سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

 سوره فاتحه

 هر کس سوره حمد را بخواند مانند آن است که ثلث قرآن را خوانده باشد.

 قرائت سوره حمد شفای همه امراض است مگر مرگ، باید تکرار نمود که

 خواندن با ایمان و عمل کردن با علم و یقین به قرآن این آثار را دارد.

 سوره بقره

 هر کس سوره بقره را بخواند روز قیامت عمامه ای از نور بر سر او میگذارند.

 سوره ال عمران

 هر کس سوره آل عمران را بخواندادامه مطلب...


برچسب ها : قرانی  ,


      


Adobe :
اسم رودخانه ای که از پشت منزل مؤسس آن جان وارناک عبور می کند .
 

Apple :
میوه مورد علاقه استیو جابز مؤسس و بنیانگذار شرکت اپل سیب بود و بنابراین اسم شرکتش را نیز اپل (به معنی سیب ) گذاشت .

Cisco :
مخفف شده کلمه سان فرانسیسکو (
San Francisco ) است که یکی از بزرگترین شهرهای امریکا است

 Google :
گوگل در ریاضی نام عدد بزرگی است که تشکیل شده است از عدد یک با صد تا صفر جلوی آن .
مؤسسین سایت و موتور جستجوی گوگل به شوخی ادعا می کنند که این موتور جستجو می تواند این تعداد اطلاعات (یعنی یک گوگل اطلاعات ) را مورد پردازش قرار دهد .
 Hotmail :
این سایت یکی از سرویس دهندگان پست الکترونیکی به وسیله صفحات وب است .
هنگامی که مدیر پروژه برنامه می خواست نامی برای این سایت انتخاب کند علاقه مند بود تا نام انتخاب شده اولاً مانند سایر سرویس دهندگان پست الکترونیک به
mail ختم شده و دوماً برروی وبی بودن آن نیز تأکید شود. بنابراین نام Hotmail را انتخاب کرد. در کلمه Hotmail حروف Html به ترتیب پشت سرهم قرار گرفته اند. گاهی اوقات اسم این سایت را به صورت HotMail نیز می نویسد .

HP :
شرکت معظم
HP توسط دو نفر بنام های بیل هیولت و دیو پاکارد تأسیس شد .
این دو نفر برای اینکه شرکت هیولد پاکارد یا پاکارد هیولت نامیده شود مجبور به استفاده از روش قدیمی شیر
خط شدند و نتیجه هیولد پاکارد از آب در آمد .

 Intel :
از آنجاییکه این شرکت از بدو تأسیس با تأکید روی ساخت مدارات مجتمع ایجاد شد. نام آن را
INTegrated Electronics یا به طور مختصر INTEL نهادند .
 Microsoft :
نام شرکت ابتدا به صورت
Micro-soft نوشته می شد ولی به مرور زمان به صورت فعلی در آمد . Microsoft مخفف MICROcomputer SOFTware است. و دلیل نامگذاری شرکت به این اسم نیز آن است که بیل گیتس مؤسس شرکت آن را با هدف نوشتن و توسعه نرم افزارهای میکروکامپیوتر ها تأسیس کرد  

Motorola :
شرکت موتورولا با هدف درست کردن بی سیم و رادیوی خودرو کار خود را آغاز کرد. از آنجاییکه مشهورترین سازنده بی سیم و رادیو های اتومبیل در آن زمان شرکت
Victrola بود. مؤسس این شرکت یعنی آقای پال کالوین نیز اسم شرکتش را موتورولا گذاشت تا علاوه بر داشتن مشابهت اسمی کلمه موتور نیز به نوعی در اسم شرکتش وجود داشته باشد .

Red Hat :
مؤسس شرکت آقای مارک اوینگ در دوران جوانی از پدربزرگش کلاهی با نوارهای قرمز و سفید دریافت کرده بود ولی در دوران دانشگاه آن را گم کرد . زمانی که اولین نسخة این سیستم عامل آماده شد مارک اوینگ آن را همراه با راهنمای کاربری نرم افزار در اختیار دوستان و هم دانشگاهیش قرار دارد. اولین جمله این راهنمای کاربری « درخواست برای تحویل کلاه قرمز گم شده » بود .

Sony :
Sony از کلمه لاتین Sonus به معنای صدا مشتق شده است .

SUN :
این شرکت معظم توسط چهار تن از فارغ التحصیلان دانشگاه استانفورد تأسیس شد .
Sun مخفف عبارت Standford Univercity Network می باشد .

Xerox :
کلمه
Xer در زبان یونانی به معنای خشک است و این برای تکنولوژی کپی کردن خشک در زمانی که اکترا کپی کردن به روشهای فتوشیمیایی انجام می گرفت فوق العاده حائز اهمیت بود .
 Yahoo:
این کلمه برای اولین بار در کتاب سفر های گالیور مورد استفاده قرار گرفته و به معنی شخصی است که دارای ظاهر و رفتاری زننده است . مؤسسین سایت
Yahoo جری یانگ و دیوید فیلو نام سایتشان را Yahoo گذاشتند چون فکر می کردند خودشان هم Yahoo هستند .

 




برچسب ها : خبری  ,


      

بیست و هشتم ربیع الثانی، رحلت آیت‏الله درچه‏ای

یازده سال در درس خارج آقا سید محمد باقر درچه‏ای شرکت کردم، درتمامی این مدت فقط یک بار درس ایشان تعطیل شد که در آن هم‏چاره‏ای نبود، زیرا یک روز درس اول را گفته بود که خبر آوردند برادر شما آقا سید محمد حسین درچه‏ای فوت کرده است، آقا فرمود خدا رحمتش کند، خواست درس دوم را شروع کند که گفتند: آقا ایشان وصیت کرده است، شما بر جنازه‏اش نماز بگذارید، ازاین روی ناچار شدند و درس را تعطیل کردند.

 

زهد استاد

حالات و رفتار این بزرگوار و مراتب زهد و قدس و تقواى کم نظیراو همواره در تربیت اخلاقى دانشوران با استعداد تأثیر شگرف و ژرف داشته است. اگر چیزى از این فقیه بزرگوار می‌پرسیدند و او نمی‌دانست با صراحت اظهار می‌داشت: نمى دانم. و این لفظ را بلند می‌گفت تا شاگردان یاد بگیرند، عارشان نیاید.


همچنین برخی گفته‏اند مرحوم آیت‏الله درچه‏ای در قنوت نماز شب ‏دعای ابوحمزه ثمالی را با حالت ایستاده می‏خواند.

سید محمد ناظم‏زاده قمی




برچسب ها : اخلاقی  ,


      

برای مقایسه اثر مایکروویو بر روی ساختار مولکولی مواد، دو گیاه کاملاً مشابه که یکی از آنها توسط آب گرم شده در مایکروویو و دیگری توسط آب گرم شده بر روی کتری سیراب شده بودند، مورد مقایسه قرار گرفتند.

این فکر جالب به ذهن یک دختربچه رسیده بود و خودش نیز آن را اجرا کرد. وی مقدار معینی آب را در مایکروویو جوشاند و پس از سرد شدن به یکی از گیاهان داد و همان مقدار آب را در کتری و روی اجاق گاز جوشاند و پس از سرد شدن به گیاه دیگر داد و این کار را به مدت 9 روز ادامه داد.

نتیجه این آزمایش پس از روز نهم نشان دهنده این بود که گلدانی که توسط آب جوشانده شده به روش سنتی سیراب شده بود مانند روز اول کاملاً سالم و شاداب بود ولی گلدانی که توسط آب جوشانده شده در مایکروویو سیراب شده بود رفته رفته پژمرده و نهایتاً در روز نهم کاملاً خشک شد.
اما مایکروویو چگونه عمل می کند؟

مایکروویو (میکروویو) که به اشتباه ماکروویو خوانده می شود، از ترکیب دو واژه مایکرو یا میکرو MICRO (به معنی کوچک) و ویو WAVE (به معنی موج) تشکیل شده است و به معنای امواج با طول موج کوتاه و تعداد نوسانات (فرکانس) بسیار بالا است. فرکانس چنین امواجی، بین??? مگاهرتز تا چند گیگاهرتز در ثانیه می تواند باشد. بُرد چنین امواجی کوتاه بوده و در حد چند متر است، ولی میزان نفوذ آن ها نسبتاً بالا است و از درون ابر و غبار عبور می کنند. هر چه فرکانس بیشتر باشد، شدت نفوذ بیشتر ولی بُرد امواج، کوتاه تر می شود.

به عنوان مثال هر چیزی که در مجاورت دستگاه نوسان ساز اجاق های میکروویو معمول قرار داشته باشد، به شدت تحت تاثیر ارتعاشات قرار می گیرد. در حالی که اگر نیم متر از منبع ارتعاش دور شود، قدرت امواج به یک صدم کاهش خواهد یافت.

امواج دارای طول موج کوتاه، هنگام برخورد به ماده، چنان موجب ارتعاش و تغییر قطب های منفی و مثبت موجود در آن می شوند که این جنبش بالای ملکول ها موجب به هم خوردن شدید آن ها و ایجاد اصطکاک درملکول ها و در نهایت سبب گرم شدن آن ماده می شود. در این میان نقش آب در درون ماده غذایی بارزتر است. زیرا ملکول های آب که قطبی هستند (همچون دیگر ملکول های قطبی)، بیشتر تحت تاثیر نوسانات قرار گرفته و به شدت شروع به جابه جایی در محل خود می کنند. به همین دلیل هر چه غذا رطوبت بیشتری داشته باشد سریع تر تحت تاثیر این امواج قرار می گیرد




برچسب ها : علمی  ,


      

استفاده زیاد از ظروف یک بار مصرف باعث انتقال بیش از 118 نوع بیماری به مصرف‌کنندگان می‌شود.

استفاده زیاد از ظروف یک بار مصرف باعث انتقال بیش از 118 نوع بیماری به مصرف‌کنندگان می‌شود.

استفاده از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف برای نگه داشتن مایعات داغ و غذاهای گرم بسیار مضر و دارای عوارض جبران ناپذیری برروی سلامتی انسان است.

زمانیکه چای و آب داغ، قهوه و غذاهای گرم درظروف یکبار مصرف ریخته می شودُ از این نوع ظروف مواد شیمیایی سمی منتشر و در مایعات حل می شود و باعث بروز بیماریهای همچون سرطان های ریهُ کبد و پروستات می شود.
درصورت نیاز می توان از ظروف یکبار مصرف گیاهای به جای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده نمود تا از عوارض این ظروف در امان ماند.




برچسب ها : سلامتی  ,


      

ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

 برای مثال بعضی بیماری‌ها و یا مصرف برخی از داروهای خاص مانند داروهای شیمی درمانی باعث ریزش مو می‌شوند. اما ریزش مو نیز ممکن است عامل ژنتیک داشته باشد و از یکی از والدین به ارث برسد.

هرچند مو از سلول‌های مرده تشکیل شده اما در ظاهر انسان تاثیر مهم و قابل توجهی دارد و البته یک فاکتور بااهمیت در زندگی انسان محسوب می‌شود. متأسفانه برخی از محصولات آرایشی و به‌اصطلاح بهداشتی بیش از اینکه به موها سودی برسانند برای آنها مضر هستند و این ضرر گاهی تا سال‌های سال باقی می‌ماند. استفاده از مواد نفتی مانند پارافین و یا روغن‌هایی که هیچ کس به جز تولید‌کننده آنها از ترکیبات و محتوای این مواد مطلع نیست مانند واکس‌ها و کرم‌های مو برای برخی افراد به‌خصوص جوانان عادت و گاهی حتی به یک ضرورت تبدیل شده است و نکته جالب این است که این مصرف کننده‌ها توقع ریزش و یا سفید شدن موهایشان را هم ندارند در حالی که استفاده از این مواد، هیچ خاصیتی برای موها ندارد.

از سوی دیگر، مصرف مواد غذایی فاقد کیفیت مانند چیپس و پفک و سایر تنقلات از این قبیل و یا غذاهای ناسالم مانند فست‌فودها و غذاهای چرب و سرخ کرده فاکتور دیگری است که سبب تشدید ریزش موها شده و سلامت آنها را به خطر می‌اندازد. این قبیل خوراکی‌ها هیچ بار تغذیه‌ای ندارند و بدن را با کمبود ریز‌مغذی‌ها مواجه می‌کنند. یکی دیگر از عوامل مؤثر و مهم در ریزش و ضعف موها استعمال دخانیات است.

کشیدن سیگار باعث جمع شدن چربی زائد در حول پیاز مو شده و مانع رسیدن مواد غذایی به آن می‌شود. یکی از چاره‌های مقابله با ریزش مو مصرف برنج به‌طور صحیح است که البته کمتر خانواده‌ای پیدا می‌شود که برنج را با سبوس مصرف کند چون برنج با سبوس حاوی ویتامین‌های گروه ب است که تاثیر مفیدی برای رشد و حفظ موها دارد.

در این مقاله به 5 نکته مهم برای کمک به حفظ موها و پیشگیری از ریزش مو اشاره شده که رعایت آنها می‌تواند سودمند باشد:

1- سعی کنید در برنامه غذایی خود از سبزیجات و میوه‌های تازه به مقدار زیاد استفاده کنید. به این منظور خوردن سبزیجاتی چون کرفس، جعفری، کاهو و اسفناج بیشتر توصیه می‌شود. گفتنی است اسفناج علاوه بر خاصیت تقویت‌کنندگی رنگدانه‌های مو، یک منبع غنی از آهن است که باعث تقویت استخوان‌ها، ناخن‌ها و موها می‌شود. اسفناج به تنهایی در بدن جذب پایینی دارد و باید برای اثرگذاری بیشتر همراه با آبلیمو و یا ماست مصرف شود.

2- پس از حمام کردن اگر موهای شما خشک و پرحجم می‌شوند به جای ژل که باعث خفه شدن مو می‌شود از روغن‌های مفید و سالم گیاهی استفاده کنید. به علاوه به خاطر داشته باشید که هیچ روغنی نباید بیش از 3 ساعت روی سر بماند و پس از آن باید به خوبی شسته شود.

3- حنا برای مو، گیاه مفیدی است اما تاثیر خود حنا با شامپوهای آن به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. اگر رنگ حنا به‌نظرتان ناخوشایند است می‌توانید از گیاهان بی‌رنگ‌کننده استفاده کنید.

4- سبوس برنج نیز گیاه بسیار مفیدی است که می‌توان از دم‌کرده آن به جای چای برای تقویت موها استفاده کرد.

5- از تماس گرد و خاک و دود زیاد به موها خودداری کنید که دشمن مو هستند.
در پایان نیز توصیه می‌شود حتی الامکان به جای شانه پلاستیکی از شانه چوبی استفاده کنید. همچنین تا حد امکان از سشوار استفاده نکنید و درصورت ضرورت، حرارت آن بسیار کم باشد. به علاوه از شانه‌کردن موها در حمام بپرهیزید.




برچسب ها : سلامت  ,


      
 

....از جمله‌ نقشه‌ها که‌ مع‌الاسف‌ تأثیر بزرگی‌ در کشورها و کشور عزیزمان‌ گذاشت‌ و آثار آن‌ باز تا حد زیادی‌ به‌ جا مانده‌، بیگانه‌ نمودن‌ کشورهای‌ استعمار زده‌ از خویش‌، و غربزده‌ و شرقزده‌ نمودن‌ آنان‌ است‌ به‌ طوریکه‌ خود را و فرهنگ‌ و قدرت‌ خود را به‌ هیچ‌ گرفتند و غرب‌ و شرق‌، دو قطب‌ قدرتمند را نژاد برتر و فرهنگ‌ آنان‌ را والاتر و آن‌ دو قدرت‌ را قبله‌گاه‌ عالم‌ دانستند و ادامه مطلب...


برچسب ها : فرهنگی  ,


      
 یک مسئله ریاضی  ساده : مسئله   این است  که اگر فرض کنیم حقیقتا  عالم پس از مرگی وجود داشته باشد   وبالاخره بعد از عمر 120 ساله  وارد عرصه زندگی جدید ی بشویم   چقدر داشته باشیم  فقیر نیستیم  بعبارت دیگه  برای یک زندگی حد اکثر 120 ساله چقدر داشته باشیم میتوانیم ابرومندانه  وراحت زندگی کنیم   و برای زندگی ابدی اخروی چقدر ؟ اگر همه ثوابهای  ذکر شده مادی ومعنوی  در  مجموعه کتب و ادعیه را یکجا به تک تک  ما بدهند ایا  بی نیاز میشویم  ؟  اگر جواب این مسئله را پیدا کنیم  خواهیم فهمید کسی که پیامبر اسلام صلی الله علیه واله وسلم  در باره اش فرموده است  ضربتش در جنگ خندق با عبادت ثقلین برابری میکند   و.... چرا در مناجاتش میفرماید: ... الهی انت الغنی وانا الفقیر وهل یرحم الفقیر الا الغنی راهنمایی :‌در ریاضیات  میگویند هر عددی  هر اندازه هم  بزرگ باشد  وقتی صورت کسری قرار بگیرد که  مخرج ان  بی نهایت است حاصل ان صفر میشود بااین  وضع چه باید بکنیم تا در فرد ای قیامت  فقیر نباشیم به عبارت دیگر  چه توشه ای  وچه مقدار باید باخود ببریم یا پیش بفرستیم که بتواند ما رابی نیاز کند




برچسب ها : اخلاقی  ,


      

 

آثار اجتماعى

1 ـ شکوفایى اخلاق و معنویت مردم: خدمت به مردم مقدمه ایمان، عبادت و شکوفایى اخلاق و معنویت و آرامش روانى در گستره اجتماع است. بسیارى از تیرگیهاى اخلاقى، کج‏خلقى‏ها، فاصله گرفتن از معنویت‏ها، از ناحیه فقر و محرومیت، معضلات اجتماعى، بیکارى، فساد حاکم بر ادارات و دستگاههاى دولتى و لاینحل ماندن گره‏هاى زندگى ناشى مى‏شود. امکان دارد شدت فقر و بیکارى و مشکلات زندگى انسان را تا سر حد کفر و بى دینى بکشد!

بدون تردید خدمت رسانى زمینه شکوفایى اخلاق الهى و روى‏آورى به ارزشهاى دینى را در جامعه فراهم مى‏سازد، وقتى مردم از نظر معیشت و زندگى شخصى و اجتماعى دغدغه خاطر نداشته باشند و ناچار نباشند براى به دست آوردن لقمه‏اى نان تن به گناه و کارهاى خلاف شرع دهند، وقتى ببینند کارها با تدبیر دولتمردان و کارگزاران نظام به خوبى پیش مى‏رود، وقتى به هر اداره‏اى قدم مى‏نهند با روى گشاده انسانهایى خدوم رو به رو مى‏شوند و ناگزیر نمى‏شوند براى حل مشکل خویش تملق بگویند، وقتى زمینه اشتغال و ازدواج را براى فرزندان خود و دیگران فراهم مى‏بینند و سرانجام وقتى هیچ‏گونه تبعیضى در ادارات مشاهده نکنند، قطعاً نشاط مى‏گیرند؛ اعصابشان آرامش دارد؛ اضطراب و دلهره نمى‏گیرند؛ از کوره در نمى‏روند و بدخلقى نمى‏کنند. آنگاه که در جمع خانواده نیز حاضر مى‏شوند عقده‏اى ندارند تا آن را روى زن و فرزندانشان خالى کنند. لذا خود به خود محیط زندگى با نور ایمان، پرستش و اخلاق اسلامى عطرآگین مى‏گردد.

مردم در چنین جامعه‏اى بهتر خدا را مى‏پرستند. بیشتر حالادامه مطلب...


برچسب ها : اجتماعی  ,


      
در بین سیارات ، مریخ بیش از بقیه ، توجه
دانشمندان را به خود جلب کرده است . این دو دلیل عمده دارد .

 1 -مریخ در میان سیاراتی که در فاصله دوری از خورشید قرار دارند ، از همه به
زمین نزدیکتر است :
مریخ در مدار خود ، گاه نسبتاً به زمین نزدیک می شود و
در فاصله حدوداً 56 میلیون کیلومتری از آن قرار می گیرد و یکی از درخشانترین
اشیاء آسمان شب ما می شود . رنگ این سیاره قرمز مایل به نارنجی است و می توان
آن را با چشم غیر مسلح به راحتی دید . به مریخ لقب سیاره
سرخ
داده شده است.

 2 -مریخ و زمین از چند نظر به یکدیگر شبیه اند:
طول زمانی یک روز مریخ فقط در حدود 40 دقیقه از یک روز ما کوتاهتر است .
مریخ جو دارد ؛ مثل زمین فصولی دارد و در قطبهای خود ، کلاهکی از یخ بر سر
نهاده است . زمانی دانشمندان زیادی معتقد بودند که ممکن است در این سیاره حیاط
وجود داشته باشد.

از آن زمان تا به حال ، تعداد
خبریاب فضایی بدون سرنشین به مریخ رفته و گزارش ها عکس های زیادی به زمین
فرستاده اند . این مدارک تقریباً مارا مطمئن میکند که در این سیاره هیچ خبری از
حیات نیست اما چه بسا که آب و هوای قبلی مریخ بیشتر مناسب زندگی بوده باشد .
متأسفانه ، جو مریخ برای بشر قابل تنفس نیست و از دی اکسید کربن و کمی بخار آب
تشکیل شده است . همچنین باید گفت که جو مریخ بسیار رقیق است و متوسط فشار جوی
در آنجا ، فقط در حدود یک صدم فشاری است که روی زمین وجود دارد جو این سیاره ،
در مواقعی که داغ می شود ، بسیار فعال است و باعث وزش بادهایی با قدرت زیاد می
گردد . این بادها گرد و خاک را توده می کنند و طوفانهای شدید گرد و غبار قادرند
تمام سطح سیاره را دربرگیرند.

درجه حرارت مریخ بسیار پایین
است . در زمستان ، دما ی قطبهای آن به ْ150 درجه سانتیگراد ( ْ240 فرنهایت ) می
رسد . درجه حرارت این سیاره ، در منطقه استوایی آن و در طول روزهای اواسط
تابستان ، ممکن است بالاتر از درجه انجماد باشد ، اما شب ها 80 درجه زیر صفر
تنزل می یابد . جو مریخ رقیق تر از آن است که گرمای روز را در خود نگه
دارد.

فوبوس و دایموس از جمله قمرهای
مریخ هستند که قطر اولی 20 کیلومتر و قطر دومی در حدود نصف آن است . مدار فوبوس
این قمر را به مریخ نزدیک و نزدیکتر می کند و احتمال می رود که فوبوس حدود صد
میلیون سال دیگر به سطح مریخ بر خورد کند و متلاشی گردد.



برچسب ها : علمی  ,


      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم