و غضب الهی از او دور می گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود  .

اعمال ماه های رجب و شعبان، جهت آماده ساختن روح برای شرکت در میهمانی ماه مبارک رمضان می باشد. برای درک عظمت ماه رمضان باید از قبل خود را آماده نمائیم  .

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است  .

اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می کنند. برای این شب عملی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است  :

روز پنج شنبه اول آن ماه  - در صورت امکان و بلا مانع بودن -  روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد   مابین نماز مغرب و عشاء  دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکراللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود. پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح" گفته شودپس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می رسد.

پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله) در فضیلت این نماز می فرماید: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی.

میّت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.

 

امید آن است که در پایان این نماز با فضیلت، محتاجان به دعا را فراموش نکنید و ما را نیز از دعای خیر خود محروم ننمایید.

" التماس دعا"

برگرفته از مفاتیح الجنان

 





      

 با سلام

اماما خودتان در زیارت جامعه کبیره فرمودید:

«طأطأ کل شریف لشرفکم، و بخع کل متکبّر لطاعتکم، و خضع کل جبار لفضلکم، و ذل کل شى‏ء لکم.»
هر بزرگ و شریفى در برابر بزرگوارى و شرافت شما سر فرود آورده و هر خود بزرگ بینى به اطاعت از شما گردن نهاده و هر زورگویى در برابر فضل و برترى شما فروتنى کرده و همه چیز براى شما خوار و ذلیل گشته است.

 

ای هادی امت! غرق‏شدگان وحشت‏زده در دریای بی‏ایمانی، دست نیاز به سوی تو دراز می‏کنند و موطن امن خویش را در این دهشتناکی عالم، در وجود تو می‏یابند تا به امن‏ترین ساحل‏ها، پهلویشان دهی؛ چرا که ذکر نام تو، ذکر همان پروردگاری است که یادش، دل‏های بی‏قرار و ناآرام را نجات می‏بخشد.
ما گرفتاران فرورفته در عمق دریای گناه، سکان وجودمان را به دستان هدایت‏گر تو می‏سپاریم تا کشتی شکسته وجودمان را به کرانه یاد خدا سُکنی دهی.
این دست نیاز ما و این دست راهنمای تو!





      

با سلام

یادم است روزهایی که در انتخابات 1376 بخاطر تعلق به آرمانهایی که با آنها(یکی دو تن از نامزدهای ریاست جمهوری) داشتم تمام وقت در خدمت آنها بودم.از گرفتن ستاد انتخابات مرکزی در شهر کاشان بدون حتی یک ریال پول دریافت شده تا آوردن بر و بچه های طلبه و دانشجو برای تبلیغ و.....

ثمره آن روزها فقط آشنا شدن با چند دانشجوی ناب و مخلص بود که آنهم الان بخاطر اشتغالات و گرفتاری ها از دست رفته است.نه آنها از من خبری دارند و نه من از آنها.

یادتان هست نشریه ای روی باجه ها قرار گرفت که نامش«جمعیت دفاع از ارزشها»بود؟خوب در ذهنم مانده که برای رونق گرفتن این جمعیت چند ده شماره از آن را با پول شهریه می خریدم و رایگان توزیع می کردم چون فکر می کردم صاحبان آن به این جمعیت متعهدند.اما کجایند آلان؟با ما و احساس پاک ما چه کردند؟

یادم نرفته سال 1384 و انتخابات ریاست جمهوری را.در حد وسع خودمان چقدر تلاش کردیم،خون دل خوردیم ،نیش و نوش شنیدیم و خودمان را زدیم به کوچه علی چپ،تا آن که فکر می کردیم به امام و انقلاب و آقا نزدیک تر است رای بیاورد.

وچقدر شیرین بود پیروزی این جبهه و تفکر .تفکری که برای همه عدالت را به ارمغان می آورد.تفکری که دل آقا را شاد می کرد.تفکری که ارزش گرا بود و فکر پابرهنگان و مستضعفان.خواستیم با هم ایرانی آباد را بسازیم و در پس آن حتی فخر بفروشیم تا بدانند روحیه جهادی با نیت پاک و مخلص باید تا این مملکت ساخته شود.

چه شد؟هرچه جلوتر آمدیم دیگرانی که روزی آرزوی مرگ کرده بودند آرام آرام پیدایشان شد.ما که مطمئن کار خود بودیم هرگز ذره ای تردید را به دل راه ندادیم و مصمم بودیم.لیکن چه کنم که هرچه گذشت ما به عقب رانده شدیم.

دیدی دیدی ها  جا باز کرد و نبود که لااقل در یک جریانی نتوانند انگشت در چشم ما بکوبند.سال 1388 شد.باید چه می کردیم؟ملاکمان همچنان حال فعلی بود و لذا «فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى الله»را جاری کردیم.

اما انگار این دفعه متفاوت تر از قبل بود.باید به هنگام بودیم.انتقادهای خودمان نیز شروع شد.حرف زدیم.فریاد زدیم و...داستان «تف سربالا» را شنیده اید؟الان هم ملاکمان حال فعلی بود که دیگر متفاوت از قبل شده بود.دیگر نمی شد تحمل کرد.همه چیز برایمان با همه سختی هایش قابل تحمل بود جز زاویه با آقا.دیگر آرام آرام رهایش کردیم چون چاره ای نداشتیم.او دیگر دنبال آرمان های اولیه(به هر دلیل) نبود.او برایش یک فرد مهم بود و بس.کاش نمی شد.

رسید تا الان که دیگر پشیمانم.چون او در حد یک فرد عادی برایم ارزش دارد.دیگر برایم اصلا مهم نیست.نمی خواهم چهره اش را ببینم.دوستش ندارم چون دیگر مثل من را دوست ندارد.

تاریخ نمی تواند مرا محکوم کند.بالعکس.من محکوم نمی شوم چون هر روز بر اساس این فرمایش پدر و مرادم بودم که فرمود:«ملاک حال فعلی افراد است».

 

 





      

ملایک، دست افشان کدام حادثه‌ی شگفتند که گاهواره‌ی غرق نورش را در عرش، دست به دست می‌چرخانند؟

کدام خورشیدِ روشن در پیشانی میلاد شکفتنش، آسمان و زمین را در نور شناور می‌سازد؟

دست‌هایش ستون هفت آسمانند که شکوفه‌های یقین داده‌اند.

دریچه‌های بسته‌ جهل، روبروی نگاهش به سمت آسمانی از معرفت گشوده می‌شوند و تمام منابر، بوی حکمت می‌گیرند تا کلمات، بال و پر بگیرند در هوایی گسترده.

می‌آید و چشم‌های روشنش می‌جوشد از بطن آسمان‌ها و جاری می‌شود بر گستره خاک زمین، عطر گام هایش می‌پیچد در عالم...

دریچه‌های آسمان باز می‌شود تا آبروی زمین، معصوم هفتمین، «باقرالعلوم»، هرچه روشنایی را با خویش به ارمغان بیاورد...





      

با سلام

دنیایی متفاوت برای همگان رقم خورده است. در حالی که مومنان نه از روی اجبار که از روی اشتیاق و انتخاب دنیا را سجن و زندان خود می دانند، عده ای هم و غمشان دنیایشان شده است و بس.

فکر کردم که جنابی که نسخه اسلام ایرانی را برای همه پیچیده لابد بر خود می بالد که عجبا اسلامی که ایرانی اجرا می کند نسخه اصل مارک دار است.لیکن به راستی اسلام ما ناب است؟ نمی گویم ناب نیست اما عملکرد ما ناب نیست و با نسخه اصلی فاصله چه بسیار دارد.

پزشک معالج ما برایمان نسخه اصل داده و داروهایش   لب طاقچه منزل مانده است.امروز اول ماه رجب المرجب است که به لطف رسانه ها فهمیدیم که اگر نبود لابد فراموشمان شده بود!

چه نسخه های نابی ائمه معصومین برایمان در این ماه تجویز کرده اند که حیف ،برای خودم می گویم حیف.

خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَى غَیْرِکَ وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلا لَکَ را برایمان خواسته اند تا بخوانیم و بدانیم و بفهمیم که ای انسان غافل برگرد به سوی خودم که جز خودم خسران است.

رجب را آورد تا آرام آرام من را فک رقبه رمضان کند،فضا را فراهم کرد تا بتوانم ضمیرم را پاک کنم و وارد رمضانش شوم.

بیاییم همچون عبد عارف ،بهجت اهل تقوی  او که در سجده هایش همیشه می گفت : یا اهل تقوا و المغفره ارحم من لیس له الدنیا و الاخره ... بخوانیم و بگرییم.





      

فضیلت و اعمال ماه مبارک رجب
ماه رجب و ماه شعبان و ماه رمضان شرافت زیادی دارند و در فضیلت آنها روایات بسیاری وارد شده است. از حضرت رسول صلى الله علیه و آله روایت شده که: ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه دارد موجب خشنودى خدای بزرگ می‌گردد و غضب الهى از او دور گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد.

ادامه مطلب...



      
   1   2   3      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم