سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

آیت الله العظمی جوادی آملی در جمع تعدادی از دانشگاهیان و حوزویان، با اشاره به نزدیک بودن فصل بهار و عید نوروز، اظهار داشتند: معنای فروردین و سال نو آن است که زمین که هر شبانه روز یکبار به دور خود می چرخد و شبانه روز تولید می کند در طول سال هم یکبار به دور آفتاب می گردد و سال تازه می شود .

ایشان تاکید کردند: ما که ساکن زمین هستیم ناظر بر سیر زمین به دور آفتاب هستیم و اگر ما هم شمس حقیقی داشته باشیم و به دور آن یکبار می گشتیم سال ما نو می شد.

 استاد برجسته حوزه علمیه با ذکر نمونه هایی در این زمینه اظهار داشت: کسی که سنش 50 سال است یعنی 50 بار زمین به دور آفتاب گشت و او 50 ساله شد و اگر این شخص در طول این 50 سال، 50 قدم برنداشته باشد همان کودک 50 ساله است برای اینکه این فرد رشد نکرد و همان توقعات و طرز فکر دوران بچگی را به سبک دیگری دارد.

حضرت استاد با بیان اینکه ما باید خودمان حرکت کنیم تا عمرمان زیاد شود تصریح کرد: قرآن کریم افراد را در انتخاب مدار حرکت به سه گروه تقسیم کرده است. گروه اول کسانی هستند که دورهوس می گردند، گروه دوم دور نفس و گروه سوم دور عقل و قلب می گردند. فرمود: برخی ها به دورهوس می گردند و هوامدارند، لذا ظالمانه سیر می کنند؛ بعضی ها به دور میل و امثال میل حرکت می کنند که اینها از گروه اول بالاترند، ولی میانه رو هستند و برخی ها حول عقل و وحی و قلب حرکت می کنند که مصداق کاملش ائمه اطهار علیهم السلام هستند.

مفسر بزرگ قرآن کریم خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) عمر پربرکتی داشتند که خدای سبحان به عمر ایشان سوگند یاد کرد، برای اینکه عمر پیامبر(ص) الگوی عقل و وحی و قلب است.





      

 

اللهم صلّ علی الصّدّیقة؛فاطمة الزّکیّة؛حبیبة حبیبک و نبیّک؛و أمّ أحبّائک و اصفیائک؛

 

و چه زیبا گفت:

"نوروز روز  بسم الله الرحمن الرحیم  است... روز انسان کامل انسانی که به کمال انسانی رسیده ....و حقیقت بسم الله الرحمن الرحیم در جانش محقق شده ...انسانی که حالش ، احسن الحال است..."

پیشاپیش فرارسیدن سال نو که مزین به نور فاطمی است بر شما خواننده محترم وبلاگ مبارک باشد.

امید که درپناه خداوند و ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج)،سال جدید، سالی سرشار از تندرستی و موفقیت و توام با خیر و برکت برایتان باشد.





      

با سلام.برای نویسنده اش دعا کنیم

می خواستم به لهجه ی لاتی عشقم برایت نامه ای محرمانه بنویسم، نامه ای که فقط در شکوفه های لبخند تو باز شود. می خواستم یک قطره یاس شوم روی برگی که برایت می نویسم. می خواستم دلم برایت بگوید. قلبم ضربانش را بنویسد. آوازم اشتیاقش را تحریر کند. دلم میخواست روحم را برایت دوقبضه کنم   .

لابد می پرسی دلیل مزاحمت دعای من در این یک شب حاجت چیست؟ البته حقیقت با واقعیت رودربایستی ندارد. عشق مثل تهمت به سراغ آدم می آید. هیچکس نمی تواند در دوست داشتن مقلد باشد. حتماً باید در عشقبازی مجتهد شد. الان تمام اشیا عالم همدیگر را دوست دارند. الان تمام پدیده ها برای هم غش می روند.

انسان، قفسی ست که در آن بلبل خداوند، زندانی ست. من هم مثل همه ی طاووس ها عاشقم. من هم مثل همه ی آیینه ها به آه احتیاج دارم. من هم دوست دارم به اندازه یک پروانه، اجازه سوختن داشته باشم. من هم مثل همه ی گلها، جنون تماشا دارم. بین ما و مضمون بهار، رابطه ی نزدیکی ست! تنها فرق ما و جنون، در ویرانی ست. من وقتی بچه بودم، مثل شیخ صنعان آواز می خواندم. عمده این است که آدم رگ خواب بیداریش را تشخیص بدهد. عمده این است که ما در لحظاتی بتوانیم خود را از پشت آیینه ای پنهان ببینیم و به پستی و بلندی های ذوق خود خیره شویم.

تو به من گفتی دوستت دارم و من نام تو را فراموش کرده ام. به من گفتی قلبم پرنده توست و من از اتوبوس خط و خالت جا مانده ام. اینجا کنار خیابان عطار، زنی با طب سوزنی مژگانش، درد مرا می کاود. ناگهان مثل برق ناحیه خاموش می شوم، دست زکام گرفته ام را به جیب می برم، در تاریکخانه کیف بغلی ام، لبخند تو ظاهر می شود.

دلم می خواست می دیدی که چگونه زمین می گرید وقتی عاشقی پیر می شود: وقتی عاشقی می گرید. اشک های جهان به لرزه می آیند و فاصله زخم های بشر افزون می شود

چرا نمی خواهی قلب مرا باور کنی؟! چرا نمی گذاری نقطه جوش خالت را تماشا کنم؟! چرا نمی گذاری درازای گیسوی تو را به دست بیاورم تا باقیمانده پریشانی معلوم شود؟ چرا نمی گذاری نبض مژگانت را بگیرم، محاسبه کنم چند باران بوسه باید در محیطی به مساحت صد زنخدان فرود آید، تا شکوفه لبخند تو در استوای تبسمت بروید؟

من می خواهم چگالی چشم هایت را اندازه بگیرم تا وزن مخصوص اشک مرا احساس کنی. من می خواهم با یک مولکول تبسم تو، تشکیل دو اتم ابدیت بدهم. می خواهم در خطه گمشده نگاهت راه بیفتم و سنگ های آسمانی سرمه را ببینم، می خواهم در خط موازی مژگانت قرار بگیرم، مماس با نیم دایره ابرویت، آنگاه کائنات کوچک اندوهم را به هیئتی دیگر بیافرینم. می خواهم برای قبله ابروی تو نماسنج اختراع کنم.

دلم از دست تو تنگ غروب شده است. الان چند روزی است که میلم به قضا و رضایتم به قدر نمی رود. داده ام سماور تصنیف را خاموش کنند. مثل خلاصه خبرها به همه چیز نگاه می کنم. دلم می خواهد وقتی استخوان های استدلالم درد می کند، کمی فلسفه تزریق کنم. دلم می خواهد سونای تعالی و دوش معرفت بگیرم. بروم شمال عشق، لب واژه های درخشان رود، تور تصویر پهن کنم. هر روز یک کاسه ماست محلی واژه بخورم، بروم از ماهی آزاد، احوال دریای زندانی را بپرسم. خواهش کنم شاعران غزل آلا، چند بیت از قصیده زلف یک پری دریایی را برایم بخوانند.

حالا دیگر من از عشق گذشته ام. حالا دیگر تنها برای تنهایی نامه می نویسم. حالا هر روز می روم سر خیابان تا یک پاکت تردید بخرم برای لحظه های پریشانی. یک پاکت تردید تا با آن یقین شکست خورده ام را به قوی ترین شک های جهان تسلیم کنم.

**

احمد عزیزی از کتاب «ترجمه زخم»





      

 

هر دم به ضریح بی نشانت ای ماه 

بسته ست دخیل، قلب من با هر آه

عمریست تپش های دلم می گوید

یا فاطمه اشفعی لنا عندالله

امام خامنه ای (مدظله العالی) می فرمایند: فاطمیه را باید عاشورایی برگزار نماییم.

روز شهادت حضرت فاطمه‏ زهرا(س) مورد اختلاف مورخین است و یکی از این موارد، سیزدهم جمادی الثانی می‏باشد. فاطمه(س) پس از پدر بزرگوار خود، روز به روز بدنش رو به ضعف و سستی می‏گرایید.

پیوسته سوخته دل و اشک ریزان بود و در فراق پدر می‏گریست. پس از به خلافت نشستن ابوبکر، خواستند تا از امام علی(ع) برای ابوبکر بیعت بگیرندکه در این مسیر حضرت زهرا(س) مخالفت کرده و به آتش کشیده شدن در خانه‏ آن حضرت و وقایع بعدی انجامید. حضرت زهرا(س) پس از رحلت رسول خدا(ص) از مردم آزار بسیار دید.به خانه‏اش هجوم برده و کودکش را سقط کردند. در اثر ضرباتی که به آن حضرت وارد شد، حضرت زهرا(س) این نور چشم پیامبر و پاره‏ تن رسول خدا، پس از تحمل روزها بیماری،به پدر بزرگوار خود، ملحق گشت. به وصیت آن حضرت، محل دفن وی مخفی می‏باشد. گرچه اقوالی در این باره است، از جمله این که شیخ صدوق مرقد مُنوّر آن بانو را خانه‏ آن حضرت می‏داند,که اکنون جزء مسجد می‏باشد. این قول را دیگران نیز تایید کرده‏اند.

حضرت فاطمه ‏علیها السلام :

بِشرٌ فی وَجهِ المُؤمِنِ یُوجِبُ لِصاحِبِهِ الجَنَّةَ

خوش‏رویی هنگام روبه رو شدن با مؤمن ، بهشت را بر فرد خوش رو واجب می‏کند

بحار الأنوار ، ج 75 ، ص 401

حضرت فاطمه ‏علیها السلام :

حُبِّبَ إلَی من دُنیاکُم ثَلاثٌ : تِلاوَةُ کِتابِ اللَّهِ و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللَّهِ و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللَّهِ

از دنیای شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد : تلاوت قرآن ، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا

نهج الحیاة ، ح 164

حضرت فاطمه ‏علیها السلام :

إلزَم رِجلَها ؛ فَإنَّ الجَنَّةَ تَحتَ أقدامِها

در خدمت مادر باش ؛ زیرا بهشت زیر قدم‏های مادران است

حضرت فاطمه‏ علیها السلام :

إنْ کُنتَ تَعمَلُ بِما أمَرناکَ و تَنتَهی عَمّا زَجَرناکَ عَنهُ فَأنتَ مِن شیعَتِنا و إلّا فَلا

اگر به آنچه تو را به آن فرمان می‏دهیم عمل کنی و از آنچه برحذر می‏داریم دوری کنی ، از شیعیان مایی و الّا هرگز

بحار الأنوار ، ج 68 ، ص 155

حضرت فاطمه‏ علیها السلام :

إذا حُشِرتُ یَومَ القِیامَةِ أشفَعُ عُصاةَ اُمَّةِ النَّبِیّ‏صلی الله علیه وآله

آن گاه که در روز قیامت برانگیخته شوم ، گناهکاران امّت پیامبر اسلام را شفاعت خواهم کرد 

 





      

 

این روزها بار دیگر جناح های سیاسی و فعالین این عرصه به تکاپو افتاده تا از آب گل آلود موجود برای خود ماهی بگیرند.

1-     همه میدانیم افراط و تفریط بد است اما در مصادیق آن اختلاف داریم.

2-    مطلق دیدن عملکرد یک شخصیت به رنگ های سیاه یا سفید هم نامناسب است.

حضور دکتر آقاتهرانی در برنامه سیما باعث شده دوباره بازار سخنان افراطی و تفریطی داغ شود و هر کسی از ظن خودش یار این سخنان شود.گرچه قبل از آن حضور دکتر احمدی نژاد در مراسم یادبود والده اش در شهرهای تبریز و قم نیزباعث شده بود اتفاقات ناموزون سیاسی شکل گیرد.

برایم جالب بود که منتقدین آقای احمدی نژاد بر طبل 100 درصدی اشتباه بودن عملکرد ریاست جمهور قبل می کوبند و طرفداران هم همچنان معتقدند که 100 در صد عملکرد دکتر قابل دفاع است.این آن جیزی است که هرگز نخواهد گذاشت واقعیات این مباحث هویدا شود.

سخت تر از این نیست که دیگر ما برای محکوم شدن یک مجرم طبق تشخیص قوه قضاییه خوشحال نشویم.برای فرد مجرم هم راهکار قانونی برای اعتراض باشد ولی آن را سیاسی بخوانیم.برخی اتفاقات باید این نظام و انقلاب را برای سالیان متمادی بیمه کند لیکن بعلت اشتباهات فاحش مسولین متاسفانه نه تنها فرصت نشده که به نوعی تهدیدی دیگر ساخته و پرداخته شده است.سالیانی بود که محکوم شدن یک مسول رده اول در کشور چین برایمان حسرت ها به دنبال داشت، ولی نتوانستیم با محکوم شدن یک مسول رده اول نظام خوشحال بوده و سرمان را بلند کرده و فریاد بزنیم دیدید نظام اسلامی هم با مجرم تعارف ندارد؟

یادمان نرفته انتخابات ریاست جمهوری در سال 1388 و حضور میلیونی مردم می رفت تا دهان یاوه گویان و دشمنان قسم خورده را برای سالیانی ببندد که متاسفانه بر اثر آن فتنه بزرگ ساخته پرداخته برخی از به اصطلاح خواص مظام تهدید جدی برای نظام بوجود آمد که اگر درایت رهبری و بصیرت مردم نبود...

برای ما که نمی خواهد بگویید که اشتباهاتتان کجاست !لیکن بخاطر خون شهدایی که این نظام را به دست شما سپرده هم که شده بنشینید و کلاهتان را قاضی کنید.ما شما را قبول داریم 





      

 

حضرت زینب علیهاالسلام در خانواده‏ ای به دنیا آمد که به طهارت و پاکی شهرت داشت، در خانواده ‏ای دیده به جهان گشود که آیه "انّما یرید الله لیذهب عنکم الرّجس اهل البیتِ و یطهّرکم تطهیرا"(1) بر عصمتش صحّه می‏گذارد، خانواده ‏ای که ملائکه غبار در و دیوارش را به تبرّک بر دیدگان می‏مالند و به آن مباهات می‏کنند.

گفتنی است که مورّخان، زمان دقیق این تولّد را علی‏رغم اهمیتی که دارد ضبط نکرده‏اند و آراء و اقوال چنان متشتت و گونه‏ گون است که جز با قراین و حوادث تاریخی نمی‏توان آن را حدس زد، با این حال، عالمانی چون علاّمه مجلسی این ولادت را در سال پنجم هجری دانسته‏ اند.(2) ادامه مطلب...



      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم