سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

 

    می گفت: مواظب باشید، هر چه دم دستتان رسید نخورید. خصوصاً تیر و ترکش، اینها بیت المال است. حساب و کتاب دارد. فردا باید جوابگو باشید. مال ملت بیچاره عراق است. از گلوی خودشان بریده اند، سر وته خرجشان را زده اند شندر غاز تهیه کرده اند و داده اند برای مهمات، آنوقت شما راه به راه آنها را می خورید و شهید و مجروح می شوید؛ این درست است؟ نشنیده اید که فی حلالها حساب و فی حرمها عقاب! دنیا ارزش ندارد. یک خورده جلوی شکمتان را نگه دار.

 

 





      

با سلام

فقط جهت یک لحظه برگشت به آن دوران پاک تقدیمتون می شود

ادامه مطلب...



      

 نزدیک اذان صبح بود.توی جلسه هر طرحی برای تصرف تپه می دادیم به نتیجه نمی رسید  .

ابراهیم رفت نزدیک تپه، رو به قبله ایستاد و با صدای بلند اذان گفت  .

هر چه گفتیم:نگو! می زننت  !"

فایده ای نداشت.آخرای اذان بود که تیر به گلویش خورد و او را مجروح کرد  .

هوا که روشن شد هیجده عراقی به سمت ما آمدند و تسلیم شدند  .

فرمانده آن ها هم بود؛ در حین بازجویی گفت:آن هایی را که نمی خواستند تسلیم شوند، فرستادم عقب؛ پشت تپه هیچ کس نیست  ".

پرسیدم:چرا؟

گفت: به ما گفته بودند شما مجوس و آتش پرستید و برای حفظ اسلام باید به ایران حمله کنیم.باور کنیم ما هم مثل شما شیعه هستیم؛ وقتی می دیدیم فرماندهان عراقی مشروب می خورند و اهل نماز نیستند؛ در جنگیدن با شما تردید می کردیم.اما امروز صبح وقتی صدای اذان رزمنده شما رو شنیدم که با صدای بلند نام  امیرالمومنین _علیه السلامرو آورد، با خودم گفتم:داری با برادرای خودت می جنگی؛نکنه مثل ماجرای کربلا...".

دیگه گریه امان صحبت به او نداد .

دقایقی بعد ادامه داد:برای همین تصمیم گرفتم تسلیم بشم و بار گناهم رو سنگین تر نکنم، حالا خواهش می کنم بگو موذن زنده است یا نه؟"

گفتم:آره زنده است".

تمام هیجده اسیر عراقی آمدند و دست ابراهیم رو بوسیدند.





      

با سلام

سال ها پیش در محضر امام جمعه فقید شهر برزک حضرت آیت اله موسوی (ره) در درس اخلاقی شرکت داشتم.ایشان از علمایی بودند که طرح موضوع را با تماثیل زیبا بیان و فهم آن را برای مخاطب آسان می کردند.ایشان در آن درس فرمودند: این که در شهری بزرگ طلبه ای سوار موتور یا دوچرخه شود هضم آن برای بییندگان راحت تر خواهد بود تا در روستایی کوچک، که به سختی مردم می پذیرند.

یا ایشان می فرمودند:خوردن نوشابه هیچ اشکالی ندارد اما این که یک طلبه در سوپری محل در جلو انذار شیشه نوشابه ای را باز و همان جا بخورد مناسب زیّ طلبگی نیست.

حال در رسانه ملی اتفاقی که سالیان متمادی است به اصطلاح این حقیر هجمه وارد کرده است برنامه سازی برای کل کشور با نگاه پایتخت نشینان است.این قصه مفتضح تر در سیما جا خوش کرده است.البته که وجود مراکز صدا و سیمای استانی در همین راستا شکل گرفته اما اولا دیرهنگام،ثانیامتاثر از همان فرهنگ و ثالثا امکانات حرفه ای کم باعث شده هرگز نتوانند آن خلاء بزرگ را پر کنند.

مثالی دیگر: افرادی که در هیأت مذهبی شرکتی فعال دارند آرام آرام برخی فعالیت های هیئتی ناخواسته برایشان هضم آسانی دارد در حالی که فردی که یا اصلا ورود نداشته یا تازه وارد است آن را نمی پسندد.

درست است آنانی که در حال تهیه برنامه هستند خود از ناف پایتخت بیرون نیامده اند و بسیاری از این بزرگواران متولد شهرها و روستاها بوده و هنوز با فرهنگ آن منطقه خو دارند.اما مهم آموزش های لازم برای آنان و همان دمخور بودن با استادان بسیار در نوع نگاه آنان تاثیر دارد.بسیاری از فیلم های فعلی در رسانه ملی و سینما در خانه های مجللی ساخته می شود.این که چرا با وجود این همه انتقاد هنوز درست نشده در همین نوع نگاه متاثر از آموزش است.

یادمان نرفته وجود رسانه ای بدون موسیقی برای خیلی از اساتید کاری محال بود که بحمدالله به برکت انفاس قدسی خوبان رادیو معارف و قرآن به حیات رسانه ای خود ادامه و روز به روز توانسته اند مخاطبان خوبی جذب کنند.این نگاه محال بودن بدون موسیقی نتوانست در راه اندازان این دو رسانه تاثیرگزار باشد والا همین دو رسانه نیز موجودیت نداشت.

سخن در این رابطه بسیار زیاد است و مصادیق متعددی ذهن را به خود مشغول می کند که باشد برای فرداها.

 

 





      

 امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در پیامی سیاسی - اجتماعی از طریق عبدالعظیم حسنی (ع) برای شیعیان خود، آنان را از دو خطر بزرگ بر حذر داشته و ویژگی‌هایی برای شیعیان و پیروان خود ذکر کرده‌اند.

امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در پیامی سیاسی - اجتماعی از طریق عبدالعظیم حسنی (ع) برای شیعیان خود، آنان را از دو خطر بزرگ بر حذر داشته و ویژگی‌هایی برای شیعیان و پیروان خود ذکر کرده‌اند  .

به گزارش فرهنگ نیوز ، امام رضا(ع) در جریان دیداری که حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با ایشان داشتند در پیامی شیعیانش را از دو موضوع مهم آگاه می‌کنند؛ یکی نفوذ شیطان صفتان در صفوف پیروان اهل بیت (ع) و در مخاطره قرار گرفتن کیان تشیع؛ و دیگری، اختلافات داخلی و مشاجرات لفظی بیهوده و تفرقه آفرین، که راه را برای نفوذ و سلطه نااهلان فراهم می‌گردانده و نیروهای یاران اهل بیت (ع) را در مسیر دفع و نابودی قرار می داده است  !.

ماجرای دیدار امام رضا(ع) با حضرت عبدالعظیم از چه قرار بود؟

حضرت عبدالعظیم (ع) که هم اکنون در شهر ری ایران مدفون هستند روایت می‌کند، مولایم امام رضا (ع)، برای من پیام فرستاد و فرمود: سلام مرا به دوستانم برسان و به آنان بگو، راهی را برای نفوذ و تسلط شیطان بر خود باز نگذارند، آنان را به راست­گویی در سخن و ادای امانت وادار کن و همچنین به آنان دستور بده، در مسایل پوچ و بیهوده بحث و جدال را ترک نموده و سکوت اختیار کنند و باز به آنان دستور بده، به سوی هم روی آورند، با هم معاشرت کنند و به دیدار یک­دیگر رفته، ارتباط برقرار نمایند؛ زیرا این عمل موجب تقرب و محبوبیت نزد من می‌گردد!

ای عبدالعظیم! دوستان و یاران من نباید، وقت خود را صرف مخالفت و سرکوبی هم­دیگر نمایند. من با خود عهد کرده‌ام، هر کس مرتکب

این­‌گونه اعمال مخرب و هستی سوز شود، و حتی یکی از دوستان مرا مورد خشم و ناراحتی قرار دهد، از خدا بخواهم، او را در دنیا گرفتار سخت‌ترین عذاب­‌ها کند و در آخرت نیز از زیانکاران باشد!

این مطلب را هم، برای آنان توضیح بده که، خداوند نیکوکاران آنها را آمرزیده و از بدکاران آنها هم در گذشته است، مگر کسانی که شرک آورده یا موجب تجاوز و اذیت به یکی از اولیاء و دوستان من شده، یا عداوت و کینه آنان را در دل داشته باشند؛ زیرا چنین گناهانی را پروردگار نمی‌آمرزد، مگر این­که از کار زشت خود بازگشت واقعی نمایند و آن را جبران کنند، وگرنه روح ایمان از قلب آنان می‌رود و از دایره ولایت ما خارج می‌شود و از آن بهره‌ای نخواهد برد، و بدان­که من، از آثار شوم چنین گناهان و لغزش­‌های خطرناکی به خدا پناه می‌برم!1

1. شیخ مفید، اختصاص، ص 241





      

با سلام

توفیق حضور در جوار مضجع شریفش را یک هفته ای پیدا کردم و خدا را بر این توفیق شاکرم.ازآنجا که دین مبینم برای آن آنِ زندگی ام برنامه دارد، برای سفر و تشرف به محضر ائمه معصومین نیز کتب دینی سراسر است از این آداب. آداب ظاهری و معنوی برای خود داستانی است عجیب.از خواندن دعاها در شروع سفر تا وداع در پایان سفر.

اما آنچه بیشتر در این سفر من را درگیر کرد این بود که امام الرئوف در بارگاه و آستان خودش همه را می پذیرد.همه راه دارند تا در نزدیکترین محل با امام خود حرفها و دردهای خود را نجوا کنند. مهم است خیلی هستند مثل من که بدون معرفت کامل به حضورش شرفیاب می شوند اما او آغوش پرمهرش به روی همه باز است و این کم نیست.

برای حضور در محضر عالم و یا استاد بزرگی ، ناگزیری مراحلی را طی کنی و حتی به لحاظ فیزیکی هم باید آداب خاصی را انجام بدی.اما در محضر آن امام همام همه راه دارند و همه.

در طول این سفر بارها این توفیق را نه از سر همت دانستم که فقط آن را دعوت خواندم.اما چه شد من را دعوت کرد؟این است سر امام الرئوف خواندنش.

به دوستی در سفر گفتم وقتی امامم اینقدر مهربان است پس خدای مهربان با من چه خواهد کرد؟

 





      

 باسلام

چند وقتی است که شاهد ارائه نرم افزار قرآن، توسط شرکت های سازنده تلفن همراه هستیم. اما متأسفانه بعد از تحقیق متوجه میشیم که برخی از اونها فاقد اصالت و صحّت در متن و معنی هستند. به همین دلیل به همه ی دوستان توصیه میشه که برای استفاده از قرآن، از نرم افزارهای باکیفیت داخلی استفاده کنند.

 

به تازگی نسخه ی جدیدی از قرآن برروی فروشگاه برنامه های اپل با نام جامعه احمدیه/قادیانیه عرضه شده است.

نام این برنامه عبارتست از "The Holy Quran, Arabic text and English translation  ". ترجمه شده توسط مولوی شر ازجامعه مسلمانان احمدیه که به روشنی در اطلاعات این برنامه در فروشگاه آیفون ذکر شده است.

این محصول را تحریم کنید زیرا محتوای این نرم افزار نادرست و گمراه کننده بوده و با آموزه های قرآن کریم و احادیث درتضاد می باشد.

لطفا این مطلب رو به همه ارسال کنید تا آگاه شوند، حتی به کسانی که سیستم عامل Android   یا Ios   ندارند، زیرا ان شاء‌الله آنها هم می توانند دیگران را  آگاه کنند.

قادیانیه/احمدیه فرقه ای انحرافی است که توسط غلام احمد خان قادیانی در هند بنیانگذاری شده.

 





      

 سـرگشته و سـر داده، هوادار تو هستیم

اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا فاطِمَةَ الْمَعْصُومه علیهاالسلام... آمده‌ام، تا در سایه‌سار محبت و کرامتت، جان بگیرم... کبوترانه آمده‌ام تا شاید لحظه‌ای بر گنبد طلایی نگاهت بیاسایم و از دست مهربانی‌ات، آب و دانه‌ام دهی... چه می‌شود، لحظه‌ای کوتاه، میهمان کرامتت شوم؟ چه می‌شود زیارت مرا هم قبول کنی یا کریمه‌ی اهل بیت؟ 

 





      

با سلام

ذَلِکَ وَمَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ.آری ، کسانی که شعایر خدا را بزرگ می شمارند کارشان نشان پرهیزگاری دلهایشان باشد

اگر چه بر طبق نظر مفسرین محترم این آیه شریفه به حج اشاره دارد لیکن همگان تصریح نموده اند که اختصاص به حج ندارد و شامل موارد دیگر نیز می شود.

این روزها ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) نزدیک است و با ده روز که به دهه کرامت نامگذاری شده به ولادت باسعادت امام رضا (ع) می رسیم.

ما مسلمانان به ویژه شیعیان نعمت برایمان کامل است و حجت برایمان تمام.ائمه هدی (علیهم السلام)برایمان حجت بالغه هستند و هیچ عذر و بهانه ای از ما قبول نخواهد بود.خدایا اگرچه برایمان حجت را تمام کرده ای لیکن ما آنها را واسطه خیر بین خود و تو قرار داده و به کمک آنها از تو یاری می جوییم.عیدی ما یادت نرود.غفرانت را شامل حالمان کن که تویی دستگیر درماندگان.





      

 چندی پیش داشتم به دیالوگ کاردار سفارت انگلیس در فیلم قلاده های طلا در مورد فرزندان بورسیه شده برخی مسئولین فکر می کردم.به نقل از http://www.ammarname.ir/node/9944

ادامه مطلب...



      
   1   2      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم