سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

به نام خدا

حضور پررنگ جوانان در شبکه های اجتماعی وایبر و واتس آپ در شهر برزک این روزها مشهود است و اگر کمی حضور داشته باشی می فهمی که تب این مسئله داغ است .

این که باید به این مسئله افتخار کرد یا نه بماند در جای خود و زمان مقتضی.اما آنچه در پس این حضور نهفته است چند مسئله را به ما گوشزد می کند که جای نگرانی است.

1.      عمده انتخاب دوستان از فضای اینترنت ،....وکپی آن در این دو فضا برای بحث یا اطلاع رسانی حاکی از نوعی سرخوردگی است که ناخواسته به نمایش گذاشته شده و کافی است کمی ابراز رضایت شما این مسئله طوری وانمود شود که فکر کنی همین الان است که دنیا در حال کن فیکون شدن است.این احساس سرخوردگی مربوط به حوزه سیاسی صرف نیست بلکه در حوزه های اجتماعی و اقتصادی نیز همین حالت حاکم است.

2.      اکنون که گذاشتن هر اطلاعاتی به راحتی خوردن یک لیوان آب است و هیچ هزینه و دردسر بعدی به دنبال ندارد هستند بسیار افرادی که فضا را مناسب دیده و با کمی لفظ قلم در نوشتار به راحتی دروغ های زیادی را منتشر که متاسفانه سریع کپی و منتشر می شود.

3.      وَلاَ تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولـئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً(سوره اسراء،آیه 36) از ما چه می خواهد؟در طول تاریخ بسیاری از فتنه ها و نزاعها از قضاوتهای عجولانه یا حرفهای بی مدرک و نظرهای بدون تحقیق و علم و موضع گیریهای نسنجیده بروز کرده است. عمل به این آیه، فرد و جامعه را در برابر بسیاری از فریبها و خطاها بیمه می کند.

زندگى باید براساس علم واطلاعات صحیح ومنطق وبصیرت باشد. «لاتقف ما لیس لک به علم»
بازار شایعات را داغ نکنیم و با نقل شنیده‏هاى بى‏اساس، آبرو و حقوق افراد را از بین نبریم. «لا تقف ...»
در قیامت، از باطن و نیّات هم بازخواست مى‏شود. «الفؤاد»
ایمان به قیامت وحسابرسى خداوند، عامل پیدایش تقواست. «کلّ اولئک کان مسئولا»

4.      خوش بود گرمحک تجربه آید به میان.بسیاری از افراد باتجربه یا مطالعه کرده در باره موضوعات مطرح شده به خوبی از پس مباحث برمی آیند ولی باید توجه داشته باشند صبر و حوصله را باید چاشنی کار کرده تا جوان دل زده نشود.

5.      دوستان باید مراقبت کنند چنانچه خواستند خبری را نقل کنند حتما با سند و مدرک باشد و در مقابل اخبار بدون سند ایستادگی کنند و صرف حضور نخواهند مطلب ارسالی داشته باشند.

6.      البته در حال گذار هستیم که دعا می کنیم این گذار به خیر باشد.
 





      

پس از حمد و ثنای الهی و تسلیم در برابر ذات مقدس و تصدیق به یگانه توحید او و شکر برای نزول وحی و رسالت انبیاء و ختمیت رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم و انتخاب امیر المؤمنین و یازده فرزند گرامیشان که همگی آنان دارای عصمت و علم الهی بودند بیان میگردد :

ما تشکیل دهنده گان و اعضای گروه باهم مرامنامه ذیل را می پذیریم ودر مقابل ان مستحکم و مقید بوده و در مقابل مخالفان با قرآن، سنت و عقل احتجاج نموده و در پایبندی به آن، هم قسم می باشیم .

ماده یک : ولایت مطلقه فقیه، امری است که از سوی خداوند حکیم و در راستای قاعده لطف الهی از زبان امام معصوم برای زمان غیبت انشاء شده است تا مقیدین به تشیع در ان زمان دچار سردرگمی وگمراهی نگردند و زمینه ساز حکومت عدله باشند . بایستی با استدلال مفهوم آن را فهمید و التزام به آن داشته و در پاسداشت آن مهتمم بود.

ماده دو : جمهوری اسلامی ایران، آرزوی همه فقهای عصر غیبت و حتی میتوان مدعی بود تنها زمانی است که بعد از ولایت امیر المؤمنین و امام حسن علیهما السلام، بر تشیع به آرامی گذشت و در آزادی کامل به سر بردند. لذا بایستی با تمام وجود در حفظ و صیانت آن اهتمام داشته باشیم.

ماده سه : سیاسی باشیم و دین را با سیاست بپذیریم ولی سیاست زده نباشیم زیرا افتادن به دام جناح سیاسی، فراموشی اخرت را به دنبال خواهد داشت ولی اینطور نباشد که موضع گیری و تحلیل سیاسی نداشته باشیم .

ماده چهار : اعمال و رفتارمان را باشرع مقدس اسلام مقایسه نمایم و تمام سعیمان را در راستای پیشه نمودن تقوی اجرایی نماییم و ایه زیبای، لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه را سرلوحه اعمل اخلاقی خود قرار دهیم.

ماده پنج : جهاد در راه خدا را تنها راه رسیدن به حق بدانیم و آگاه باشیم هیچ راهی به حق نمی رسد مگر با جهاد. باجهاد درس بخواینم، مطالعه کنیم، کار کنیم، زندگی کنیم و به امورات اخرت و دنیا بپردازیم.

ماده شش : برای دستیابی به قله سعادت بایستی مسلح به لوازمی باشیم، این لوازم را خدای متعال دانش و تقوا می داند . لذا بایستی در زمینه های علمی، صاحب دانش و در تقوا، تلاش بسیار نماییم.

ماده هفت : از ابزار های رسیدن بهترین و سالم ترین را استفاده کنیم. ابزار را هدف ندانیم بلکه هدف رسیده به سعادت اخروی در پرتو اسلام فقاهتی است و ابزار را وسیله های رسیده به ان بدانیم که لطف خدای منان شامل ما شد و به ان دست یافتیم .

ماده هشت : رضای خدای متعال را بر رضای اشخاص مقدم دانسته و تمام سعیمان را در رسیده به این مطلوب الهی پیاده سازی نماییم واین مرحمت الهی را قدر دان باشیم .

مادده نه: بر این باوریم انسانِ مجاهد مأیوس نمی شود. مغرور نمی شود. طلبکار نمی شود. شعارش خدمت به خلق برای خدا است، نه خدمت به خلق برای خلق. طلب از خلق ندارد و انتظار تشکر ندارد. مثل انبیاء است که به خلق خدمت می کردند و خلق آب دهان به صورتشان می انداختند، اما آن ها باز هم خسته نمی شدند. مردد نمی شدند. پشیمان نمی شدند. چون خدمت به خلق می کردند نه برای خلق، که برای خدا. و این آموزه ی بزرگ انبیاء است برای بشری که می خواهد رشد کند.


ماده ده: حضور در مناطق محروم، سرکشی به بیمارستان های محرومِ شهر، عیادت از مریض هایی که عیادت کننده ندارند و کسی بهشان نمی رسد، ملاقات و دست کشیدن بر سر یتیمان و محبت کردن به آن ها، سرکشی به خانواده های بی سرپرست، سرکشی به کسانی که بیماری های فوق العاده سختی دارند که هیچ کس به آن ها سر نمی زند، کمک به سالمندان و حضور در خانه ی سالمندان . این کاری است که انبیاء می کردند. این کاری ست که امیرالمومنین می کرد. این کاری ست که پیامبر اکرم و اولیاء خدا می کردند.


ماده یازده:انسان وقتی قدر نعمت ها را بیشتر می داند که واقعیت های جامعه را بیشتر بفهمد. دانشجویان ما، چند سال دیگر دکتر یا مهندس می شوند، ولی از این ها مهمتر این است که آدم بشوند. ما در حوزه و دانشگاه ملّا زیاد داریم، ولی آدم کم داریم. هدف ما در این کار جهادی این است که آدم شویم. بایدقدر آن را بدانیم. حضرت امیر می فرمایند: «یا ایها الناس توبا لمن خالت اهل ذلت و المسکنه ای مردم! خوش به حال کسانی که با خاکساران و بینوایان رفت و آمد می کنند.» یعنی از دیدِ حضرت، توفیقی از این بالاتر نیست که وقت مردم با فقرا و محرومین سپری شود و روز و شب بین آن ها زندگی کنند. «اهل ذل» یعنی کسانی که در جامعه جزو افراد ذلیل اند، و «المسکنه» یعنی کسانی که مسکین اند.
شهید چمران روزِ قبل از شهادت، با بدن خوش این گونه صحبت می کند: «ای پا می دانم که از تو چقدر کار کشیدم، ولی کمی دیگر صبر کن تا به تو آرامش مطلق بدهم. ای دست ها می دانم با شما چه کارها کردم و لحظه ای به شما فرصت استراحت ندادم. ای چشم ها من نگذاشتم شب ها بخوابید...» همین طور با اعضای بدنش صحبت می کند که من به شما سخت گرفتم، برای این که دنیا فرصت جهاد و تلاش است. جای خوابیدن نیست. بعدها آن قدر در قبر می خوابیم تا بپوسیم. در این پنجاه یا شصت سال که زندگی می کنیم، نباید خوابید.

 ما تاکید داریم:

هر چقدر هم کارم کوچک باشد، اگر مولایم بپذیرد من برنده ام

به دنبال مصلحت نیستیم، به دنبال عدالتیم، به دنبال حق، به هر قیمتی

محرومیت همیشه در یادم می ماند تا زمان رفع آن

همه بیشتر از من زحمت کشیده اند

من وفادارم، آمده ام که بمانم نه این که رفیق نیمه راه باش

همه به گردن من حق داردند

مطالعه میکنم ،درس میخوانم و اطلاعاتم را در جهت نیاز اضافه می کنم تا مفیدتر باشم

جهادگر، بیش از هر چیز با رفتار و اخلاق خود دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد

مدیریت جهادگر (مجاهد)، مدیریت معنوی و مدیریت بر قلوب است

ا خلاص بارزترین ویژگی نیروهای جهادی (مجاهد) است

پیگیری، خستگی ناپذیری، ایثار و صرفه جویی، کم توقعی و پرکاری... ویژگی های یک جهادگراست

آ ن چه قران می گوید تنها "جنگ جنگ تا پیروزی نیست" بلکه "جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم" است.  امام خمینی(ره)

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری هم به جز حکومت علی (علیه السلام) بود به نام حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت. ما از سرنگونی نمی هراسیم بلکه از "انحراف" می هراسیم.  شهید غلامعلی پیچک

ا نقلاب ما، انقلاب آرمانهاست نه انقلاب واقعیت ها.ما انقلاب کردیم تا واقعیت ها را تغییر دهیم نه آن که آن ها را بپذیریم. شهید بهشتی

من و تو بایستی این پرچم خودمان را در آن جا بکوبیم، در انتهای افق، هر وقت به آن جا رسیدی و پرچم خودت را کوبیدی بعد دیگر می توانی بروی و آرام بگیری ولی تا آن وقت نه! سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان

اگر در پیروزی‌ها خودمان را دخیل بدانیم این حجاب است برای ما، این شاید انکار خداست

اگر برای خدا جنگ می‌کنید احتیاج ندارد به من و دیگری گزارش کنید. گزارش را نگه دارید برای قیامت. اگر کار برای خداست گفتنش برای چه؟ شهید حاج حسین خرازی

به خدای یکتا پناه می برم, از آن عزیز مقتدر مدد و استعانت می جویم, تا باری را که به شانه گرفته ام با سربلندی و سرافرازی به مقصد برسانم .تنها به یاد خدا باشید, به او پناه ببرید و توکل به خدا داشته باشید. شهید حاج ابراهیم  همت

با خدای خود پیمان بسته ام تا آخرین قطره خونم, در راه حفظ و حراست از این انقلاب الهی یک آن آرام و قرار نگیرم. شب و روز بدون وقفه در راه اعتلای کلمه الله و بسط فرهنگ اسلامی تلاش نمایم ....

شهید حاج ابراهیم همت

عزیزانی که مایلند در این گروه افتخاری ثبت نام کنند:

1- گروه وایبر برزکی ها

2- گروه واتس آپ برزکی ها

3- کامنت از طریق وبلاگ

4- مراجعه حضوری به آقایان قاسم صدیقیان،احمد راستی،احمد حداد

5- پیامک از طریق شماره 09122520457

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

 





      

 

با سلام

خدا رحمت کند شهید امر به معروف و نهی از منکر خلیلی عزیز را،تا زمانی که این مجاهد راه خدا در بیمارستان بر اثر جراحات وارده بستری بود کمتر کسی می دانست کیست و برای چه بستری است .زمانی که به لقاء الهی رسید  از برکت رسانه ها همه فهمیدند این شهید در راه امر به معروف و نهی از منکر جان خود را تقدیم کرده و اگرچه مثل تمامی موارد مشابه قبل زود از یادها رفت اما بالاخره بودند کسانی که در زمان شنیدن خبر و اتفاقات مربوط به آن ساعتی به فکر رفتند و بر مظلومیت او و فریضه امر به معروف و نهی از منکر گریستند.

امام علی علیه‌السلام می فرمایند: «و ما اعمال البر کلها و الجهاد فی سبیل‌الله عندالامر بالمعروف و النهی عن المنکر الا کنفثه فی بحر لجی»: تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به اندازه‌ی آب دهانی در مقابل دریایی پهناور بیش نیست»

عجیب است با وجود ایات بسیار زیاد قران کریم و وجود هزاران روایت و سیره علمای دین ، ما کمتر خود را درگیر این فریضه الهی کرده و می کنیم و حتی بسیارند آنان که انجام فریضه را به دلیل ترس از رزق مادی و کم شدن طول عمر خود ترک می کنند در حالی که تصریح روایات است که هرگز انجام این فریضه نه روزی و رزق شما را کم می کند و نه طول عمر شما را.

بارها در مورد این موضوع مهم بحث شده و ریشه مظلومیت آن را باید در تنها ماندن این فریضه و آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست.تا زمانی که این فرهنگ سازی در جامعه نشود که با دیدن منکر همه به درد بیایند و درصدد تذکر با شرایط آن شوند درمانی برای دردها نخواهد بود.

مقام معظم رهبری زیبا این موضوع را گوشزد کرده و فرموده اند: «منکری را که دیدید، با زبان تذکر دهید. اصلا لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما برای رفع آن منکر، سخنرانی بکنید. یک ‏کلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منکر است. شما بگویید، نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کی می‏تواند منکر را ادامه دهد؟»

دو موضوع مهم در دل سخنان ایشان به زیبایی نهفته شده است:اولا:گزنده نبودن زبان و ثانیا وقتی نفرات متعددی آن را گوشزد کردند دیگر احتیاجی به مراحل بعدی نخواهد بود و انجام این فریضه به راحتی صورت خواهد گرفت.اما وقتی همه به وظیفه خود عمل نکنند بر فرد تذکر دهنده نیز سخت خواهد بود چرا که تنها شده و دیگران نیز احساس وظیفه ای نخواهند کرد و حتی در بسیاری از موارد دیگران او را متهم نیز خواهند دانست.

امروز اگر ما به هر دلیلی خود از انجام این فریضه واجب و مظلوم استنکاف می ورزیم بماند اما چرا باید در مقابل فردی نیز که از همه چیز خود می گذرد تا این فریضه را انجام دهد ساکتیم و از او دفاعی نمی کنیم تا دیگران بتوانند آزادانه جرم مشهود خود را انجام داده و جامعه را منجلاب فساد و تباهی بکشند؟

به راستی در مقابل این نظام و انقلاب وخون صدها هزار شهید چه پاسخی را آماده کرده ایم که اینچنین راحت از کنار این موضوع رد می شویم؟حاشا که هرگز پاسخی داشته باشیم.بیاییم ابتدا خود را وارد عرصه کنیم و ضمن عامل بودن ،دیگرانی که ناآگاهانه یا به عمد جرم مشهود انجام می دهند و از انجام آن هیچ ابایی هم ندارند را نیز با شرایط امر به معروف و نهی از منکر ، نهی کنیم و از دیگرانی که در این عرصه مشغول فعالیت هستند نیز دفاع کنیم تا مجرمان فکر نکنند خدایی ناکرده آنها تنها هستند.

واما:

در شهر برزک حجت الاسلام والمسلمین علی محمد فرقانی از معدود افرادی است که سالیان متمادی در راه انجام این فریضه الهی پا به میدان جهاد گذاشته و فطرتهای پاک منطقه گواهی می دهند که این روحانی فداکار در این راه از ناملایمات نهراسیده و توانسته در طول این ساله افراد بسیاری را هوشیار و به مسیر اصلی زندگی برگرداند.

این گواهی نه صوری که حضور جوانان و نوجوانان در پای منابر این روحانی,حضور مستمر ایشان در بین جوانان و نوجوانان آن را تایید میکند.البته کم نبوده اند افرادی که به دلیل ضعف دینی تذکرات این روحانی را برنتابیده و به انواع مختلف سعی در ترور شخصیتی ایشان داشته اند که مرور زمان برای همه باطل بودن آن ها را اثبات کرده است.

نکند خدایی ناکرده روزگاری بگذرد و ما حسرت بخوریم که ای کاش در مقابل این هجمه ها دفاع می کردیم و نمی گذاشتیم ایشان خدایی ناکرده خود را تنها ببینند.البته عملکرد همه افراد مطلق نیست و ممکن است در این راه اشکالاتی بر ابشان وارد باشد اما هرگز هدف مقدس و پاک ایشان و دلسوزانه وارد عرصه شدن ایشان و عالم بر شرایط امربه معروف و نهی از منکر نباید دستخوش گفته های نادرست دیگران قرار بگیرد و ما اصل را فدای بر فرعی کنیم که شاید از ریشه ناصواب باشد.

امروز از جمله روزهایی است که باید در دفاع از کلیت عملکرد این روحانی فاضل برخیزیم که دفاع از ایشان ، نه دفاع از یک شخص که دفاع از فریضه مظلوم امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از نهادی مقدس و پاک به نام بسیج است.

خواننده محترم باید توجه نماید که انتقادات جزیی از ایشان و ...نباید باعث شود تردیدی در دل راه بدهیم چرا که امروز به واسطه گزارشاتی کذب و سراسر افترا و بهتان ایشان مورد هجمه قرار گرفته است.

 

 





      

با سلام

عید به معنای بازگشت است.بازگشت من نکند به قبل از ماه مبارک رمضان باشد؟ خدایا یاری ام کن بازگشتم به سوی تو باشد و نه بقول معروف روز از نو.روزی از نو

 

 





      

طبق شرع مقدس اسلام کسی که موقع غروب یعنى قبل از غروب شب عید فطر گرچه به چند لحظه باشد بالغ و عاقل و هوشیار است و فقیر و بنده کس دیگر نیست، باید براى خودش و کسانی که نان‏خور او هستند، هر نفرى یک صاع که تقریبا 3 کیلوگرم است گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج ‏یا ذرت و مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکى از اینها را هم بدهد کافى است.

قیمت سه کیلو قوت غالب معمولا هرسال با تغییر قیمت‌ها در عرف و معاملات اقتصادی دچار تغییر اندک می‌شود لذا نیاز است هرسال در این باره مراجع عظام تقلید نظر و فتوای خود را اعلام کنند.امسال نیز تعدادی از مراجع عظام تقلید میزان زکات فطره سال 93 را بر مبنای قوت غالب گندم و قوت غالب برنج اعلام کردند.

نظرات مراجع درباره میزان زکات فطره و کفاره روزه به شرح زیر است:

آیت‌الله سید علی خامنه‌ای

بر اساس اعلام مسئولان بخش پاسخ به سؤالات شرعی دفتر رهبر معظم انقلاب در شهر مقدس قم، حضرت آیت الله خامنه ای میزان فطریه امسال را در شهر تهران 5000 تومان و در شهرستان‌ها نیز 4500 تومان اعلام کرده اند؛ همچنین بر مبنای قوت غالب برنج نیز باید معادل سه کلیو گرم بر مبنای قیمت عرفی پرداخت شود.

برای کفاره نیز یک مد طعام، 750 گرم گندم یا آرد یا نان یا برنج یا مانند اینها می‌باشد که اگر بخواهد پول آن را به افرادی بدهد که تبدیل به طعام بشود، می‌تواند در کفاره افطار عذری برای هر روز 1500 تومان و در ابطال عمدی هر روز 90000 تومان پرداخت کند.

گزیده‌ای از فتاوای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره فطریه

متن برخی از استفتائات درباره فطریه:

1. فطریه‌ی مهمان یک شبه بر عهده‌ی چه کسی است؟
فطریه میهمان یک شبه بر عهده خودش می‌باشد و بر عهده‌ی میزبان نیست.

2. پرداخت فطریه غیر سادات به سادات و احکام آن چگونه است؟
غیر سادات نمی‌توانند فطریه را به سادات فقیر پرداخت کنند و در صورت پرداخت مجزی نمی‌باشد و ملاک در این امر سرپرست خانواده می‌باشد.

3. پرداخت فطریه در شهری غیر از شهر شخص پرداخت کننده چگونه است؟
بنابر احتیاط در همان شهری که هست پرداخت شود.

4. جهت مصرف فطریه چیست؟ و آیا می‌توان آن را برای اماکن مذهبی مصرف نمود؟
مصرف فطریه همان مصرف زکات است؛ ولی احتیاط این است که به فقرای مومن داده شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی

مبلغ زکات فطره پنج هزار تومان بابت سه کیلو گندم برای هر نفر، ضمنا کسانی که مایل به پرداخت فطریه از برنج می‌باشند باید قیمت آن را ملاحظه کرده و به ازای هر نفر سه کیلو از آن را بپردازند و متوسط قیمت آن مبلغ 15 هزار تومان تعیین شده است.

همچنین کفاره غیرعمد برای هر روز نیز مبلغ 1500 تومان پول نان برای فقرا تعیین شد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی

بر اساس فتوای آیت‌الله مکارم‌شیرازی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم، مبلغ چهار هزار و پانصد تومان (4500 تومان) و بر اساس قوت غالب برنج، مبلغ پانزده هزار تومان (15000 تومان) اعلام شده است.

کفاره روزه غیرعمد مبلغ هزار و پانصد تومان (1500 تومان) است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد مبلغ نود هزار تومان (90000 تومان) است.

بر اساس مسأله 1492 رساله توضیح المسائل آیت‌الله مکارم شیرازی، زکات فطره بر تمام کسانی که قبل از غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و غنی باشند واجب است، یعنی باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند، هر نفر به اندازه یک صاع (تقریباً سه کیلو) از آنچه غذای نوع مردم آن محل است، اعم از گندم و جو یا خرما یا برنج یا ذرّت و مانند این‌ها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از اینها را بدهد کافی است.

در ضمن بنابر فتوای این مرجع تقلید اگر کسی تنها در افطار شب عید فطر مهمان دیگری باشد فطریه او به عهده خودش است.

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی

مبلغ زکات فطره توسط آیت‌الله موسوی‌اردبیلی، 4 هزار تومان، یا قیمت سه کیلو گندم یا برنجی که در آن محل خرید و فروش می‌شود، اعلام شد.

کفاره روزه نیز برای کسانی که روزه‌شان را با مجوز خورده‌اند، مثل زنانی که بچه شیر می‌دهند یا بیماران، یک مد طعام اعلام شد.

آیت‌الله شبیری‌زنجانی

عضو شورای استفتائات دفتر آیت‌الله شبیری‌زنجانی مبلغ زکات فطره هر فرد را چهار هزار تومان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام کاظمی افزود: دفتر آیت‌الله شبیری‌زنجانی امسال آمادگی دریافت زکات فطریه مومنان روزه‌دار را دارد و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، مقلدین می‌توانند از طریق دفتر و سایت این مرجع تقلید برای پرداخت فطریه اقدام کنند.

کاظمی درباره موارد مصرف زکات فطره افزود: مصرف زکات فطره همان مصارف زکات است، ولی احتیاط مستحب آن است زکات فطره فقط به مصرف مساکین شیعه برسد، لذا دفتر آیت‌الله‌ شبیری تدابیر ویژه‌ای را در این راستا اتخاذ کرده تا زکات روزه‌داران و مومنان به مصرف نیازمندان برسد.

وی بلوغ، عاقل بودن و تمکن مالی را از شرایط وجوب زکات فطره بر مسلمانان دانست و افزود: هر شخص باید برای خودش و کسانی که نان‌خور او هستند، هر نفر یک صاع از خوراکی‌های رایج در آن منطقه، همچون گندم، جو، خرما، کشمش، برنج و مانند اینها، به مستحقّ بدهد و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد کافی است.

کاظمی افزود: وزن هر صاع بنا بر مشهور تقریبا دو کیلو و 830 گرم است، ولی به عقیده آیت‌الله شبیری، وزن درهم بیش از مقداری است که مبنای محاسبه فوق است و ظاهرا اگر وزن حدود سه کیلو و شصت گرم را برای گندم محاسبه کنند، کافی باشد.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی میزان زکات فطره ماه مبارک رمضان را مبلغ معادل سه (3) کیلوگرم گندم یا برنج به عنوان قوت غالب اعلام کرد.

در اطلاعیه دفتر آیت‌الله‌العظمی صافی پیرامون میزان زکات فطریه آمده است: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران گرامی؛‌ نظر حضرت آیت‌الله العظمی صافی پیرامون میزان فطریه‌ اینست که مؤمنان مبلغ معادل سه (3) کیلوگرم گندم یا برنج را به عنوان قوت غالب بپردازند.

آیت‌الله وحید خراسانی

میزان زکات فطره توسط آیت‌الله وحید خراسانی چنین اعلام شد: به حساب گندم 3 کیلو و به قیمت 5 هزار تومان، برنج هم از 4 هزار تومان شروع می‌شود تا 10 هزار تومان، بنا به میزان قیمتی که در طی سال دارد، سه کیلو برنج به همان قیمت می‌دهند.

همچنین کفاره روزه غیرعمدی هم به حساب گندم 1200 تومان است و کفاره روزه غیرعمدی به حساب برنج بنا به میزان قیمتی که برنج دارد 50 گرم است.

آیت‌الله‌ نوری همدانی

میزان زکات فطره از سوی آیت‌الله نوری همدانی بر مبنای قوت غالب گندم، سه کیلو گندم هر کیلو 1700 تومان و بر اساس قوت غالب برنج، سه کیلو برنج مبلغ 15000 تومان است.

همچنین کفاره روزه غیرعمد مبلغ 1200 تومان است و مبلغ کفاره روزه عمد حداقل روزی 72000 هزار تومان است.

آیت الله جوادی آملی

بنا بر اعلام دفتر آیت‌الله جوادی آملی میزان زکات فطره و کفاره امسال قیمت متوسط گندم یا برنج همان منطقه است.





      

 

اگر انقلاب اسلامی در ایران پیروز نشده بود، امروز لبنان، سوریه و اردن هم به خاک اسرائیل غاصب ضمیمه شده بود 

تحقق اقتصاد مقاومتی، تهدید‌ها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهد کرد و موجب عبور مطمئن‌تر ایران از این گذرگاه مهم تاریخی است.

 

 

 

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در سخنرانی روز قدس در شهر برزک از توابع شهرستان کاشان، به تحلیل اوضاع جهان و جنایات رژیم صهیونیستی و تحولات پیش رو پرداخت.

وی جنایات رژیم صهیونیستی را به ماهیت صهیونیسم جهانی نسبت داد و تأکید نمود که اصولاً صهیونیست‌ها با ارتکاب جنایات ضدبشری و قتل عام فلسطینیان توانستند فلسطین را اشغال و فلسطینی‌ها را آواره کنند. سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: تروریست‌های داعش نیز تولید مشترک سازمان‌های جاسوسی آمریکا، بریتانیا و اسرائیل است و باید جنایات داعش را هم جزو جنایات رژیم صهیونیستی محسوب کرد.

وی حمایت کشورهای غربی از تجاوز رژیم صهیونیستی را موجب رسوایی این کشور‌ها که ادعای دروغین دفاع از حقوق بشر آن‌ها همه جا را فرا گرفته است دانست و گفت آن‌ها از یک طرف خواستار رفع حصر از سران فتنه که سرمایه‌های اسرائیل در ایران هستند می‌گردند و از سوی دیگر نه تنها با حصر غزه موافقند بلکه از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بیگناه غزه حمایت کرده و آن رژیم سفاک را به سلاح‌های پیشرفته مجهز می‌سازند.

وی حمایت این کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی و نیز سکوت سازمان‌های غیر دولتی مدعی حقوق بشر را افشاگر و روشنگر ماهیت پلید آنان دانست که دروغ بودن ادعاهای حقوق بشری آن‌ها رابر ملا می‌سازد.

دکتر قدیری ابیانه در ادامه سخنان خود به عمق سیاست‌های غرب بر علیه جهان اسلام و بویژه نسبت به ایران پرداخت و افزود: امروز ایران در حصر و جنگ اقتصادی واقع شده و راهکار مقابله با آن اقتصاد مقاومتی است که همه مردم در تحقق آن نقش دارند. وی گفت تحقق اقتصاد مقاومتی، تهدید‌ها وتحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهد کرد و موجب عبور مطمئن‌تر ایران از این گذرگاه مهم تاریخی است. گذرگاهی که با طی آن با جهانی متفاوت روبرو خواهیم بود که در آن بیداری اسلامی به شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی به رهبریت ایران اسلامی منجر خواهد شد.

 کار‌شناس عالی امور استراتژیک گفت: امروز فلسطینی‌ها همه نقاط اسرائیل غاصب را در تیررس خود دارند و افزود: اگر اسرائیل جرأت پیدا کند برای اینکه غلطی در مورد ایران بکند، جمهوری اسلامی ایران این توانایی را دارد که حیفا وتل آویو را با خاک یکسان کند وهر دشمنی را از کرده خویش پشیمان نماید.

وی راهپیمایی روز قدس را روزی بزرگ دانست و گفت به ملت ایران افتخار می‌کنیم که در تمام این سال‌ها در راهپیمایی روز قدس و در دیگر مناسبت‌ها در صحنه بوده و از مظلومان عالم بویژه از فلسطینیان مظلوم حمایت کرده‌اند.

این مطلب به نقل از سایت دکتر قدیری ابیانه www.ghadiri.ir می باشد.

 





      

با سلام

امروز مصادف است با برپایی اولین نماز جمعه در تهران به امامت حضرت آیت اله طالقانی به دستور حضرت امام خمینی(ره)به این بهانه قصد دارم یادی از امام جمعه فقید برزک حضرت آیت اله موسوی داشته باشم که به حق ایشان خود را وقف اسلام و انقلاب کردند و تا آخرین روزهای حیات مبارکشان در راه خدمت به مردم منطقه قدم برداشتند.

حضور ایشان در منطقه برزک به رغم همه مشکلات زندگی قطع نشد و با وجود کسالت قلبی شدید, ایشان از بدو پیروزی انقلاب با برپایی نماز جمعه در روستایی کوچک تمامی دین خود را به نظام و انقلاب اداء کردند.

تقوی و ساده زیستی عملی ایشان از همان ابتدا مشهود بود و حضور موثر ایشان در بسیاری از مواقع راه را بر بدخواهان و سیاست زدگان می بست. خاطره ای از ساده زیستی ایشان هنوز در خاطرم هست که زمانی که آقای هاشمی برای بازدید از شهر کاشان آمده بودند بعد از دیدارهای عمومی و خصوصی ایشان,ظهر ائمه محترم جمعه و جماعات میهمان حضرت آیت اله یثربی(ره) بودندکه ایشان بعد از جلسه بلافاصله آنجا را ترک و به مدرسه امام خمینی مراجعه و نهار,نان پنیر و هندوانه خوردند و در مدرس مدرسه استراحت و حتی با اصرار اینجانب به حجره هم تشریف نیاوردند و گفتند نمی خواهم مزاحم وقت و درس شما باشم.

ایشان که از شاگردان مبرز مراجع عظام تقلید از جمله حضرت آیت اله نجفی مرعشی بودند صاحب اجازات زیادی بودند.از ایشان تقریرات زیادی جا مانده که متاسفانه هرگز جمع آوری نشد.معظم له با وجود همه مشکلات بنای حوزه علمیه امام کاظم(ع) در برزک را نهادند که امروز محل تربیت دهها شاگرد مکتب امام صادق(ع) است.

سندی که نشان می دهد برزک اولین روستایی بوده که بعد از دوهفته از برپایی اولین نمازجمعه تهران با کوشش  حضرت آیت الله سیداحمد موسوی نمازجمعه را به پا داشته است البته این سند بعد از حدود یک سال و نیم ازاولین نماز جمعه برزک صادر شده است.  

اولین نماز جمعه تهران: 5/05/1358

اولین نماز جمعه برزک: 19/05/1358

تاریخ ابلاغ این سند: 18/11/1359

 

 

 متن این سند بدین شرح می باشد:

بسمه تعالی

جناب ثقه الاسلام آقای حاج سید احمد موسوی(دامت افاضاته)

برحسب درخواست اهالی محترم برزک کاشان و تایید حضرات آقایان علماء
اعلام دامت برکاتهم جنابعالی از طرف حضرت امام خمینی مدظله العالی به سمت
امام جمعه ی برزک منصوب میشوید که انشاالله تعالی ضمن انجام این وظیفه
بزرگ الهی مردم را بوظائف مهم دیگری نیز در این برهه از زمان دارند
آشنا ساخته از تفرقه و اختلاف برحذر دارید از خدای تعالی توفیق
همگانرا در اینراه مسئلت داریم والسلام علیکم ورحمه الله

سیدهاشم رسولی

دفتر اقامتگاه

امام خمینی

18/11/59





      

این روزها نماز مردم غزه پنجگانه نیست! ششگانه است.

صبح.ظهر.عصر.مغرب .عشاء و میت

برایشان دعا کنیم





      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم