سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها




برچسب ها : ائمه (ع)  ,


      

امام حسن عسکری علیه السلام در سال 232هجری در مدینه چشم به جهان گشود . کنیه آن حضرت ابامحمد بود. مادر والا گهرش سوسن یا سلیل زنی لایق و صاحب فضیلت و در پرورش فرزند نهایت مراقبت را داشت ، تا حجت حق را آن چنان که شایسته است پرورش دهد . این زن پرهیزگار در سفری که امام عسکری علیه السلام به سامرا کرد همراه امام بود و در سامرا از دنیا رحلت کرد .

ادامه مطلب...



      

باسلام

 همچنان به خواندن کتاب پایی که جاماند مشغولم.صفحه 368 دعایی که یکی از اسرای شوخ طبع از خودش درست کرده تا دل اسرا را در آن زندان مخوف بعثی ها شاد کند براتون نقل کنم.خیلی جالبه:

اللهم ارزقنی حمامی هر پنج روزنا، غذایی هرچند بی کیفیتنا، ولی بده کافیتنا، بازداشتگاهی بدون کابلنا، جای خوابی راحتنا، عراقی از شر صدام راحتنا، اردوگاهی از شر ولید خلاصنا، درپناه جد ناصر سلیمان عاقبت بخیرنابرحمتک یا ارح الراحمین.آمین یارب العالمین





      

  

 در این روز هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه‌ی پیشین آمریکا که از صهیونیست‌های مشهور است، اظهار کرد که از آن بیم دارد حوادث ایران به سایر کشورهای دوست آمریکا سرایت کند و همه را غرق در انقلاب سازد. او گناه این انقلاب‌ها را از دیدگاه خود متوجه هدف توخالی، دفاع از حقوق بشر، دانست که در آن زمان یکی از مبانی سیاست خارجی آمریکا بود. (اطلاعات، دوشنبه، 16 بهمن 1357، ص 8)

 در چهارمین روز اقامت امام خمینی در ایران، هزاران نفر از مردم تهران و شهرستان‌ها به محل اقامت ایشان هجوم آوردند. سرتاسر خیابان‌های ایران، ژاله، مجلس و سرچشمه از جمعتی که برای دیدار امام خمینی آمده بود موج می‌زد. تعداد زنان در این روز چشم‌گیرتر از روزهای قبل بود؛ اگرچه ساعت دیدار زنان از 2 تا 5 بعدازظهر اعلام شده بود، اما آنان قبل و بعد از این ساعت نیز در پشت درهای اقامتگاه اجتماع می‌کردند. به علت همین تجمع گسترده، ساعت 6 این روز یک بار دیگر درهای مدرسه‌ی علوی به روی زنان باز شد و گروه‌های وسیعی به درون محوطه راه یافتند.(کیهان، 17 بهمن 1357، ص 2)

جیمز بیل آیت‌الله خمینی را مجاهدی دانشمند توصیف نمود که عالی‌ترین مدارج تحصیلی سنتی را طی کرده و از محبوبیت شگفت‌انگیزی در جامعه‌ی ایران و شیعیان نقاط دیگر جهان، برخوردار است. او بیان داشت:

«آیت‌الله خمینی در جست‌وجوی هیچ مقام رسمی (دنیوی) برای خود نیست. او تنها تلاش و مجاهدت می‌کند تا وطن خویش را نجات دهد و از انحطاط رهایی بخشد و مردمی باتقوا به‌وجود آورد و به همین دلیل احساس من این است که دولت آمریکا باید با او همکاری نزدیک داشته باشد تا نظراتش را که ده‌ها سال برای آنها مبارزه‌ی خستگی‌ناپذیر کرده است، جامه‌ی عمل بپوشاند.»(اطلاعات، 16 بهمن 1357، ص 8)

 هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه‌ی پیشین آمریکا که از صهیونیست‌های مشهور است، اظهار کرد که از آن بیم دارد حوادث ایران به سایر کشورهای دوست آمریکا سرایت کند و همه را غرق در انقلاب سازد. او گناه این انقلاب‌ها را از دیدگاه خود متوجه هدف توخالی، دفاع از حقوق بشر، دانست که در آن زمان یکی از مبانی سیاست خارجی آمریکا بود. (اطلاعات، دوشنبه، 16 بهمن 1357، ص 8)

 از ساعت 10 صبح این روز گروهی از خانواده‌های همافران، درجه‌داران، افزارمندان و افسران نیروی هوایی که دستگیر و زندانی شده بودند، برای تحصن در کانون وکلای دادگستری واقع در طبقه‌ی سوم کاخ دادگستری، اجتماع کرده و اعلام نمودند که تا آزادی بدون قید و شرط کلیه‌ی پرسنل دستگیر شده به این تحصن ادامه خواهند داد. این عده همچنین از تمامی مردم و گروه‌های مختلف اجتماعی خواستند تا با آنان همبستگی نشان دهند. (کیهان، 17 بهمن 1357، ص 8)

 ستاد بزرگ‌ارتشتاران نیز در آن زمان اعلامیه‌ای صادر کرد و در آن کسانی را که روحیه‌ی ارتش را تضعیف می‌کردند، تهدید به تعقیب قانونی نمود. (همان)

 آیت‌الله طالقانی با صدور اطلاعیه‌ای از مقامات و فرماندهان پایگاه‌های هوایی کشور در همدان، دزفول، اصفهان و تهران خواستند تا در مورد ناپدید شدن همافران فوراً برای رفع پریشانی خانواده‌هایشان و نیز جلوگیری از عصبانیت عمومی، پاسخ مناسبی به مردم بدهند. (اطلاعات، 16 بهمن 1357، ص 1)

 حضرت آیت‌الله گلپایگانی نیز با ارسال نامه‌ای برای امام خمینی ورود ایشان را به وطن تبریک گفتند.(همان)

 مراسم معرفی دولت موقت توسط گروه خبری رادیو تلویزیون ملی ایران وابسته به هیأت مؤسس، فیلم‌برداری و از کانال 10 در منطقه‌ای محدود پخش شد. این مراسم برای گروه عظیمی از زنان که در انتظار دیدار با امام بودند نیز توسط چندین دستگاه تلویزیون و نیز تعدادی بلندگو، پخش شد. (کیهان، 22 بهمن 1357، ص 8)

 با ورود نمایندگانِ حضرت آیت‌الله طالقانی به شهر گرگان، تحصن هفت روزه‌ی بیست هزار نفری مردم این شهر در بیمارستان امام خمینی که با وجود سرمای شدید آغاز شده بود، پایان یافت. (اطلاعات،  18 بهمن 1357، ص 7)

 





      

با سلام

با اصل سبد کالا موافقم،اما نحوه توزیع آن در عصر کنونی زشت بود.کاش میشد اگر قرار است کاری انجام دهیم درست انجامش دهیم!بازار پیامک ها نیز در این چند روز داغ داغ بود.شعر زیر را در یکی از سایت ها خواندم جالب بود.شما هم بخوانید تا با لبخندی سرمای وجودتان که از سردی آب و هوا و نحوه توزیع سبد بوجود آمده کمی گرم شود.

راهی شدیم سوی هدف در صف سبد،

یک صف دو صف هزار و سه صف،در صف سبد

شکر خدا که عصر گدا پروری گذشت،

شد دوره غرور و شرف در صف سبد،

خرم شده ست و سبز سراپای مملکت،

از بس که سبز گشته علف در صف سبد

تقسیم میکنند هم اکنون سبد سبد  :

تدبیر،امید،شور،شعف در صف سبد

یک شانه تخم مرغ هم آذوقه می  ‎دهند

شد عمرمان اگرچه تلف در صف سبد

 





      

فرش قرمز به انگلیسی “Red carpet  ” به فرشی گفته می شود که برای مشخص کردن مسیری که سران کشورها و مقامات سیاسی باید در مراسم رسمی و تشریفاتی طی کنند پهن می شود. در دهه های اخیر گستردن این فرش قرمز، برای افراد مشهور و غیر حکومتی و سینمایی ها مرسوم شده است.

از دیر باز رنگ قرمز در زمینه فرش ها به معنی جلال و شکوه و مسیری برای رسیدن به قدرت و یا اوج جلال و شکوه بوده و هست.

این بار در حاشیه یکی از پرحاشیه ترین جشنواره های فیلم فجر که نازیبایی های رفتاری در آن به شدت رخ افشانی می کند؛ عکس های منتشر شده از افتتاحیه شدیدا انسان را به فکر می اندازد.

فجر انقلاب اسلامی و فجر سینمای ایران و فرش قرمزی که برای شکوه بخشیدن به ورود بازیگران و هنرمندان و همراهان آنان به عنوان حاکمان فرهنگ سینما در سالن گسترده شده قابل تامل است.

فرش هایی که در سراسر دنیا برای فشن ها و مدل ها و بازیگران پهن می شود این بار در اتفاقی نادر میزبان قدم هایی بود که در پاکی و معصومیت رقیبی جز خودش نداشت. تنها فردی که بیشتر از همه و بدون ریا نمایش دهنده آرمان امام و شهدا و مرارت های 34 ساله انقلاب در مسیر پیشرفت و توسعه بوده است.

 به نظر شما، شکوه و جلال برازنده کدام رهروی این فرش قرمز است؟

 جلال و شکوه فجر انقلاب اسلامی براندازه کدام تصویر است؟

زیبایی، برازندگی، متانت و معصومیت در کدام ژست راه رفتن و کدام نگاه آشکار است؟

مصداق دل پاکی که در ظاهر پاک انسان را به آرامش و عشق ازلی و جبروت و ملکوت می رساند در کدام تصویر می درخشد؟

در یک کلام  نگاه ملائکه در اوج رحمانیت و رحیمیت الهی کیست ؟

12

22

 





      

 

در این روز علاوه بر حضور گسترده‌ی مردم برای ملاقات با امام، صدها تن از همافران، افراد نیروی زمینی و هوایی، به محل اقامت حضرت امام خمینی رفتند و وفاداری خود را نسبت به ایشان ابراز داشتند. نظامیان در این ملاقات شعار: «ما همه سرباز توایم خمینی، گوش به فرمان توایم خمینی» را سر دادند. (کیهان، 16 بهمن 1357، ص 2)

   با توجه به مذاکرات شب گذشته (14 بهمن) و پخش شایعه‌ی نخست‌وزیری مهندس مهدی بازرگان، شاپور بختیار بیان کرد: «تا آن‌جا که امام خمینی از یافتن راه‌حل از طریق مسالمت‌آمیز می‌گویند، من کاملاً با ایشان موافق هستم».

او با توجه به نقش ویژه‌ی مهندس بازرگان برای رفع مشکلات موجود از طریق مسالمت‌آمیز بیان داشت: «این تماس‌ها ضروری است و از مدت‌ها قبل وجود داشته است. من به خوبی رهبر نهضت آزادی را می‌شناسم و مطمئنم او تمایل بیش‌تری دارد به این‌که کارها در یک محیط آرام و با آرامش انجام گیرد و تحولات نیز از همین راه به انجام می‌رسد.»(روزنامه‌ی اطلاعات، 15 بهمن 1357، ص 2)

 شاپور بختیار با یک صد و پنجاه تن از نمایندگان مجلس در کاخ نخست‌وزیری نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. او در این ملاقات تأکید کرد که هر نوع تغییر در اصول قانون اساسی، از وظایف مجلس مؤسسان است و تشکیل مجلس مؤسسان نیز باید با تصویب مجلس شورای ملی انجام شود. او از نمایندگان خواست که هر چه زودتر لوایح مربوط به انحلال ساواک و محاکمه‌ی نخست‌وزیر و وزیران را از تصویب بگذرانند تا دست دولت در اجرای اقدامات قانونی در این زمینه باز باشد. (کیهان، 15 بهمن 1357، ص 4)

 اداره‌ی روابط عمومی ستاد بزرگ‌ارتشتاران اعلام کرد که 120 نفر از پرسنل نظامی ایرانی که جهت خدمت در نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در دوره‌ی شاه به جنوب لبنان اعزام شده بودند، به ایران مراجعت نموده‌اند و بقیه نیز تا پایان هفته، برگشت داده خواهند شد. (همان، ص 3)

 پزشکان بیمارستان جرجانی هشدار دادند برای رعایت بهداشت و سالم ماندن داروهای اهدایی و خون، نباید آن‌ها را در مساجد و بیمارستان‌ها متمرکز نمود. در پی استقبال گروه‌های مختلف مردم برای اهدای خون به بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمانی، یکی از پزشکان بیمارستان جرجانی اعلام کرد که چون فعلاً ذخیره‌ی خونی مراکز کنترل و نگهداری خون کافی است و این مراکز نیازی به خون ندارند و در ضمن چون مسأله‌ی گرفتن و نگه‌داری این ماده‌ی حیاتی با اصول و طرق خاصی باید صورت گیرد، لذا کسانی که داوطلب دادن خون می‌باشند فقط می‌بایست به پنج مرکز مجهز که در تهران فعالیت دارند، مراجعه نمایند. (همان، ص 3)

 شورای مؤسس اتحادیه‌ی کارکنان رادیو تلویزیون در نامه‌ای به روزنامه‌ی «کیهان» علل و عواملی را که باعث قطع پخش مستقیم مراسم ورود امام خمینی از طریق تلویزیون ملی ایران شده بود را شرح داد: (کیهان، 15 بهمن 1357، ص 8)

 در این روز علاوه بر حضور گسترده‌ی مردم برای ملاقات با امام، صدها تن از همافران، افراد نیروی زمینی و هوایی، به محل اقامت حضرت امام خمینی رفتند و وفاداری خود را نسبت به ایشان ابراز داشتند. نظامیان در این ملاقات شعار: «ما همه سرباز توایم خمینی، گوش به فرمان توایم خمینی» را سر دادند. (کیهان، 16 بهمن 1357، ص 2)

 صدها تن از کارگران و کارمندان صنعتِ نفت آبادان از محل پالایشگاه به راهپیمایی پرداختند و پس از اجتماع در دانشکده‌ی نفت، در بیانیه‌ای خواستار استعفای عبدالله انتظام، رئیس هیأت مدیره‌ی شرکت نفت و عضو شورای سلطنت، شدند. آنان با تسلیم پیامی به نماینده‌ی امام خمینی در خوزستان، «آقای کیاوشی»، ورود امام به کشور را تبریک گفتند.(همان، ص 3)

حضرت آیت‌الله طالقانی، در جواب نامه‌ی مردم سنگسر که برای ایشان ارسال شده است و پس از اشاره به اقدامات عمال خودفروخته‌ی فاسدالاخلاق که با دستیاری و حمایت چند نوکر جان‌نثار رژیم، زندگی را بر مردم سنگسر خفت‌آمیز کرده بودند، مرقوم داشتند:

«اینک روزگار سربلندی و عزت شما مردم ستمدیده و تحقیر شده فرا می‌رسد. ندای امام خمینی کران تا کران مردم این مرز و بوم را بیدار کرده و قدرتی به ملت بخشیده که بر همه‌ی تیرگی‌ها، فسادها، تبعیض‌ها، نفاق‌ها، انحرافات عقیدتی و تعدّیات و سوءاستفاده‌ها، به هر شکل و زیر پوشش هر ادعایی به حول و قوه‌ی الهی و به بازوی توانای شما فرزندان اسلام و با الهام از تعالیم عالیه و نجات‌بخش اسلام راستین، خاتمه خواهد داد...» (همان)

 حضرت آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر(پسر عموی امام موسی صدر) از علمای نجف، طی تلگرافی به امام خمینی مبارزات ملت ایران را در تاریخ مجاهدات، کم‌نظیر دانست و برای پیروزی ملت ایران در مبارزات آرزوی موفقیت کرد.(همان، 18 بهمن 1357، ص 5)

 





      

 

ری سپهر و حرم اوست مه تابانش
برتر از عرش بُوَد بارگه و ایوانش
دوست دارم که شب و روز ز لطف وکرمش
پر زند مرغ دلم یکسره سوی حرمش
آیه وحی در این خانه کتابت دارد
زیر این قبّه دعا کن که اجابت دارد
زائر او به خدا فیض قرابت دارد

درو دیوار حرم نقش نجابت دارد

 

امام هادی علیه السّلام فرمودند:
أما إنَّکَ لَو زُرتَ قَبرَ عَبدِالعَظیم عِندَکمُ لَکُنتَ کَمَن زارَ الحُسَینَ علیه السلام ؛
امام هادى علیه السلام به مردى از اهالى رى که به زیارت امام حسین علیه السلام رفته بود فرمودند: اگر قبر عبد العظیم را در شهر خود زیارت کنى ، چنان است که گویى امام حسین (علیه السلام) را زیارت کرده اى.
کامل الزیارات ، ص 324





      

 

 

 

 

 

   

 

 امروز نیز علی‌رغم بارش باران جمعیت به سوی محل اقامت امام سرازیر بود و این بازدید تا پاسی از شب ادامه داشت.انور سادات رئیس‌جمهور مصر که پس از ماجرای کمپ دیوید و سازش با اسرائیل، منفور ملت ایران شده بود در سخنانی علیه امتزاج و عدم جدایی دین از سیاست به آن صورت که در ایران رخ داده بود به مردم مصر هشدار داد. سادات خطاب به اخوان‌المسلمین گفت: هیچ آیت‌اللهی را در مصر تحمل نخواهد کرد

   امام خمینی در یک مصاحبه مطبوعاتی با حضور 300 خبرنگار ایرانی و خارجی شرکت کردند و فرمودند: «... رژیم سلطنتی از اول غیرقانونی بود. مجلس مؤسسان به زور تأسیس شد. به این ترتیب رژیم شاه از اول جنبه قانونی نداشت. ما این دولت را نمی‌توانیم بپذیریم. ملت ایران رأی به سقوط سلطنت داده است... (کیهان، 14 بهمن 1357، ص 1 و 2).

 در این روز شهردار تهران استعفا و به ملاقات با امام رفت که بازتاب گسترده در میان مردم داشت. جواد شهرستانی شهردار تهران پس از مصاحبه مطبوعاتی به اتاقی که امام در آن بود وارد شد و پس از بوسیدن دست امام، اجازه خواست تا استعفای خود را به ایشان تسلیم کند (اطلاعات، 14 بهمن 1357، ص 2).

  انور سادات رئیس‌جمهور مصر که پس از ماجرای کمپ دیوید و سازش با اسرائیل، منفور ملت ایران شده بود در سخنانی علیه امتزاج و عدم جدایی دین از سیاست به آن صورت که در ایران رخ داده بود به مردم مصر هشدار داد. سادات خطاب به گروه دینی اخوان‌المسلمین گفت: هیچ آیت‌اللهی را در مصر تحمل نخواهد کرد (اطلاعات، 14/11/1357، ص 2).

  حزب توده که رهبرانش پس از خیانت‌های آشکار در ماجرای ملی شدن نفت در شوروی می‌زیستند با صدور بیانیه‌ای بعد از خروج شاه از ایران خواستار مبارزه‌ی مسلحانه برای براندازی دولت بختیار شدند. این بیانیه موجب تعجب بسیاری شد چون از روزی که شاه پای خود را از کشور بیرون گذاشته بود نیروهای مارکسیست در برابر انقلاب صف‌بندی کرده بودند. این بیانیه بوی توطئه می‌داد. (همان، ص 8)

  امام در این روز با سخنرانی در جمع عده‌ای از روحانیون سخنانی بیان کرد: «... پیروزی ملت مرهون اقدامات علما اولاً و سایر طبقات ثانیاً بوده است. شما علما همان‌طور که وظیفه‌ی شرعی‌تان است که امام امت باشید و در مسائل امت پیش‌قدم باشید و مفاسد را از ملت دفع کنید بحمدالله قیام به امر فرمودید و من از جانب ملت ایران از شماها تشکر می‌کنم. خداوند ان‌شاءالله روحانیت را حفظ کند...» (صحیفه نور، جلد 5، ص 19).

  دولت اسرائیل ابراز نگرانی نمود که بازگشت آیت‌الله خمینی به ایران ممکن است باعث بروز تندروی‌های خشن گردد و کوشش‌های جاری صلح خاورمیانه را به خطر اندازد (کیهان، 14/11/57، ص 2).

  کارکنان سازمان بنادر با صدور بیانیه‌ای به اخلال دولت در امر تخلیه‌ی کالا اعتراض کردند.





      





      
<      1   2   3      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم