سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

با سلام

امیر بیان حضرت علی (ع) در بیانی رسا و شیوا در نامه ای به اشعث بن قیس، استاندار «آذربایجان» چنین فرموده است:

« و ان عملک لیس لک بطعمه و لکنه فی عنقک امانه و انت مسترعی لمن فوقک لیس لک ان تفتات فی رعیه و لا تخاطر الا بوثیقه». (1) همانا کاری که به عهده توست، طعمه ای(وسیله آب و نان) برایت نیست، بلکه امانتی است بر گردنت، و آن که تو را بدان کار گمارده، نگهبانی امانت را به عهده ات گذارده، و تو پاسخگوی آنی نسبت به آن که فردا دست توست.

طعمه شکاری مجانی است که شکارچی تلاش می‌کند آن را به دست آورد و مالک آن شود. غالب سیاستمداران تصورشان از قدرت سیاسی این است که قدرت طعمه لذیذی است که باید با هر ترفندی که شده آن را به دست آورند. گاه ماشین و خانه و آبرو و زندگی خود را می‌فروشند تا به وسیله آن به قدرت دست یابند. امام (ع  ) می‌فرمایند: قدرت سیاسی طعمه نیست، امانت است. تفاوت این دو تلقی از قدرت بسیار است. تفاوت تلقی طعمه‌ای از سیاست و تلقی امانتی از سیاست در این است که انسان برای گرفتن طعمه تردید نمی‌کند ولی برای گرفتن امانت تردید می‌کند. امانت مسئولیت و دشواری دارد لذا با کراهت و تنها برای کسب ثواب اخروی ممکن است پذیرفته شود چون جز پذیرش دردسر، چیزی در دنیا عاید فرد نمی‌کند. اگر کارتِ دعوت شام لذیذی را برای شخصی بفرستند یا کارت دعوتی را برای انجام کار پر زحمت، پر مسئولیت و پر دردسر بفرستند واکنش افراد نسبت به پذیرش آن بسیار متفاوت خواهد بود.

در هر کار و مسئولیتی آنچه اساس است توجه به کیفیت و دقت، و درست و خوب انجام شدن آن است و این حق کار و مسئولیت است که باید ادا شود و نوع عملکرد آدمی میزان سنجش الهی است.

و این چیزی است که در اخلاق اداری باید در درجه نخست اهمیت قرار گیرد. به بیان امیرالمؤمنین علی(ع): «انکم الی اعراب الأعمال أحوج منکم الی اعراب الأقوال»(2) بی گمان شما به اعراب عملها محتاج ترید تا به اعراب سخنها.

حالا دستان موش و گربه عبید زاکانی را شنیده اید که گربه بعد از توبه و آمدن بزرگان موش­ها در چشم به هم زدنی گربه هر 5 موش را می گیرد که نوع بیان عبید جالب است:


پنج موش گزیده را بگرفت

هر یکی کدخدا و ایلخانا

دو بدین چنگ و دو بدان چنگال

یک به دندان چو شیر غرانا


برخی در قدرت اینسان عمل می­نمایند.برخی برای رسیدن به قدرت و چنگ انداختن تلاش می­کنند.برخی در تبلیغات انتخاباتی خود اینگونه تلاشهای دارند.براستی این قدرت چیست؟ارزش انسان در برابرش چیست؟

حواسمان جمع باشد!

(1). نهج البلاغه، نامه 5

(2). غررالحکم، جلد یک ص 262





      

سلام

قسمت پایانی سریال موثر شوق پرواز را به اتفاق خانواده در حالی که از ابتدا تا انتهای آن به چشمهایمان التماس می کردیم اشک نریزد تا بتوانیم مشاهده کنیم به پایان رساندیم.

سریال بسیار خوبی بود که توانست گوشه ای از اقیانوس بیکران شخصیت مردان بی ادعای این سرزمین را برای نسلی که فقط اسمهاشان را شنیده اند به تصویر بکشد.از این بابت جا دارد بعنوان یک بیینده از میلیونها بیننده این سریال، از طراحان و سازندگان آن تقدیر کنم و باب گلایه را فعلا مسکوت نگه دارم.

 

متن زیبا در مورد شهید و شهادت leilaaaaa.blogfa.com

 

 

چشم پاک دختری از جمله‌ای تر مانده است""" چشم‌های پاکش اما خیره بر در مانده است

روی دیوار اتاق کوچک تنهایی‌اش """ عکس بابایش کنار شعر مادر مانده است . . .

امشب یکبار دیگر دلم هوایت کرد.برای لحظاتی  سبک شدم و عاشق پرواز.اما چه کنم نه برایم بالی مانده ونه سودایی.اگر برایم حالی درست شود باز از نام شماست ای شهدای عاشق پیشه .برایم سخت دعا کنید که مثل آدمهایی شدم که فقط برایتان در محافل جبهه و جنگ اشک می ریزم و بس.راستی فکر کردم آخرین باری که گریه کردم کی بوده؟شاید در محفلی با نام شهدا و آنگاه که دختری شهید نامه ای را برای بابایش می خواند.

اما چرا؟شما کمکم کنید تا از این فضای سخت و سنگین بیرون بیبایم.دستم را بگیرید که سخت در کوره راه دنیا و پیچ و خم این جاده پر از سنگلاخ گیر کرده ام.راهم را گم کرده و به بیراهی زده  که فقط خنده شیطان را می بینم.

در ذهنم لحظه بازگشت همسر بابایی را متصور شده که بر روی پله های هواپیما دنبال عباسش می گشت و بعد از پیدانکردنش از هوش رفت.اما زینب را بعد از پیدا نکردن عباسش چه کردند؟

بابایی به اربابش عباس(ع) اقتدا کرد .من چه؟شهیدان شما که عند ربهم یرزقونید.از پیمانه سرمست الهی قطره ای در کام ما ریخته تا شهد شیرین آن ،شیرینی های زود گذر دنیا برایم تلخ شود.

آنچه ازتان می خواهم فقط این است که حالم،در آناتم جاری شود و ساری.نه برای یک لحظه کوتاه که برای همیشه.تو را به ارباب بی کفن قسمتان می دهم

 





      

اگر فتنه 88 اتفاق نمی افتاد اکنون موقعیت راهبردی ایران در منطقه و جهان چگونه بود؟ اگر طرف های بازنده انتخابات 40 میلیونی سال 88 به رای مردم تمکین می کردند، مجری پروژه دشمن نمی شدند و با تن دادن به قواعد دموکراسی شکست از رقیب را می پذیرفتند، آیا باز هم دشمن مجال آن را پیدا می کرد که راهبرد «تجمیع فشار بر ایران» را از سال 89 به این طرف به عنوان گزینه اصلی سیاستگذاری خود درباره ایران در پیش بگیرد؟ این سوال ها از این رو مهم است که دقت در آنها می تواند یکی از مهم ترین مسائل امنیت ملی ایران ظرف 3 سال گذشته را تعیین تکلیف کند؛ مسئله ای که می توان آن را «تاثیر تحولات داخلی بر تصمیم گیری های راهبردی دشمن» نامید. قلب این مسئله آنگونه که با مطالعه سیر حوادث در این 3 سال می توان فهمید یک جمله بیش نیست: «تغییرات محیط سیاست داخلی در ایران، راهبردهای دشمن را چگونه و در چه جهتی جابجا کرده است»؟

ادامه مطلب...



      

با سلام

ضیافت شرمگینانه

فارغ از هر حزب و جناح و سیاست و دیانت و مذهب و آیین و گروه و...باشی.اما حضور آقای مهاجرانی در ضیافت شرمگینانه آل سعود جای هیچ توجیهی ندارد.

به راستی در این برهه از زمان چطور ایشان بخودشان اجازه دادن در این ضیافت شرکت کنند؟این لکه ننگ از دامن ایشان هرگز پاک نخواهد شد.

 دوستان قدیمی ایشان چرا سکوت کرده و دم فرو بسته اند.به کمک یکی از دوستان و با استفاده از فیلتر شکن سایت ایشان را باز کرده تا ببینم خودشان حرفی برای گفتن دارند که هیچ حرفی در این مورد نزده بودند.
لابد عزت از دید ایشان تعریفی جدید پیدا کرده که تن به چنین عملی داده اند.
امیدوارم (که البته نیستم) ایشان با آن سابقه و لاحقه که از خود در این نظام بجای گذاشته اند برای این عمل خود توجیهی ولوغیر منطقی داشته باشند و توضیح بدهند.
البته شاید برای ایشان مهم نباشد و برای ما مثل روز روشن است اعمال ایشان.اما بالاخره دیگر این گونه حرکات را هیچ کسی تایید نمی کند.درست است ایشان ازعقاید مذهبی خود تبری جسته اند اما عقاید ملی خود را کجا به تاراج داده اند که ...
گدایی آنهم در خانه وهابیت ؟




      

شهید امروز یا فردا

از یک سو باید بمانیم تا شهید آینده شویم،
از دیگر سو باید شهید شویم تا آینده بماند.
هم امروز باید شهید شویم تا فردا بماند، هم باید بمانیم تا فردا شهید نشود.
عجب دردی!
چه می‌شد امروز شهید می‌شدیم و فردا دوباره زنده، تا دوباره شهید شویم.

 

(شهید مهدی رجب بیگی)





      

سلام.گاهی شیرینی کلامی تا اعماق جانت میره و می فهمی حلاوتش می ارزه به تمام شیرینی های دنیوی.دعایی از امام سجاد (ع) در اظهار تواضع و فروتنی ایشان به درگاه حضرت حق،  رو ذکر می کنم که پرداخت زیبای معصوم را نشان می دهد. پس همگی باهم دستانمان را به نشانه دعا بلند می کنیم و می گوییم ...

 

خداوندا، گناهانم مرا از گفتار بازداشته، و رشته سخنم از هم گسیخته، پس براى زشتیم حجّتى ندارم،
به این جهت اسیر بلیّت خود، و گروگان عمل خویش، و سرگردان در خطا،
و سرگشته از مقصد، و با تمام وجود درمانده‏ام، خود را
در جایگاه ذلیلان گنهکار، و موقف تیره‏بختانى که بر تو جرأت
کرده‏اند، و وعده‏ات را سبک شمرده‏اند نگاه داشته‏ام، پاکى تو، با چه جرأت به
نافرمانیت برخاستم! و چگونه خود را به ورطه هلاکت افکندم! آقاى من،
بر من که به رو درافتاده‏ام و بر لغزش من رحمت آور، و در برابر
نادانیم با بردبارى، و در مقابل بدکرداریم با احسان رفتار کن، زیرا به گناه خود اقرار دارم،
و به خطایم اعتراف مى‏کنم، این دست و سر من است که براى قصاص از نفس خود آن را
به زارى تسلیم کرده‏ام، به پیرى و سپرى شدن عمر، و نزدیک
شدن مرگ، و ضعف و ناتوانى و بینوایى و بیچارگیم رحمت آور. مولاى من، آنگاه که  
از من در این دنیا نشان و اثر قطع گردد، و از میان آفریدگان
یادم محو شود، و همچون فراموش شدگان فراموش گردم بر من رحم کن. مولاى من
و وقتى که صورت و حالم دگرگون شود آنگاه که بدنم بپوسد،
و اعضایم از هم‏بپاشند، و پیوندهایم بگسلد بر من ترحم فرما، دریغا بر بى‏خبرى من از آنچه مرا در  
پیش است! مولاى من، به وقت بیرون آمدنم از گور و برانگیخته شدنم به من - رحم کن، و در آن
روز جایگاهم را با اولیائت، و حرکتم را با عاشقانت،
و مأوایم را در جوارت قرار بده،

اى پروردگار جهانیان.

 

صحیفه سجادیه

دعای 53  

خداوندا یقین دارم که تو مهربانترین مهربانانی در جای گذشت و مهربانی!

و سخت ترین کیفرکننده ای در جای عقوبت و انتقام!

مفاتیح الجنان – دعای افتتاح





      

 

آدم های ساده را دوست دارم!
همان ها که بدی هیچ کس را باور ندارند!
همان ها که برای همه لبخند دارند!
همان ها که همیشه هستند، برای همه هستند!

آدم های ساده را باید مثل یک تابلوی نقاشی ساعت ها تماشا کرد؛
عمرشان کوتاه است!!

بس که هر کسی از راه می رسد
یا ازشان سوء استفاده می کند!
یا زمینشان می زند!
یا درس ساده نبودن بهشان می دهد!

آدم های ساده را دوست دارم!
بوی ناب “ آدم ” می دهند!!

 





      

همان طور که گفتم ، وجه تمایز و تفاوت نظام های دموکراتیک را از غیر آن نباید در وجود پارلمان و یا تکثر قوای سه گانه پیدا کرد. پارلمان و نهادهای دیگر وسایطی هستند در خدمت عقل مشترک عمومی واعمال ارده همگانی، و اگر نه ، نفس قانون چیزی نیست که در غرب و در روزگار جدید ابداع شده باشد و زمینه وجود مجالس شورا ونهادهای مجزای اجرایی وقضایی در همه اعصار تاریخ بشری وجود داشته است. ادامه مطلب...



      

نوشته شهید آوینی

یادم هست آن روزها که تازه انقلاب اسلامی پیروز شده بود و برای نخستین بار عنوان «جمهوری اسلامی» برای این نظام تازه ای که همچون ثمره سیاسی انقلاب تلقی می شد بر سر زبان ها افتاده بو د ، یکی از نویسندگان سیاسی صاحب شهرت که بعدها سر از لس آنجلس  در آورد ،من باب تشکیک در امکان تحقق چنین نظامی به این استدلال آویزان شده بود که «اصلآ جمهوری اسلامی دیگر چه صیغه ای است؟ این که جز یک ترکیب موهوم بیش نیست و ..... مگر جمع این دو -جمهوریت و اسلامیت - ممکن است؟» ادامه مطلب...



      

با سلام

با دوست دانشجویی بحث میکردیم که نکته ای گفت برایم خیلی تعجب برانگیز بود.اما چون علم به بحث ایشان نداشتم پاسخی ندادم تا بررسی کرده و جواب را تحویلشان بدهم.

ادعای ایشان برمیگشت به وضعیت اقتصادی ایران.ایشان معتقد بود اقتصاد ایران ورشکسته است و به همین علت از لیست موسسات مهم دنیا که اقتصاد کشورها را بررسی و اعلام می کنند نیز خارج شده است.

دو پاسخ برای ایشان آماده کردم:

ادامه مطلب...



      
   1   2   3   4      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم