سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

 «رضاخان می خواست یک قبرستان در شهر قم را خراب کند. هرشب به نیروی نظامی که در آن شهر بود تلگراف می زد که برو و یک سنگ قبر را خراب کن! درواقع میخواست عکس العمل مردم را ببیند. اما وقتی می بیند مردم اعتراضی نمی کنند می‌گوید برو و همه قبرستان را خراب کن و به جای آن درخت بکار. در واقع ما باید حواسمان را جمع کنیم چرا که این جریان سنگر به سنگر جلو می آید. اگر همان روز اول یک فریاد بلند زده می شد امروز این اتفاق ها نمی افتاد.»

این روزها حواسمان هست که به شیوه رضاخان قلدری دارند با ما رفتار می کنند؟

1-    1- در بحث حجاب عده ای روسری ها را از سر برداشته و در مجامع عمومی و خیابان تردد می کنند تا سطح اقبال عموم را بسنجند تا در صورت عدم اعتراض به کار خود ادامه دهند.

     2-به درمانگاهی برای تزریقات مراحعه کردم .فرد تزریقاتی یک خانم محترمی بودند و وقتی سوال کردم تزریقاتی آقا ندارید ابتدا خیلی خونسرد پاسخ دادند و وقتی با اعتراض من روبرو شدند مرا به خواندن اطلاعیه ای در تابلو فراخواندند.روی آن تابلو نوشته شده بود از این که نمی توانیم به دلایل مختلف همزمان از تزریقاتی آقا و خانم استفاده کنیم عذرخواهی نموده و در صورت اعتراض با مدیر درمانگاه تماس بگیرید.

آن چه برایم جالب بود این که شاید در طول روز عده زیادی به آن درمانگاه مراجعه و تزریقات خود را انجام می دهند بدون هیچ سوال یا اعتراضی و این باعث شده بود تا مدیر درمانگاه به راحتی مسئله را حل شده بداند.و برای جلوگیری از هرگونه شائبه آن اطلاعیه را در تابلو نصب تا وقتی امثال من مراجعه کنند بتواند شانه از بار مسولیت خالی کند.

جالب تر این بود که خانم تزریقاتی می گفت شما اولین نفری هستی که معترض هستید و روزانه صدها نفر مراجعه و تزریقات خود را انجام می دهند.

حال فکر کنید اگر فرمایش مقام معظم رهبری در مورد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عملی شود چقدر زیبا این فریضه انجام و در صورتی که عمل نشود راه مان همین است که در آن به تردد مشغولیم البته به معنای غفلت آن.

مطمئن هستم خواننده محترم درک کرده که این دو فقط مصداقی برای سخن بود و لاغیر

 





      

در مصاحبه فرمانده محترم نیروی انتظامی در روزهای گذشته خبری منعکس شد که ما در مرکز قوانین سخت برای ورود قاچاق به کشور وضع می کنیم و وقتی برای اجرا به استانهای مرزی می رویم گفته می شود اگر این قوانین بخواهد اجرا شود معیشت مردم این منطقه پس چه شود؟(نقل به مضمون)

واقعیت تلخ اجرای صحیح قانون در همه مسائل امروز خودنمایی می‌کند و یکی از دلایل مهم آن اجرایی نشدن لوازم و به قولی عدم اجرای زیرساخت‌های مناسب اولیه است.البته به آن یک دلیل دیگر باید اضافه کرد و آن فاصله فکری بین مدیران آن است که در مرکز درباره یک موضوعی چگونه فکر می‌شود و در استان به آن موضوع چگونه نگاه می‌شود.

مثلا موضوع حجاب در مرکز برای آن چه سیاست‌هایی دیده می‌شود و در یک استان باید چگونه به آن پرداخته شود؟امروز تصمیم گیران ما در مرکز در چه فضای فرهنگی زندگی می کنند؟در محیط زندگی ایشان تعاریف مربوط به مثلا بدحجاب,بی حجاب چیست؟تحت تاثیر نظریات کدام متفکر نظریه پردازی می کنند و ...

این ها را نباید دست کم گرفت و بی اهمیت دانست.وقتی در فضایی زندگی می کنی که به ندرت یک خانم چادری دیده می شود کم کم بدون چادر بودن برایت عادی است و همینطور مسائل دیگر.خواننده محترم توجه داشته باشد نویسنده همه اسلام را در حجاب خلاصه نکرده و به قول امروزی ها همه اسلام را در چند تار مو خلاصه نمیکنم اما مثالی بود برای فهم بهتر مسئله.

شما در قوانین راهنمایی و رانندگی عینا همین موضوع را مشاهده می کنید.قبل از این که در یک خیابان پر از پاساژ و مراکز تجاری به فکر پارکینگ مناسب برای وسائل نقلیه باشند تمام خیابان را تابلو توقف ممنوع نصب و هر ماشینی را که پارک کنند جریمه و به پارکینگ منتقل میکنند.این جاست که عموم مردم هدف از این کار را کسب درآمد ذکر می کنند.بالاخره اگر توقف ممنوع است چرا با استفاده از کارت پارک در همان مکان می توان توقف کرد؟

زیرساخت ها را آماده نکرده و توقع داریم عموم مردم همانطور که ما تعاریف را وضع می کنیم رفتار و اعتراض نکنند و این امری ناشدنی است.





      

امام علی علیه ‌السلام

 
أیَسُرُّکَ أن تَکُونَ مِن حِزبِ اللهِ الغالِبِینَ؟ إتَّقِ اللهَ سُبحانَهُ وأحسِن فی کُلِّ أمُورِکَ، فإنَّ اللهَ مَعَ الَّذِینَ اتَّقَوا والَّذِینَ هُم مُحسِنُونَ

 
آیا خوش‌داری که از حزب پیروز خدا باشی؟ از خدای سبحان پروا کن، و در همه کارهایت خوب عمل کن؛ زیرا خداوند با تقواپیشگان و نیکوکاران است


Would you like to be member of Allah"s victorious party? You must fear of Allah, the Subh?n, and do best in your all affairs, because surely Allah is with those who are pious and benefactor.

3675 میزان الحکمه، ج 3، ح

 

 





      

 

با سلام

آدم‌ها نسبت به اتفاقات اطراف خود دچار واکنش‌های متفاوتی می‌شوند.

برخی در مقابل هر نقطه نظری دیدگاه انتقادی دارند و شاید در انتهای بحث قانع شوند اما از ابتدا گارد انتقاد گرفته و این برایشان یک اصل است.

برخی سیاست دارند و اگر در جمع بالای سه نفر باشند سکوت اختیار کرده و شاید در انتهای بحث (آن‌هم به جهت این‌که به قبای کسی برنخورد) مختصر افاضه‌ای دارند.

برخی برایم خیلی جالبند و تا حرفی از دهان کسی در نیامده اظهار نظر دارند که بله قربان بهترین حرفی که در این مورد می‌شد زده شود همین بود که شما فرمودی و لاغیر.

به این آدم‌ها گفته می‌شود بله قربان گو

 

 





      

با سلام

ضمن تبریک اعیاد,از این که در این ایام فرصت به روز رسانی وبلاگ را بعلت گرفتاری ندارم عذرخواهی می کنم.انشاله به زودی این کار انجام خواهد شد.





      

 

بیا دوباره پاک کن زجاده ها غبار را

به عاشقان نوید ده رسیدن بهار را  !

تمام لحظه های من فدای یک نگاه تو

 بیا و پاک کن زدل حدیث انتظار را!

امام عصر(عج) فرمودند:

اگر خواستار رشد و کمال‌ معنوى‌ باشى‌ هدایت‌ مى‌ شوى‌ ، و اگر طلب‌ کنى‌ مى‌ یابى‌ (بحار الأنوار، ج‌ 51، ص‌ 339)

نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر علیه السلام است، بلکه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعهنیز به شمار می آید. در سال روز نهم ربیع الاول که یادمان آغاز امامت ولی عصر علیه السلام است.

روز جمعه، هشتم ربیع الاول سال 260 هـ.ق، امام حسن عسکری علیه السلام پس از این کهنماز صبح را خواندند، بر اثر زهری که هشت روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید. این حادثه در شرایطی روی داد که امام یازدهم افزون بر این که مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده کرده بود، شب پیش از شهادتشان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری به شهرهای شیعه نشین فرستادند. خبر شهادت امام در سراسر شهر سامرا پیچید و مردم به احترام او عزاداری کردند. به گفته مورخان، در روز شهادت امام علیه السلام، سامرا به صحرای قیامت تبدیل شده بود.

بر اساس گفته شیخ صدوق، خود امام زمان علیه السلام با کنار زدن عمویش جعفر که قصد نمازگزاردن داشت، بر بدن پدر بزرگوارش نماز خواند.

حکومت عباسی از مدت ها پیش بر اساس سخن رسول الله صلی الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام مبنی بر این که مهدی فرزند امام حسن عسکری علیه السلام است، امام یازدهم را زیر نظر داشت و مراقب بود تا فرزندی از ایشان نماند، ولی امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش این نقشه را باطل کرده بود. پس از شهادت امام علیه السلام کم کم خبر فرزندی به نام مهدی علیه السلام پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی علیه السلام به نتیجه نرسید.

مسأله خلافت و امامت در اسلام، تنها بر اساس لیاقت و شایستگی افراد بوده و سن و سال هیچ تأثیری نداشته است. پیامبر اکرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله در سال سوم هجرت بعد از دعوت خویشان خود به اسلام، علی علیه‏السلام را که نوجوانی پیش نبود به خلافت و وصایت منصوب کرد .

عثمان بن سعید، نائب اول امام علیه السلام بود و با آغاز غیبت ولی عصر علیه السلام نامه های حضرت را به شیعیان می رساند. از همین زمان بود که شیعیان برای نخستین بار طعم غیبت را چشیدند.

آغاز غیبت صغرا مصادف با آغاز امامت حضرت مهدی علیه السلام بود تا مردم آرام آرام با مفهوم تلخ و دردناک غیبت آشنا شده، بتوانند تا آن زمان که به اشتباه خود پی می‌برند و به وظایف خود در برابر امامان آگاه می‌شوند، همچنان دیندار بمانند.

در دوران غیبت صغرا چهار نایب خاص،امر وساطت میان امام علیه السلام و شیعیان را به عهده داشته و چنان‌که خواهیم دید، همه آنها معروف و سرشناس بوده‌اند. آنان احکام دین را از وجود اقدس امام زمان علیه السلام گرفته و در اختیار شیعیان می‌گذاشتند. سؤالات [کتبی و شفاهی] ایشان را به حضور امام زمان علیه السلام برده و سپس پاسخ را به شیعیان می‌رسانیدند و همچنین، وجوه شرعی شیعیان را با وکالتی، که از امام داشتند، می‌گرفتند [و به حضرت تحویل می‌دادند یا با اجازة ایشان مصرف می‌کردند] آنان جمعی بودند که امام حسن عسکری علیه السلام در زمان حیات خود عدالتشان را تأیید فرمود و همه را به عنوان امین امام زمان علیه السلام معرفی کرد و بعد از خود، ناظر املاک و متصدی کارهای خویش گردانید، و آنها را با نام و نسب به مردم معرفی نمود.

 





      

حماسه 9 دی تحکیم و تقویت ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی را موجب شد و ماهیت دینی، انقلاب اسلامی را در داخل و خارج کشور تحکیم بخشید

:.

مقام معظم رهبری:

در زندگىِ پیچیده‌ى اجتماعىِ امروز، بدون بصیرت نمیشود حرکت کرد. جوانها باید فکر کنند، بیندیشند، بصیرت خودشان را افزایش بدهند. معلمان روحانى، متعهدان موجود در جامعه‌ى ما از اهل سواد و فرهنگ، از دانشگاهى و حوزوى، باید به مسئله‌ى بصیرت اهمیت بدهند؛ بصیرت در هدف، بصیرت در وسیله، بصیرت در شناخت دشمن، بصیرت در شناخت موانع راه، بصیرت در شناخت راه‌هاى جلوگیرى از این موانع و برداشتن این موانع؛ این بصیرتها لازم است. وقتى بصیرت بود، آنوقت شما میدانید با کِى طرفید، ابزار لازم را با خودتان برمیدارید. یک روز شما میخواهید تو خیابان قدم بزنید، خوب، با لباس معمولى، با یک دمپائى هم میشود رفت تو خیابان قدم زد؛ اما یک روز میخواهید بروید قله‌ى دماوند را فتح کنید، او دیگر تجهیزات خودش را میخواهد. بصیرت یعنى اینکه بدانید چه میخواهید، تا بدانید چه باید با خودتان داشته باشید.

.

***********

خلاصه ای ازدل نوشته شهید آوینی پس از دیدار با مقام معظم رهبری

عزیز ما ، ای وصی امام عشق ! آنان که معنای "ولایت" را نمی دانند در کار ما سخت درمانده اند ، اما شما خوب می دانید که سر چشمه این تسلیم و اطاعت و محبت در کجاست. خودتان خوب می دانید که چقدر شما را دوست می داریم و چقدر دلمان می خواست آن که روز به دیدار شما آمدیم ، سر در بغل شما پنهان کنیم و بگرییم .ما طلعت آن عنایت ازلی را در نگاه شما باز یافتیم . لبخند شما شفقت صبح را داشت و شب انزوای ما را شکست . سر ما و قدمتان ، که وصی امام عشق هستید و نایب امام زمان (ع).





      

 

9 دی





      

رئیس جمهور چین: «خواهش می‌کنم برای جان و مال و سلامتی و امنیت خودتان ارزش قائل باشید و جنس بی‌کیفیت نخرید. به بهانه این‌که پول کافی ندارید، آشغال نخرید. اگر کشوری کوفت و زهرمار ارزان تولید کند، باید آن را خرید و بلعید؟ چین، کالاهای عالی و باکیفیت هم تولید می‌کند، اما این تقصیر ما نیست که تاجران ایرانی تمایلی به خریداری آن ندارند.

شی جین پینگ (Xi Jinping) رئیس‌جمهور جمهوری خلق چین، روز شنبه 20 دسامبر، برای نخستین بار، در پیامی تلویزیونی خطاب به مردم ایران و مسوولان جمهوری اسلامی، که از تلویزیون ملی این کشور، CCTV پخش شد، برای این‌که چین همچنان در کنار ایران بماند، به دو مشکل بزرگ اشاره کرد و دو شرط گذاشت. شی جین پینگ، ضمن تبریک «شب یلدا»، با اعتراض به تاجران ایرانی برای سفارش محصولات تقلبی به کارخانه‌های چینی، از مردم خواست که کالاهای تقلبی نخرند، وی همچنین گفت: مگر کشور شما گمرک و موسسه استاندارد ندارد؟ چرا از آنها نمی‌خواهید تا اجازه ندهند که کالاهای تقلبی و بی‌کیفیت وارد کشورتان شود؟ مگر آنها قانون و مقررات ندارند؟

شرط نخست ما این است که مردم ایران دیگر نباید به ملت و مملکت چین بی‌احترامی کننداین‌که در کشور شما اجناس و کالاهای بی‌کیفیت و تقلبی فراوان است، چین مقصر نیست. وقتی گروهی از تاجران ایرانی به چین می‌آیند و خودشان اجناس تقلبی را به کارخانه‌ها سفارش می‌دهند، گناه ما چیست؟ مگر کشور شما گمرک و موسسه استاندارد ندارد؟ چرا از آنها نمی‌خواهید تا اجازه ندهند که کالاهای تقلبی و بی‌کیفیت وارد کشورتان شود؟

این‌که یک ایرانی، لنت ترمز تقلبی کیا و پژو را به هموطنان خود می‌فروشد تا در تصادفات رانندگی کشته شوند، اما خودش پورشه سوار می‌شود، تقصیر چین نیست.

خواهش می‌کنم برای جان و مال و سلامتی و امنیت خودتان ارزش قائل باشید و جنس بی‌کیفیت نخرید. به بهانه این‌که پول کافی ندارید، آشغال نخرید. اگر کشوری کوفت و زهرمار ارزان تولید کند، باید آن را خرید و بلعید؟ چین، کالاهای عالی و باکیفیت هم تولید می‌کند، اما این تقصیر ما نیست که تاجران ایرانی تمایلی به خریداری آن ندارند

شرط دوم ما این است که اگر هر تبلیغی را در شبکه‌های ماهواره‌ای دیدید، هرگز به آن اعتماد نکنید. با اطمینان به شما می‌گویم تمام کالاهای ساخت اروپا که ویدئوهای تبلیغاتی آن را در ماهواره می‌بینید، نمونه تقلبی آن در ایران به شما تحویل داده می‌شود و هیچ‌کدام اصل نیست. همه این کالاها در چین و به سفارش تاجران ایرانی تولید می‌شود

ما نگران هستیم که وقتی در آینده تحریم‌های اقتصادی علیه ایران لغو شود، تاجران سودجو این بار کالاهای تقلبی بیشتری وارد کشورتان کنند و همچنان نتوانید اجناس باکیفیت را بخرید.

از گمرک و موسسه استاندارد بپرسید که چرا به کالاهای تقلبی اجازه ورود می‌دهند؟ مگر آنها قانون و مقررات ندارند؟ 





      

http://www.beytoote.com/images/stories/fun/fu4162.jpg

شب اول ربیع الاول:

این شب به نام «لیلة المبیت» مزین است، در این شب یک حادثه مهم تاریخى واقع شده است؛ در سال سیزدهم بعثت، رسول خدا(ص) از مکه به قصد هجرت به سوى مدینه، از شهر خارج شد و در «غار ثور» پنهان گردید و امیرمؤمنان حضرت على(ع) براى اغفال دشمنان، فداکارانه در بستر آن حضرت خوابید و مشرکان قریش که خانه رسول خدا(ص) را محاصره کرده بودند، به گمان آن که ایشان در بستر آرمیده است، تا صبح منتظر ماندند و چون صبحگاهان با شمشیرهاى برهنه به منزل آن حضرت هجوم بردند تا رسول اللّه(ص) را بکشند، حضرت على (ع) را دیدند که از آن بستر برخاست، بدین ترتیب، پیامبر گرامی اسلام(ص) در فرصتى مناسب خود را از چنگال مشرکان قریش نجات داد و امام علی(ع) نیز با این فداکارى، عشق، علاقه و برادرى خود را نسبت به ایشان نشان داد؛ این در حالى بود که هر زمان ممکن بود کسى را که در آن بستر خوابیده بود به قتل برسانند. ادامه مطلب...



      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم