سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

با سلام

این هفته در حرکتی زیبا تعدادی از دوستداران طبیعت در شهر برزک اقدام به جمع آوری زباله از سطح شهر و دادن پاکت زباله به میهمانان نمودند که در نوع خود بسیار جالب و قابل توجه بود.پیشنهاد می کنم مسولین برزک در تدارک تشویق از این حرکت، جهت استمرار و نهادینه شدن آن باشند.

برخی از مشکلات در تمامی زمینه ها با چنین فرهنگ سازی به راحتی قابل درمان است.تکرار این حرکت در زمینه محیط زیست قطعا پاسخ خواهد داد و فرهنگ استفاده درست از محیط اطرافمان را به راحتی فرا خواهیم گرفت.

واما:

سالهای متمادی است فرهنگ حجاب و عفاف و مسائل پیرامونی آن به یک مشکل تبدیل شده و به جهت درست بیان نشدن مشکل از دو طرف بام افتاده ایم.

توجه نکردن به شرایط ذکر شده امر به معروف و نهی از منکر از سوی مجریان ، نوع برخورد و بیان سلیقه ای از آفاتی بوده که اصل موضوع از آن رنج برده است.در این بحث دو موضوع مطرح است:الف.عده ای شرایط را به کل کشور تعمیم داده و خود را از آن مستثنا نمی دانند و قائلند وقتی در شهرهای بزرگ این اصل مسلم اسلام کمرنگ شده نمی توان در شهرهای کوچک جلو آن را گرفت و باید به آن تن داد.در بحث توریست هم از زاویه اقتصادی به موضوع نگاه داشته و بیان می کنند اگر بخواهیم برخوردی داشته باشیم توریست نخواهد آمد و در پی آن دهها گره اقتصادی منطقه کور خواهد شد.ب.عده ای هم کاملا با موضوع توریست و گردشگر مخالف و خواستار برخورد قاطع هستند.

اجازه می خواهم صورت مسئله را یکبار دیگر بازگو کنم.در بحث امربه معروف و نهی از منکر دقیقا باید عده ای به اصل مشکل پی ببرند تا حرکتی به مثابه طرفداران محیط زیست صورت گیرد.چطور خطر آلوده شدن محیط اطراف کاملا برای خیلی ها حل شده و ضرورتی برای بحث پیرامون آن نیست؟مهمترین مشکل هم به نحوه گفتگو برای پی بردن آن عده خواهد بود.

قدم اول توجیه درست اطرافیان برپایه شرع مقدس اسلام باشد نه سلیقه شخصی.داریم افراد زیادی که بحمدلله توجیه کامل هستند.

قدم دوم: حرکت دست جمعی در سطح شهر توسط گروه های کاملا تخصصی و حرفه ای.در این زمینه بسیار مشکل داریم که به نظرم امام جمعه محترم شهر، روحانیون و معتمدین برای اولین اقدام باید خود شخصا در این گروه ها حضور داشته باشند.این حضور علاوه بر اهمیت موضوع به سایر افراد اعم از حاضرین در گروه و مخاطبین در سطح شهر نحوه تعامل را آموزش خواهد داد.

قدم سوم: بیان این موضوع که به هیچ وجه ما مخالف حضور توریست و گردشگر در منطقه نیستیم و استقبال می کنیم.

قدم چهارم: هدیه به مخاطبین از جمله پک فرهنگی یا یک شاخه گل است.

قدم پنجم: استمرار این حرکت و تبدیل آن به یک خواسته عمومی اجتماعی است.

باشد که انشاله عینک گذاشته شده بر چشم برخی در مورد این موضوع اصلاح شود و این اصلاح مربوط به همه خواهد شد.





      

 

با سلام

ضرب المثل قدیمی معروفیه که نو که اومد به بازار.....

حال و روز این روزای من با وبلاگمه که با آمدن وآتس اپ و....دیگه اگه وقتی داشته باشیم پای اونا میره.چه روزا و شبای بابرکتی را داریم میگذرونیم.بعضیا تو اعتکاف دارن عشق بازی میکنن با خالقشون.خوشا به سعادتشون

بهرحال میلاد امام متقیان امیر المومنین (ع) انشاله بر شما مبارک باشه و انشاله روز پدر،پدران عزیز دست پر بودن و خوشحال

در ایام وفات عقیله عرب بانوی کربلا حضرت زینب(س) هم هستیم که بر همه عاشقان اهل بیت تسلیت و تعزیت باد. 





      

باسلام

خیلی کلنجار رفتم تا در مورد این ماه عزیز بنویسم اما آنچه مانع شد ،تنظیم نکردن روحیات خودم با این ماه عزیز بود.رجب خدا بار دگر آمد و هنوز از ماه رجب گذشته بدهی های زیادی برگردنم مانده که با خداوندگارم تسویه نکرده ام.چه بگویم وقتی خرما خورده ام و عظمتش را به که بگویم جز خود؟

استغفار تنها سلاح من است در مقابل مهربان خالقم.پس فقط این ذکر را می گویم که:استغفر الله و اسئله التوبة

ماه پر خیر و برکت رجب، دارای فضایل بیشماری است. 27 رجب بعثت پیامبر و میلاد سه امام معصوم، امام علی، امام باقر و امام جواد علیهم ‏السلام و اعتکاف ایام البیض در این ماه است. یاد پیشوایان شهید، امام کاظم و امام هادی علیهما السلام و نیز حضرت زینب س گرما‏ بخش دل‏های مؤمنان است .

خدایا تو خود می دانی در ضمیرم چه می گذرد و بر آن آگاه و بر حاجتم توانایی.مرا به حرمت این ماه بزرکت ببخش .الهی آمین





      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم