سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها





      
عید فطر

 

بهار کبریا، شاخه‏های بلوغش را بر پنجره شهود ما گسترانده و عطرِ دل‏انگیز ملکوت را بر ما ارزانی داشته است. بهار را دریابیم و این ابلاغ خجسته را در پی سی‏امین روز مهمانی، پاس بداریم؛ چرا که همین است پیام روشن رمضان و همین است رسالت افطارهایی که در پس سی روزه، بر جان‏ها حلول می‏کنند.

 تبسم فطر

مسافر، به مقصد رسیده و بار، به منزل. کاروان رمضان، در منزل فطر، توقف کرده است. ساربان یگانه، کوله‏بار را در تجرد روح مسافر، به فراسوی سبکبالی می‏خواند و این، آغاز نزول آرامش در بلوغ دل او خواهد بود.

چه عیدی بالاتر از این ابتدای متعالی؟! چه جشنی دلنشین‏تر از تبسم به روی دقایق فطر؟!

 پایان ضیافت سی‏روزه

ادامه مطلب...



      
امام موسی صدر

 

در این متن برداشتی از امام موسی صدر را در مورد شرایط اعتقادی انسان پس از ماه مبارک رمضان و عید فطر را بیان می کنیم: 

هنگامی که ماه رمضان و روز عید به روزمرگی و عادت تبدیل می‌‏گردند، طبیعی است که از مظاهر زندگی عادی تجاوز نمی‌کنند و در ظرفِ زمانی محدود خود متوقف می‌‏شوند. اما ماه رمضانی که از ارکان اسلام است و عید فطری که از اعیاد اسلامی است، خصوصیاتی کاملاً متفاوت دارند. رفتارهای سطحی و رسوم و عادت‌ها را درمی نوردند و از محدوده زمانی خارج می‌‏شوند. ‏ 

با این اوصاف متوجه می‌‏شویم که هدف این عبادات، پس از عید است. ماه رمضان زمانِ آماده ‏سازی و روز عید آغاز عمل است. در حقیقت، ماه رمضان برهه‌ای است که مابَعدِ خود را تولید می‌کند و در روز عید، انسانی جدید زندگی تازه خویش را آغاز می‌کند. ابعادِ وجودی این انسان با انسانِ پیشین متفاوت است. او با درک و فهمِ گسترده ‏تری که به سببِ یک ماه آموزش و ممارست، عمق و امتدادِ بیشترى یافته است؛ زندگی می‌‏کند.‏ 

ادامه مطلب...



      

 

پرواز

 

 

این آروزی دیرین را می توان در کتاب های مختلف تاریخی نیز جستجو کرد که چگونه انسان برای صعود به آسمان ها از هیچ سعی و تلاشی دریغ نمی کرده است. اما گاهی برخی این احساس عجیب را فراموش می کنند و از یاد می برند  که برای چه به دنیا آمده اند، فراموش می کنند برای این به زمین پا گذاشته اند که راهی برای پرواز  یاد بگیرند و بتوانند روزی برای همیشه به آسمان ها پرواز کنند .

مگر نه اینکه خداوند متعال هدف از خلقت را عبادت که همان رها شدن از زمین و آسمانی شدن است را در آیات الهی بیان کرده است آنجا که می فرماید:(وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیعْبُدُونِ : و جنّ و انس را نیافریدم جز براى آنکه مرا بپرستند.(الذاریات: 56)

ادامه مطلب...



      

ماه مبارک رمضان با همه برکات و فضایل رو به پایان است و عیدی بزرگ را در پیش داریم که آن روز نیز به تنهایی دارای ارزش¬ها و خیرات بسیاری بوده و برای مؤمنان نویدبخش ساعاتی سرشار از معنویت برای دستیابی به برکات بسیار دنیوی و اخروی است.
اعمال شب عید
1. در هنگام غروب آفتاب غسل شود.
2.آن شب به نماز، دعا، استغفار، درخواست از حق تعالى و بیتوته در مسجد احیا گردد.
3. بعد از نماز مغرب و عشاء، نماز صبح و نمازعید فطر ذکر؛” الله اکبر الله اکبر، لا اله الا الله و الله اکبر الله اکبر و لله الحمد الحمد لله على ما هدانا و له الشکر على ما اولانا ” گفته شود.



4. بعد از نماز مغرب و نافله آن، دست ها را به سوى آسمان بلند کرده و بگوید:
«یا ذاالمن و الطول یا ذاالجود یا مصطفی محمد و ناصره صل على محمد و آل محمد و اغفرلی کل ذنب احصیته وهو عندک فی کتاب مبین.» پس به سجده برود و صد مرتبه در سجده بگوید: «اتوب الى الله» پس هر حاجت که دارد از حق تعالى بخواهد که ان شاء الله تعالى بر آورده خواهد شد.
5.زیارت امام حسین (ع) که فضیلت ‏بسیار دارد.
6.ده مرتبه ذکر «یا دائم الفضل علی البریة یا باسط الیدین بالعطیة یا صاحب المواهب السنیة صل علی محمد و آله خیرالوری سجیة واغفرلنا یا ذاالعلی فی هذه العشیة.» که از اعمال شب جمعه است، گفته شود.
7.ده رکعت نماز که در شب آخر ماه رمضان اقامه می شود که به صورت پنج نماز دو رکعتی ، درهر رکعت بعد از حمد، سوره توحید ده بارخوانده شود. و در رکوع و سجود ده مرتبه ذکر” سبحان الله والحمدلله ولا اله الاالله والله اکبر” گفته شود. پس از نمازهزارمرتبه استغفار کند و بعد از آن سر به سجده گذارد و بگوید:” یا حی یا قیوم یا ذاالجلال و الاکرام یا رحمان الدنیا والاخرة و رحیمهما یا ارحم الراحمین یا اله الاولین والآخرین اغفرلنا ذنوبنا و تقبل منا صلواتنا و صیامنا و قیامنا.”
8.بعد از نماز مغرب و نافله آن دو رکعت نماز بجا آورد، در رکعت اول بعد از حمد هزار مرتبه توحید و در رکعت دوم بعد از حمد، یک مرتبه توحید بخواند. بعد از سلام سر به سجده بگذارد و صد مرتبه ذکر” اتوب الى الله ” گفته شود. پس از آن بگوید: «یا ذاالمن والجود یا ذاالمن والطول یا مصطفی محمد صلى الله علیه وآله صل على محمد وآله و افعل بی کذا و کذا» و به جاى کذا حاجات خود را بطلبد .
9.چهارده رکعت نماز اقامه کند. بعد از هر دو رکعت سلام دهد و در هر رکعت بعد از حمد، یک بار آیةالکرسی و سه مرتبه توحید خوانده شود. براى هر رکعت، ثواب عبادت چهل سال وعبادت هر که در آن ماه روزه گرفته و نماز خوانده اعطاء می شود.

اعمال روزعید
1.بعد از نماز صبح و نمازعید آن تکبیراتى را که در شب عید ذکر شد، گفته شود.
2.پرداخت زکات فطره پیش از نمازعید.
3.انجام غسل روزعید. که زمان آن بعد از طلوع فجر تا زمان به جا آوردن نمازعید است. در هنگام غسل بگو: «اللهم ایمانا بک وتصدیقا بکتابک واتباع سنة نبیک محمد صلى الله علیه وآله.» و پس ازغسل بگو: «اللهم اجعله کفارة لذنوبی وطهر دینی اللهم اذهب عنی الدنس.»
4.برای اقامه نمازعید لباس نیکو پوشیده و ازعطر استفاده نمایید.
5.پیش از نماز عید، در اول روز افطار کنى. بهتر آن است که به خرما یا به شیرینى باشد.
6.اقامه نماز عید.
7.زیارت امام حسین (ع).
8.دعاى ندبه خوانده شود.





      

خدایا!هرمعصیت صغیره یا کبیره‏اى که در این ماه پیرامون آن گشته‏ایم، یا گناهى که به آن آلوده شده‏ایم، یا خطائى که مرتکب گشته‏ایم: از روى عمد یا فراموشى، به ستم کردن بر خود یا به هتک حرمت دیگرى، پس بر محمد و آلش رحمت فرست، و ما را از آن در پرده ستارى خود بپوشان، و به عفوت از ما در گذر، و ما را در آن ماه نصب العین شماتت کنندگان مساز. و زبان طعنه زنندگان را بر ما مگشاى، و ما را به مهربانى بى‏پایان و فضل کاستى ناپذیرت به کارى بگمار که سبب فرو نهادن و پوشاندن آن چیز شود که در آن ماه بر ما نمى‏پسندى.  


خدایا!
با بیرون رفتن این ماه، ما را از گناهانمان بیرون آور، و همراه خارج شدنش ما را از بدی هامان خارج ساز.و ما را از خوشبخت‏ترین اهل این ماه به وسیله این ماه، و از پرنصیب‏ترین ایشان در این ماه و از بهره‏مندترین ایشان در این ماه قرار ده.

آمین یا رب العالمین
 




      

بسم الله

26 مرداد سالروز ورود اولین گروه از اسیران ایرانی دوران هشت ساله دفاع مقدس است. پهلوانانی که مردانه جنگیدند و اگر قسمت و پیشانی نوشتشان شهادت نبود توفیق داشتند که همانند عقیله بنی هاشم طعم اسیری را بچشند.

دلاورمردانی که در عمل ثابت کردند که جنگ برایشان تا دل بغداد ادامه دارد. این بود که مردانه مقاومت کردند و تا پای جان رفتند، اما تحت شکنجه های بسیار زیاد رژیم بعث لب به شکوه نگشودند.

در این میان نباید از نقش ویژه سرور و سالار آزادگان ایران مرحوم سید علی اکبر ابوترابی(ره) غافل شد. بزرگی که حقیقتا بزرگ بود."عاش سعیدا و مات سعیدا"

هر جا می دید که اسیری دلتنگ است آرامش می کرد. کسی را که دیگران طردش می کردند (بنا به دلایلی مثل نماز نخواندن و ...) عزیز می شمرد... احترام همگان را داشت... سالخوردگان را فراموش نمی کرد و در کارها توجهی ویژه به نظرات آنها داشت. پیگیر احوالات تمامی آزادگان مخصوصا افراد جانباز بود و با راهنمایی های او بود که کاروان اسرای ایرانی به سرمنزل مقصود رسید.

با اسرا که هم کلام می شوی بزرگترین درد و بدترین خاطره شان از زمان اسارت عروح ملکوتی حضرت روح الله(ره) است...و باز هم می بینی که ابوترابی است که دل داغدیدگان را آرام می کند و با کلام نافذش تسکینی است بر قلب جریحه دار و زخم خورده اسرا...خدایش غریق و قرین رحمت گرداند.

و اینک...22 سال از آن روزهای طلایی گذشت...ماییم و قدردانی از مقام شامخ اسرای ایران زمین...دست بوس تمامی آزادگان هستیم...یا علی مدد





      

قدس

با سلام

اماما، یادت گرامی

روزی را پایه گذاری کردی به نام روز جهانی قدس.خیلی از سیاست مداران در زمان خود نتوانستند معنای این حرکت عظیم را بفهمند.اما امروز دیگر نه تنها سیاست مداران روزگار،که عامه ملتهای آزاده برایشان این روز ملموس شده است.

اگر تا دیروز برخی فکر می کردند برای چه؟امروز موج عظیم این حرکت دنیا را وادار به اعترافی مهم اگر چه دیرهنگام است نموده و آن این است که واقعا امام خمینی(ره) تا چه مقدار تیزبین و آینده نگر بود و ما غافل بودیم.

امروز هیچ کس نمی تواند کتمان واقعیت کند.امروز وضعیت به هم آشفته رژیم غاصب اسرائیل از درون و بیداری اسلامی در کشورهایی که متحد اصلی این رژیم در خاورمیانه محسوب می شدند پرده از واقعیتی که امام راحل آن را سالهای قبل دیده بود کنار زده و مردم شیرینی آن را در دهان خود نیز چشیده اند.

امروز بهانه برای هیچ کس قابل قبول نیست تا در عظمت این روز کمترین تردیدی به خود راه دهد.باید پای آرمان های اسلام  هرچه بیشتر استقامت کرد تا بتوان در سایه سار آن پیروزی فلسطین را رقم زد.

به این فرموده امام راحل توجه کنیم:

  - بر هر مسلمانى لازم است

- در شرایط اسف‏انگیز فعلى بر هر مسلمانى لازم است که کلیه نیروهاى خویش را براى آزاد کردن سرزمینهاى اشغال شده و انتقام از اشغالگران به کار گیرند. «واللَّه ولى التوفیق»

صحیفه امام، ج‏2، ص:   202

امروز به فرموده خلف صالح آن پیر جماران در شرایط شعب ابی طالب نیستیم و دست انتقام از آستین ملتهای منطقه بیرون آمده و هر روز شاهد پیروزی اسلام هستیم و این حرکت نه تنها در کشورهای منطقه که در دوردست ها هم نوید آن هویدا است.

امام راحل پیش بینی این حرکت ها را کرده بودند و از ملتها خواسته بودند که به این جنبش ها و حرکت های انقلابی سرعت بخشند.ایشان به همه توصیه کردند بویژه:

  - آنهایى که براى اسلام دلشان مى‏سوزد و فرمودند:

«آنهایى که براى اسلام دلشان مى‏سوزد، آنهایى که براى کشورشان دلشان مى‏سوزد، ملتهاى خودشان را بیدار کنند تا این تحول الهى، که در ایران پیدا شد، در آنجاها پیدا بشود.»

صحیفه امام، ج‏13، ص: 92

امام عزیز به الگو بودن انقلاب اسلامی به ملتها به خوبی اشاره کردند و در بیانی فرمودند:

«و امروز ایران به رغم بوقهاى خارج و دستگاههاى تبلیغاتى امریکا و صهیونیست و سیلى خورده‏هاى از انقلاب، به سوى سازندگى نهایى پیش مى‏رود و این درس عبرتى است براى کشورهاى اسلامى و مستضعفان جهان که قدرت اسلامى خود را بیابند و از عربده‏هاى شرق و غرب و وابستگان و تفاله‏هاى آنان نهراسند و با اعتماد به خداوند تعالى و اتکال به قدرت اسلام و ایمان بپاخیزند و دست جنایتکاران را از کشورهاى خود کوتاه نمایند و آزادى قدس شریف و فلسطین را سرلوحه برنامه خود قرار دهند و ننگ سلطه صهیونیسم، تفاله امریکا را از دامن خود بزدایند و روز قدس را زنده نگه دارند.»

صحیفه امام، ج‏15، ص: 62

مقام معظم رهبری در تداوم آن حرکت عظیم پیش بینی آینده را این چنین فرمودند:

 

« مسلماً دنیاى اسلام آن روز را خواهد دید و امیدواریم همین نسل کنونىِ مردم فلسطین ببینند آن روزى را که فلسطین در اختیار مردم فلسطین، ملت فلسطین و صاحبان خانه قرار گرفته است و آنها بتوانند آنجا به اراده‌ى خودشان و آنچنانى که شایسته‌ى آنهاست، زندگى کنند . (1387/07/10)»

امید است وعده الهی هر چه زودتر محقق و این سرزمین از لوث وجود این غاصبان پاک و نماز جمعه ای را در مسجد القصی اقامه و پایه های ظهور حضرت صاحب را محکمتر نمائیم.ان تصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم





      

فرزندی به پدر خویش گفت: پدر چرا بخش قابل توجهی از درآمدت را صرف معالجه و نابودی سرطانت می کنی؟ این پول حق ما هم هست؟! پدر سکوت کرد و دیگر برای درمان سرطانش هزینه نکرد و پس از دو ماه درگذشت! اما پس از مرگ پدر، دیگر نه تنها درآمدی وجود نداشت بلکه خانواده ای نیز در کار نبود.
حالا شما چندان به خطا نرفته اید اگر بجای پدر، مسئولین نظام اسلامی؛ بجای فرزند، برخی معترضین و منتقدین؛ و بجای سرطان، اسرائیل؛ و بجای خانواده، واژه ایران را قرار دهید.

آیا گمانتان این است که باید با غده ای سرطانی سازش کرد؟؟






      

بدون شرح

نماز





      
   1   2   3      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم