سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

حاشیه سازی در کنار متن!

با مدد دوستان فرهنگی شهر به مناسبت ایام نیمه شعبان دو برنامه تدارک دیده شد.ابتدا در شب تولد امام عصر(عج) مراسم جشنی در مسجد با دعوت از سخنران و برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع مهدویت و سپس مراسم جشن با حضور کلیه شهروندان در فضای مدرسه در روز نیمه شعبان.

تا اینجای کار حل.جشن اول در مسجد با خوبی و خوشی برگزار و خرسند از خدمتی ناقابل به ساحت امام عزیز.در روز نیمه شعبان شور و شعفی وصف ناپذیر دربین افراد دست اندرکار موج میزد و در بین دست اندرکاران از بچه های سطح ابتدایی تا دانشگاهی و بازاری و....لذت برای من که در کنار کار بودم دو چندان بود.

در عصر روز نیمه شعبان ساعت 19 با استرس فراوان مراسم را آغاز کردیم.متاسفانه اعلام ساعت شروع یک مراسم هنوز در شهر نهادینه نشده و مردم و علاقمندان با تاخیری بالتی یک ساعت و نیم در مراسم حضور پیدا کردند که البته حضورشان گرم شد.

برنامه های مراسم به شرح ذیل برنامه ریزی شده بود:

تلاوت قرآن

مدیح سرایی

طنز مشاعره مثنوی

مسابقه حضوری

اخبار بخش برزک

اخبار تصویری

تئاتر کانون فرهنگی مشکات

مسابقه حضوری

مدیحه سرایی

برنامه ها شروع و به دنبال هم برگزار تا عقربه ساعت اذان مغرب و عشا را حکایت می کرد.دغدغه در بین دست اندرکاران شروع که چه کنیم؟1- جشن را ادامه دهیم.2-موقع اذان با گفتن اذان برنامه ها را ادامه دهیم.3- که نظر خود من بود با اذان برنامه ها قطع و به مسجد برویم و پس از اقامه نماز جماعت ادامه مراسم را انجام بدیم.با نظر سوم بچه های دست اندرکار با این توضیح که جشن برهم می خورد وکسی دیگر نخواهد آمد و زحمات به هدر خواهد رفت مخالفت اندکی آنهم درذهن داشتند که با اطمینان ما قبول کردند.

برای اولین بار در طول تاریخ برزک اتفاقی افتاد که دل صاحب مجلس را شاد کرد و آن تعطیلی مراسم بخاطر نماز بود.

مراسم برگزار و فارغ از اشکالات آن که هر املای نانوشته ای غلط ندارد شرکت کنندگان فضا را ترک نمودند.در جمع بندی خودمان با توجه به استقبال پرشور شرکت کنندگان و اعلام رضایت شرکت کنندگان مراسم را مثبت ارزیابی و خداحافظی کردیم.

اولین عصر پنج شنبه بعد از نیمه شعبان طبق عرف هرهفته به زیارت اهل قبور و والدین رفتم.در بدو ورود صدای سخنرانی آنهم با تُن بالا توجهم را جلب و خودم را به سالن برگزرای مراسم رساندم که حجت الاسلام راستی در حال سخنرانی در مراسم سالگرد برادر شهیدشان بودند.با ورودم به سالن جمله«خاک بر سر متدینین....»توجهم را جلب و من که از هیچ خبر نداشتم رودرروی ایشان نشستم.ایشان در حال تحلیل مراسمی که بالا برایتان شرح دادم بودند و عصبانی و با فریاد که باندهای صدا در حا کندن از جای خود بودند گفتند:خجالت نمی کشید از برگزاری مراسمی که در آن سوت و کف و رقص و...آنهم با نام امام زمان.شمارا چه شده و به کجا؟در لحظه اول تصور کردم مراسم دیگری مد نظر ایشان است.اما با ادامه سخنان متوجه شدم مراسم ما را می گوید.بر خودم لرزیدم که کجای مراسم ما رقص و سوت و...بوده که ایشان ادامه دادند:در مراسم منتسب به .... الاغ می آورند و....که بیشتر بر خود پیچیدم.خلاصه ایشان با تمام توان خود اشتباهی را مرتکب و برآن پافشاری نمود.

دلیل اینکه گفتم اشتباه.به این دلیل که:

اول: استدلال ایشان بر رقص و سوت و....کذب محض و شهادت شرکت کنندگان استناد اینجانب است.

دوم: ایشان در بخشی از صحبت خود نظر مراجع تقلید را اعلام و گفتند:طبق نظر تمام مراجع کف زدن در مجالس اهل بیت حرام است.در ذیل نظر برخی مراجع را ذکر می کنم.

احتراما از حضرت عالی استدعا می شود، در ارتباط با شادی و کف زدن در جشن های میلاد اهل بیت علیهم السلام نظر خود را اعلام فرمایید؟

ü                حضرت آیة الله العظمی بهجت: «اگر در حد لهو نباشد و بی احترامی هم نشود، مانع ندارد و الا باید احتراز شود.»

ü                حضرت آیة الله العظمی خامنه ای: «کف زدن به نحو متعارف در مجالس جشن و سرور اشکال ندارد ولی در مراسم مذهبی موالید اهل بیت علیهم السلام مناسب است، به جای کف زدن به ذکر صلوات و تکبیر، فضای مجلس را عطرآگین سازند.

ü                حضرت آیة الله العظمی تبریزی: «دست زدن از مصادیق لهو است و با مجال معصومین علیهم السلام مناسبت ندارد و مناسب با مجالس مذکور تکبیر و صلوات و مانند این هاست؛ والله العالم.»

ü                حضرت آیة الله العظمی فاضل لنکرانی: «در غیر از مساجد و حسینیه ها مانعی ندارد.»

ü                حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی: «کف زدن مانعی ندارد امّا در مساجد و حسینیه ها ترک شود.»

سوم:به نظر ایشان تعریف شادی سالم برای عموم مردم چیست و متولی برگزاری چنین مراسمی به عهده کیست؟

چهارم:در موقعی که جشنواره های آن چنانی در برزک و شهرهای مجاور برگزار می شد ایشان کجا بودند تا فریاد وااسلاما سردهند؟

پنجم:اینکه مردم باید معارف مهدوی خود را بیاموزند پاسخ دهند:این معارف را چه کسانی باید به مردم بیاموزند و سهم ایشان در وطن خودشان چقدر است؟

ششم:محاسن این مراسم چه شد؟آیا قطع کردن مراسم و برپایی نمازجماعت آنهم نه سمبلیک و فرمالیته.بلکه تعطیل کردن مراسم ،جای تشکر نداشت؟آیا دست اندرکار بودن قشر جوان و دانشجو و طلبه و بازاری و...برای ایشان اهمیتی نداشت تا در صورت هرگونه مشکل با خود ایشان مطرح کنند نه اینکه بالای منبر آنهم بدون حضور عوامل آنهم در فضای یک طرفه و...عدالت است؟

قطعا انتظار از ایشان بالاتر از این حرفها بود که متاسفانه ...

واما کلام آخر: در موقعی که الاغی به سن آورده شد شعر ذیل توسط بازیگران خوانده شد که جهت اطلاع ایشان متن آن را می آورم قضاوت را به عهده شما واگذار می کنم:

خر نه تنها به نشان جُل و ابصار خر است      تن خر گر چه بود در کت و شلوار خر است

دو سه مثقال خریت زخران عیبی نسیت        آدمی هست که بیش از دو سه خروار خر است

هر که پول دگران خورد و به رویَش آبی        به شمار همه خرها همه گویند خر است

مال طفلان یتیم گرچه خورند بعضی ها         به خدای احد و واحد و قهار خر است

آن که عالِم بود و بر علمش عملی نیست     هم به خورجین و جوالش پر اوراق خر است

صرف پول گرچه خورند و سری هم راست کنند    هم به قرآن و به انجیل و به تورات خر است

 





      

امام علیه السلام در برابر قدرتهاى تخریب

 
مى پرسند:
بر همگان روشن است که روز بروز بر کیفیت و کمیت سلاحهاى مدرن از موشکهاى قاره پیما گرفته تا بمبهاى اتمى و هیدروژنى افزوده مى شود، و این وسائل در دست استکبار جهانى است ، آیا امام زمان علیه السلام مى تواند در برابر این قدرتها ایستادگى کند و جهان را تحت حکومت خود آورد؟
      

عناصراصلى برنامه ریزى قیام و ظهور

 

بر همین اساس باید براى تحقیق آن یک برنامه ریزى حساب شده و جامع در سطح کل جهان صورت گیرد.
با توجه به اهمیت فوق العاده آن باید در این برنامه ریزى ، امور بسیار به طور عملى و جدى و حساب شده تعقیب شود که ما در اینجا امور نهگانه زیر را که پایه هاى اصلى این برنامه ریزى است و باید به همت مسلمانان تحقق یابد تا زمینه ساز ظهور خاطرنشان مى کنیم :

1- هدفدارى : ادامه مطلب...



      

نشانه هاى عالى انتظار

 دوازده نشانه
بعضى از علماى بزرگ براى درجه عالى انتظار با استفاده از روایات ، دوازده نشانه ذکر کرده و نشانه دوازدهم را چنین شرح مى دهند.
از علامات انتظار مهیا بودن براى ورود محبوب است و مهیا بودن به چند چیز است .
1- عزم حقیقى بر یارى و متابعت آن حضرت
2- متصف شدن به صفات نیک اخلاقى و دورى از هر گونه آلودگى اخلاق
آئینه شو جمال پرى طلعتان طلب ادامه مطلب...



      

یاوران مهدی (ع) در حکومت جهانی

 
یار و یاور، آنهم یاران جانباز و مخلص و آگاه و متعهد از شرایط اولیه ظهور حضرت مهدى “عج “ است باید در همه نقاط جهان ، افرادى از مرد و زن آماده شوند و خود را با یاران حقیقى (علیه السلام) تطبیق دهند، یارانى ممتاز و آگاه در همه زمینه ها، یارانى ایثارگر و رزمنده و دشمن برانداز.
و باید علاقمندان به ظهور قائم (علیه السلام) چنین باشند و چنین یارانى در همه جا به وجود آورند تا زمینه خوبى براى نزدیک شدن ظهور گردند.
براى این که بیشتر به سلحشورى یاران حضرت مهدى (علیه السلام) پى ببریم ، در پایان به این روایت نیز توجه کنید:ادامه مطلب...



      
نماز خواندن

تحقیقات نشان می‌ دهد ادای به موقع نماز صبح و بیدار شدن از خواب طولانی مدت به ویژه در حوالی صبح می ‌تواند در پیشگیری از بیماری ‌های قلبی عروقی موثر باشد. ادامه مطلب...



      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم