سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

ریزش­ها

1.زبیر: در سیره­های اهل سنّت، مشهور است که اولین شمشیر را در راه اسلام،‌ زبیر کشیده و پیامبر نیز دعایش کرده است. همچنین نقل کرده­اند که رسول خدا فرموده: لکلّ نبیّ حواریّ و حواریّی الزبیر. (هر پیامبری حواریّی دارد و حواریّ من زبیر است)1 او جزو دسته اول مهاجرین به حبشه بود که به همراه یازده مرد دیگر و چهار زن به سوی نجاشی رفته­اند و در هیچیک از غزوات رسول خدا هم غایب نبوده است. وی را از جمله افرادی که قبل از سنّ بلوغ (12 سالگی) ایمان آورده­اند و به عنوان چهارمین یا پنجمین مسلمان، برشمرده­اند.2 او در زمان تعیین جانشین پیامبر در خانه علی بن ابیطالب و به حمایت از ایشان متحصّن شده و حتّی با شمشیر کشیده در مخالفت با سران سقیفه بیرون آمده بود.3 و در زمان تعیین خلیفه سوم نیز تنها عضو شورای شش­نفره بود که رأی خویش را به امام علیه السلام داد.

ادامه مطلب...



      

با سلام

تورا خدا یکبار برای همیشه بس کنیم.بی اخلاقی ها دارد کم کم حالمان را به هم می زند.

منتظر یک اتفاق در هر عرصه ای هستیم تا نظر خودمان را ابراز و از پس آن تحلیل ارائه دهیم و هزار و یک دلیل بیاوریم که نظر ما درست است و همه سخت در اشتباهند.

به راستی تا کجا و با چه هزینه ای؟پس منافع ملی و حفظ نظام و پاسداری از خون شهدا و ره خمینی کبیر چه شد؟

به سایت های مخالف می روم داد و هوار که ای وای...چنین و چنان شد.به سایت های موافق می روم به و به و چه چهی که بیا و ببین.

روزنامه ها و ....

آنچه در این آشفته بازار هیچ خبری اش نیست اخلاق و انصاف است.به راحتی و مثل آب خوردن(بقول معروف) با آبروی افراد بازی می شود و انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.جالب است برخی که دم از اخلاق می زنند خود ناخواسته در دام بی اخلاقی شدید افتاده و خبر ندارند.

یکبار برای همیشه به خود آئیم.

ادامه دارد.....





      

با سلام.

در نوشته قبل گفتم نکته ای مغفول مانده و زهی تاسف

نوشته زیر را در یکی از سایت ها خواندم که عینا نقل می کنم:

«دیدن فیلم توهین با فائزه هاشمی مرا به یاد آن بخش از اعترافنامه امیر فرشاد ابراهیمی انداخت دال بر اینکه " خانم فائزه هاشمی به بسیجی ها و بچه های جزب الله پول میداد که در مراسم های مختلف به او فحاشی کنن و از او در حالتهای زننده عکس بگیرند و بصورت گسترده پخش کنند " عکس هایی از جمله دوچرخه سواری فائزه در افتتاحیه مسیر سبز دانشگاه و نداشتن روسری و غیره که در اکثر روزنامه های جزب الهی های چاپ میشد و به فائزه برچسبهایی میزدند که سرشار از تنفر بود، و ایشان در ادامه میگوئید " و بعداها فهمیدیم که فائزه هاشمی به این امر واقف شده است که اگر کسی از طرف بسیج و حزب الله مورد تنفر قرار گیرد محبوب مردم میشود "»
نظر شما چیست؟




      

محتوای نامه وی که به خوراکی برای رسانه های دشمن مبدل شده ، به گونه ای است که گویی این فرد ، طی دوسال گذشته در غاری از کوه قاف تشریف داشته و اکنون به جهان خبر و سیاست بازگشته است و از هیچ چیز هم خبر ندارد.

حتی اگر چنین باشد این سوال مطرح است که انسانی که یک جو عقل داشته باشد پس از دوسال بی خبری از اوضاع و اخبار روزگار این کشور ، می بایست ابتدا به خواندن و تحقیق و مطالعه و کنکاش پیرامون آنچه که در غیبتش رخ داده بپردازد و سپس دهان به سخن بگشاید.

چه برسد به این ساده لوحزاده که در تمام دوسال گذشته و در کمال آگاهی از آنچه که در بستر فتنه گذشت و می گذرد ، به شغل شریف « بی بصیرتی و آب به آسیاب دشمن ریختن» مشغول بوده است. 

احمد منتظری که مهرماه 89 در مصاحبه با سایت ضدانقلاب جرس ، زبان به اسائه ادب به ساحت بنیانگزار کبیر جمهوری اسلامی و یادگار مظلومش گشود ، اکنون در نامه ای به مقام عظمای ولایت ، دم از دلسوزی به حال مُلک و ملت و سلامت نظام زده است.

او مهرماه امسال حضرت امام را به تندروی در برخورد با پدرش متهم میکند و در نامه اخیر به رهبری می نویسد : (( اگر روند کنونی ادامه یابد باعث ریزش بیشتر نیروهای متعادل و بالا آمدن نیروهای رادیکال و تندرو خواهد شد و چه بسا در آینده ابتکار عمل از دست جنابعالی نیز خارج شود))

ظاهرا فرزند ساده لوح  شیخ حسینعلی ، در 9 دی 88 و 22 بهمن 89 خواب تشریف داشته اند که به همین راحتی دهها میلیون ایرانی غیور را به تندروی و رادیکالیسم متهم می کنند و صدا و آروزی ملت ایران را برای اعدام سه مفسد سیاسی فتنه نشنیده اند که گستاخانه آنها را با رهبری در یک دایره می نشانند .

سوال اینجاست که دلیل این همه وقاحت توأم با ساده لوحی از سوی منتظری ساده لوح جوان چیست؟

شاید نگاهی دیگر به نامه فتنه انگیزانه وی و شباهت کُدهایی از این نامه با مشهور ترین نامه سرگشاده دوسال اخیر به مقام معظم رهبری منشاء این ادبیات را بیابد .

شباهت اول

نامه احمد منتظری : (( .. خدمت حضرت آیت الله آقای خامنه‌ای (زیدعزه(....))

نامه بی سلام و والسلام معروف : ((..مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای زیده عزّه ...))

شباهت دوم

نامه احمد منتظری : (( .. جنابعالی که اکنون بسط ید دارید، به راحتی می‌توانید با یک تصمیم تاریخی این مسأله را حل نمایید و موجب همدلی اقشار مختلف مردم گردید...))

نامه بی سلام و السلام معروف : (( ... از جناب‌عالی با توجه به مقام و مسئولیت و شخصیت‌تان انتظار است برای حل این مشکل و برای رفع فتنه‌های خطرناک و خاموش کردن آتشی که هم اکنون دودش در فضا قابل مشاهده است، هرگونه که صلاح می‌دانید اقدام مؤثری بنمایید و مانع شعله‌ورتر شدن این آتش در جریان انتخابات و پس از آن شوید.... ))

شباهت سوم

نامه احمد منتظری : ((.. بر اثر برخوردهای ناشایست عده‌ای که به نام اسلام و جمهوری اسلامی انجام می‌شود اعتقادات بسیاری از مردم و بخصوص جوانان سست شده و دین‌گریزی و حتی دین‌ستیزی رو به افزایش است. جنابعالی با یک تصمیم انقلابی یأس و سرخوردگی از اسلام و حاکمیت دینی را تبدیل به امید خواهید نمود...))
نامه بی سلام و والسلام معروف : (( ... بی‌شک جامعه و بخصوص نسل جوان نیازمند اطلاع از حقیقت است. حقیقتی که با اعتبار نظام و همدلی ملت ارتباط جدّی دارد  .. ))

شباهت چهارم

نامه احمد منتظری : (( ... چه بسا در آینده ابتکار عمل از دست جنابعالی نیز خارج شود....))

نامه بی سلام و السلام  معروف : (( ... سر چشمه شاید گرفتن به بیل ، چو پر شد نشاید گرفتن به پیل.....))

***

آیا در خوش بینانه ترین حالت ممکن نمیتوان گفت که : نامه مشهور هاشمی ، بدآموزی لازم را برای مطرودین نظام در پی داشته و اکنون بار در آستانه انتخابات ریاست خبرگان ، از قلم ساده لوح ابن ساده لوح صادر شده است؟
 





      

با سلام

این روزها اگر آدمی باشید که به اینترنت دسترسی داشته باشید اخبار زیادی اما کاملا متنقاض را می بینید.به راستی منشا این اخبار کجاست؟منبعش به چه دلیلی آن را منتشر نموده است؟حالت آن فرد برایم خیلی مهم است که بعد از درج خبری دروغ و بازتاب آن چه عکس العملی دارد؟برخود می بالد و قهقهه مستانه ای سر می دهد؟یا به دلیلی براین کار خود برای ولو ثانیه هایی می لرزد و پشیمان و بعد از دقایقی فراموش می کند.یا کلا از این کار تبری جسته و بلافاصله با تمام ابزار ها سعی در اصلاح آن دارد.

حال فکر کنید که این فرد فیلمی را با استفاده از امکانات امروز با تصاویر یا صدایی میکس و خلاف اصل آن را می سازد و منتشر می کند؟

یا تصویری را در کنار تصویر دیگری با فتوشاپ می گذارد و ....

یا.....

هزاران عکس . کلیپ و ...که شما دیده اید.

عکس العمل شما چه بوده است؟

نکته مغفول اینجاست.من کمتر کسی را دیده ام که بعد از شنیدن خبری دنبال منبع آن فقط جهت اطمینان باشد.شما سراغ دارید؟کسی که از برخی اخبار خوشش می آید و به مذاقش خوش می آید بلافاصله تایید و در تمامی محافل نقل می کند و در برابر عکس العمل های احتمالی مدافع می شود.کسی هم که بالعکس،مظابق میل خودش رفتار می کند.

چرا این مطلب را به فضای اینترنت ربط دادم نمی دانم.در فضای خانه،محل کار و جامعه نیز این مطلب صادق است و چه بسا محل انتشار به نوعی در جامعه ما بیشتر از این طریق باشد.مهم این است ما چه کاره ایم.البته اگر کسی بخواهد در این عرصه وارد شود باید کار و زندگیش را برای این کار بگذارد.امر به معروف و نهی از منکر نیز به همین حالت مبتلا شده و چون کارغیر معروفی به منافع شخصی من کار نداشته باشد به آن عکس العملی نشان نمی دهم.بالعکس اگر به منافع شخصی من ربط داشته باشد داد وااسلاما سر می دهم.

چه کنیم؟به بد بلایی دچار شده و واکسینه ای که هیچ به دنبال آن با سرعت در حرکتیم و غافل از همه مشکلات مستقیم آن هستیم.

باید فکری کرد.





      

با سلام

هفته گذشته بدلیل حضور در مکانی برای لحظاتی شبکه بی بی سی  را دیدم.جالب برایم این بود که در نشان دادن صحنه ای از ایران برای به اصطلاح تظاهرات، ماشینی از شهرداری و رفتگرها را نشان دادند.من جا خوردم و چون قبل و بعدش را ندیده بودم نتوانستم تحلیلی کنم.اما در یکی از سایت ها مطلبی آمده بود که تایید حرف من بود لذا عینا آوردم و در این لحظه کلی به فلک زدگی این بیچاره ها خندیدم.

«رسانه های ضدانقلاب از «سه شنبه افتضاح» به جای «سه شنبه اعتراض» یاد می کنند. اشاره آنها به هیاهویی است که طی یک هفته در محافل اپوزیسیون خارج نشین درباره خودنمایی در روز 10 اسفند به راه افتاده بود و سرانجام هم با عکس و ویدئوهای آرشیوی برگزار شد!
در فهم ابعاد این افتضاح کافی است توجه کنیم که سایت حرفه ای بی بی سی پس از روزها تبلیغات و هیجان آفرینی، ساعت 20 شب سه شنبه، تیتراول خود را به «درگیری های پراکنده در تهران» اختصاص داد اما عکسی که برای این به اصطلاح گزارش برگزید، به نوعی زرشکی ترین شاهکار این رسانه انگلیسی در ماه های اخیر بود. این عکس که ساعتی بعد کلاً از بی بی سی مفقود شد، یک کامیون حمل بار شهرداری را به همراه چند رفتگر و در حال حمل چند سطل آشغال نشان می داد! بعد از آن هم بی بی سی و رسانه های مشابه به نام «یک شاهد عینی»، «به گزارش سایت به نقل از سایت...»، «شنیده ها» و... تلاش کردند خبرسازی کنند اما کمترین سند تصویر و ویدئویی منتشر نکردند. در یکی از معدود ویدئوهای منتشره از سوی این شبکه ها که پنج ثانیه بیشتر نیست، کمتر از 10 نفر در حال شعار دادن هستند! در واقع شیوه جدیدی از خبرنویسی در این رسانه ها اختراع شده که در آن آرزوهای ناکام به جای خبر و گزارش به رشته تحریر درمی آید. این روند گزارشگری و خبرنویسی باعث شده تا برخی از کاربران شبکه های مجازی نام «راهپیمایی اجنه و اشباح» را برای تبلیغاتی نظیر تبلیغات اول و دهم اسفند بگذارند. برخی دیگر از این کاربران هم با اشاره به خالی بودن صحنه قرار از اپوزیسیون، می گویند شاید در مبادله قرار دچار حواس پرتی شده اند و بعد می نویسند: حکایت همان بابایی است که می گفت نمی دانم ساعت 1 با 11 نفر قرار دارم یا ساعت 11 با 1 نفر؟!
افتضاح اخیر باعث شد تا بسیاری از نویسندگان و سیاست بازان حرفه ای فراری که معمولا در تبلیغات حسابی داغ می کنند، طی یکی دو روز اخیر دچار لکنت زبان شوند. با این حال برخی نویسندگان گمنام تر زبان به اعتراض گشوده اند چنان که سایت «سکولاریسم نو» می نویسد: سران سبزها را هم گرفتند و خبری نشد و معلوم شد سبزها در توهم به سر می برند. آنها عاشق «خاص» و «ویژه» نشان دادن شرایط کشور هستند. اما دل خوش کردن به بیانیه و اطلاعیه، سطحی گرایی آنان را به مبتذل ترین شکل نشان می دهد.
یک کاربر بالاترین هم که عصبانی به نظر می رسید، نوشت؛ «این طوری هیچ فایده ای نداره، اگه قراره به این بچه بازی ها ادامه بدیم، همون بهتر که دیگه فکر تظاهرات نباشیم» و کاربر دیگری نوشت«تا می گوییم شورای هدایت و رهبری مخالفان، خیلی ها نگارنده را الکی خوش و شاید تهی مغز تصور می کنند» و سومی این طور قلم زد که «ظاهرن با گرفتن کروبی و موسوی قیامتی برپا نشد. نکنه بعداً فریاد بزنیم، موسوی اعدام بشه-کروبی اعدام بشه، ایران قیامت میشه».
سایت جرس هم که در لندن مدیریت می شود با اذعان به اینکه «خیلی ها در میان گروه های اپوزیسیون می گویند سه شنبه که خبری نبوده من نمی دونم با کدام متر اندازه می گیرند؟» نوشت: افسردگی، بیماری مشترک چند نسل اپوزیسیون است و شادی برای ما یک اتفاق خارق العاده شده است. ما باید با این بیماری کنار بیاییم و کاری که نباید بکنیم، عصبانی شدن و ترسو و بی عرضه خواندن همدیگر است. تعریفمان از تظاهرات را هم باید عوض کنیم.
یکی از عناصر ضدانقلاب خارج نشین هم در شبکه صهیونیستی بالاترین هشدار داده است: اگر چیزی تو را نکشت حتماً قوی ات می کند. حال حکایت اپوزیسیون است و تقویت رژیم. من نمی دونم این مردم چشونه که با ما همراهی نمی کنند».





      

به سال 1336 ه.ش. در یکی از محله‌های مستضعف‌نشین شهر شهیدپرور اصفهان بنام کوی کلم، در خانواده‌ای آگاه، متقی و با ایمان فرزندی متولد شد که او را حسین نامیدند.

از همان آغاز، کودکی باهوش و مودب بود. در دوران کودکی به دلیل مداومت پدر بر حضور در نماز جماعت و مراسم دینی، او نیز به این مجالس راه پیدا کرد.

از آنجا که والدین او برای تربیت فرزندان اهتمام زیادی داشتند، او را به دبستانی فرستادند که معلمانش افرادی متعهد، پایبند و مراقب امور دینی و اخلاقی بچه‌ها بودند. علاوه بر آن، اکثر اوقات پس از خاتمه تکالیف مدرسه، به همراه پدر به مسجد محله – معروف به مسجد سید – می‌رفت و به خاطر صدای صاف و پرطنینی که داشت، اذان‌گو و مکبر مسجد شد.

 

ادامه مطلب...



      

حوادث اخیر در خاورمیانه واکنش مردم چند کشور عربی به حکومت های دیکتاتوری در این منطقه بوده است. آنچه مردم در جهان عرب از آن خسته شده اند، سیستم استبدادی فاسد و دیکتاتوری است که در جهان عرب وجود دارد. این حکومت های دیکتاتوری فقط در جهان عرب در راس قدرت قرار ندارند بلکه با نگاهی به سیستم حکومتی قدرتهای بزرگ می توان نشانه هایی از این نوع حکومت ها را در آنها مشاهده کرد.

ادامه مطلب...



      

 آیت الله موسوی اردبیلی: هیچ نظامی توطئه را تحمل نمی‌کند
اعتراض بنی صدر به توقیف نشریات ضدانقلاب 

هشدار امام به قانون شکنان: هر کس برخلاق قانون عمل کند، دیکتاتور است
اجتماع غیرقانونی ضدانقلاب در تهران
اعلام حمایت سپاه پاسداران برای اجرای فرمان امام
(قابل توجه آنهایی که ادعا می‌کند سپاه در زمان حیات امام هشدار نمی‌داد و دخالت نمی‌کرد!)
یادداشت کیهان درباره تجمع غیرقانونی ضدانقلاب و مدعیان مبارزه با دیکتاتوری و استبداد
(سید محمد خاتمی = سرپرست وقت کیهان)
دیروز قرار بود مخالفین استبداد! و اختناق! در میدان های شهدا و انقلاب تجمع کنند و جلوه هایی از «استقامت نسل نو» را به نمایش بگذارند…
حضور مردم انقلابی تهران برای مقابله با فتنه گران

 

ادامه مطلب...



      
پس پرده‏ی انقلابی‏گری!
با توجه به این‌که موسوی در جریان تکوین و پیروزی انقلاب در عمل نقش بارز و شاخصی نداشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وارد حاکمیت شد؛ چگونگی ورود او در معادلات قدرت و رشد سریع او در این مرحله و دست‌یابی به مقام نخست‏وزیری از مباحث مهم دهه‌ی اول انقلاب است.
 چهره‌ی پنهان موسوی، پشت پرده‌ی ادعاهای انقلابی
 
به دنبال وقایع پس از انتخابات و رفتارهای ساختارشکنانه‌ی موسوی، بسیاری از توجهات به نحوه‌ی حضور این چهره در حاکمیتِ اوایل انقلاب و رشد سریع او، معطوف شده است. با توجه به این‌که موسوی در جریان تکوین و پیروزی انقلاب در عمل نقش بارز و شاخصی نداشت و بعد از پیروزی انقلاب هم از راه شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی وارد حاکمیت شد؛ چگونگی ورود او در معادلات قدرت و رشد سریع او در این مرحله و دست‌یابی به مقام نخست وزیری از مباحث مهم دهه‌ی اول انقلاب است.
 
چه اندازه موسوی را می‌شناسیم؟
      
<      1   2      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم