سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

جناب آقای صادقی(زید عزه)

مدیرمسول محترم نشریه بهشت پنهان

با تقدیم سلام

   احتراما، همکاری در چاپ و نشر بهشت پنهان از جمله افتخارات و بهترین لحظات عمرم محسوب میشد.اکنون که به لحاظ ادامه روند نشریه با وضعیت فعلی، ادامه همکاری برایم میسور نیست حقیر از سمت سردبیری این نشریه استعفا می دهم.امید است در روند کار روز به روز شاهد موفقیت های روزافزون شما و همکاران محترم آن نشریه باشیم.

با تشکر و امتنان

محسن جانجانی

27/6/90





      

با سلام

مطلب ذیل توسط برادر فرهنگی و فعال آقای کاردان بدستم رسید.ضمن تشکر از ایشان برایتان درج می کنم:

خانواده میرعبدالرزاق
    پدر عبدالرزاق، میرعلی اکبر لاجوردی از روشنفکران دوران قاجار است که به گواهی نوشته هایی که از سیدحسن مدنی (صفاءالحق) دایی وی باقی مانده، مردی ادیب و فاضل بوده است. وی در مورد میرعلی اکبر لاجوردی نوشته است: مرحوم میرعلی اکبر لاجوردی فرزند مرحوم آقا سیدحسین لاجوردی است که از سادات نجیب کاشان که مولدشان قریه برزک است و در آن قریه که مکان خوش آب و هوایی است و دارای مراتع حاصلخیز و باغات روح افزایی ملک و خانه و عشیره داشتند ساکن بودند و آن مرحوم از سن هفت سالگی به مکتب آن قریه تعلیم و تدریس می کرد و در مواقع تعطیل در خانواده سلسله دوزی می آموخت و گاهی از روی نقشه هایی که اتفاقاً از فرنگ می آمد یا از روی چیت ها یا قماش هایی که از روسیه و اروپا اتفاقاً می آوردند، نقاشی می آموخت (در آن زمان که وزیری قابل و کاردان مانند امیرکبیر میرزا تقی خان در ایران بود این همه منسوجات و کالای تجملی به این ممکت نمی آمد) تا زمانی که به گردش روزگار پدر و برادر و مادر و جمعی از خاندانش هجرت به سنندج کردستان کردند و این هجرت بعد از قحطی سال هزار و دویست هشتاد و هشت هجری (قمری) بود. و پدر و برادر کهترش حاج سیداسماعیل، دارالتجاره ای در سنندج تشکیل داده و بنای حمل و نقل و ارسال و مرسول به همدان و طهران و تبریز و اسلامبول نهاده و میرعلی اکبر کسب علم و کمال را ادامه داده، صرف و نحو و تجوید را با فرا گرفتن رسم الخط و ضبط لغات و انشا و املاو سیاق ادامه و در نزد فقها و صاحبان خط که در گوشه و کنار در کردستان مدتی مشغول بود و اغلب اوقات با حاج میرزا عبدالمجید ملک الکلام که مردی ادیب و دبیر بود، معاشرت داشت.

ادامه مطلب...



      








      

رنگ عشق به خدا

وقتی مشکی مد باشه خوبه.
وقتی رنگ مانتو شلوار باشه خوبه.
وقتی رنگ عشقه خوبه!
وقتی رنگ کت و شلوار باشه با کلاسه!
وقتی لباس های شب تو مهمونی‌ها مشکی باشه باکلاسه!

 

اما؛
وقتی رنگ چادر من مشکی شد:
بد شد!
افسردگی می‌آورد!
دنبال حدیث و روایت می‌گردند که رنگ مشکی مکروهه!

 

مشکی تا جایی که برای لباس‌های شما بود خوب بود و باکلاس به ما که رسید بد شد!؟





      

مسلمانان روزه‌دار که ماه رمضان را به روزه‌دارى به پا داشته و از خوردن و آشامیدن و بسیارى از کارهاى مباح دیگر امتناع ورزیده‌اند، اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند مى‏طلبند، اجر و پاداشى که خود خداوند به آنان وعده داده است.

ادامه مطلب...



      
فطر

عید فطر با همه‏ی شیرینی و فرخندگی، آدمی را بر سر دو راهی شوق و تاسف می‏گذارد. از یک سو شادمانیم که در دوره امتحان از عهده به درآمدیم و دستورات الهی را اطاعت کردیم و از سویی اندوهگین هستیم که چرا چنین دوره‏ا‏ی که با رحمت و مدد الهی همراه بود، سپری شد. با رسیدن عید فطر، ماه رمضان رخت برمی‏بندد و چشمان ما تا سال بعد به انتظار آمدنش به راه خواهد بود. رفتن این ماه گران ‏قدر برای همه ‏ی کسانی که طعم روزه ‏داری را چشیده‏اند، بر سفره ‏های سحر و افطار این ماه نشسته‏اند، در هوای آمرزش‏آمیز و مغفرت‏آور این ماه تنفس کرده‏اند و در سایه‏ آن از شر شیطان در امان بوده ‏اند، قابل درک است و همه کم و بیش حسرت رفتن این اوقات را درک می‏کنند اما هیچکس به اندازه ‏اهل‏البیت علیهم ‏‏السلام که در مسیر اطاعت و بندگی خداوند از همه پیشی گرفته و پشوایان اهل تقوی شده‏ اند، آثار فقدان این ماه را درک نمی‏کند. امام سجاد علیه ‏السلام، بزرگ آموزگار نیایش و مناجات‏ عارفانه، در دعای چهل و پنجم صحیفه‏ سجادیه در قالب یک نیایش و مناجات، شیوه ‏ی وداع با این ماه مبارک را به ما آموزش می‏دهد. امام در این مناجات پس از حمد و ثناء الهی، از خدا بخاطر آنکه با قرار دادن تکالیفی خاص در این مقطع شریف از زمان، موجبات تقرب مسلمانان به خود را ایجاد کرده است، شکرگزاری می‏کند و در ادامه می‏ فرماید:

ادامه مطلب...



      

 بابانظر

داخل هلیکوپتر من جلوی در نشستم تا اگر لازم شد تیراندازی کنم.
جناب سرهنگ (فرمانده ی گروه کلاه سبزها - نیروی مخصوص ارتش) از آقای عظیمی پرسید: فرمانده‌ی شما کیست؟
ایشان هم من را نشان داد.
سرهنگ سرش را جلو آورد و پرسید: شما قبلا ارتشی بوده اید؟
گفتم: خیر!
گفت: در فلسطین یا لبنان چریک بودید و می‌جنگیدید؟
گفتم: خیر!
گفت: آموزش ویژه‌ایی داشته اید؛ اینجوری که ما کلاه سبزها و تکاوران دیده‌ایم؟!
گفتم: نه!
گفت: آموزش نظامی که دیده‌اید!
گفتم: نه آموزشی ندیده‌ام؛ فقط مختصر چیزهایی می‌دانم.
گفت: (اصلا) می‌دونید داریم کجا می‌ریم؟!!
گفتم: بله؛ می‌ریم پاسگاهی رو که شما نتونستید بگیرید، تصرف کنیم.

 

بابانظر . فصل دوم (در راه آزادی بانه)





      

ای اهل ایمان، رستگاری در پایداری و دعوت یکدیگر به صبر است  

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ    200 : آل عمران

ای کسانی که ایمان آورده اید، شکیبا باشید و دیگران را به شکیبایی فرا خوانید و در برابر دشمن پایداری کنید و از خدا پروا کنید شاید رستگار شوید.

ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون / احقاف 13

کسانی که گفتند پروردگار ما الله است، سپس استقامت به خرج داده اند، نه ترسی برای آنهاست و نه غمی دارند. آنهااهل بهشتند و جاودانه در آن می مانند...

دیدیم و دیدید خزوش ملت آزادیخواه ایران را

اما دیروز متفاوت آز آنچه هرسال بود می دیدیم.صبر و استقامت جواب داد.آن را همه چشمهای دنیا دیدند.وعده خداوند ملموس شده بود.خروش مردم مسلمان مصر دیدنی بود.فرار سفیر رژیم جعلی صهیونیست از کشوری که سالیان سال آزادنه چپاول می کردند و مردم در بغضی فروخورده صبر می کردند و منتظر تحقق وعده الهی بودند.

مگر نه اینکه صبر عامل بزرگ پیروزی است؟

آموزه های دینی، مهم ترین عامل پیروزی در عرصه های گوناگون زندگی را، صبر و ایستادگی معرفی می کند. حتی در شرایط سخت آغاز بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که مشرکان به شیوه های گوناگون، گروه کوچک یاران رسول اکرم صلی الله علیه و آله را مورد تهدید قرار می دادند و از راه تهیه نیروهای نظامی فراوان، در صدد برمی آمدند تا از پیشرفت آیین اسلام جلوگیری کنند، قرآن به رغم تعداد کم پیروان پیامبراکرم صلی الله علیه و آله به آنها دستور پایداری و مقاومت می دهد و بر این نکته بسیار مهم تأکید می نماید که هرگز از کمیِ امکانات و تعداد نیروهای رزمنده در جریان دفاع از کیان اسلام و جنگ با مشرکان نهراسید؛ چرا که در سایه عنایت خداوند متعال، چه بسا که نیروهای بسیار اندک مؤمنان، بر لشکریان فراوان دشمن پیروز می شود و در جایی به صورت کلی می فرماید: «چه بسیار شد که گروهی اندک بر گروه بسیار به اذن پروردگار پیروز شدند؛ خداوند با شکیبایان است».

اکنون نیز ملت های منطقه در بهار بیداری اسلامی طعم صبر را چشیدندو فریاد آزادی را سر دادند.

صدور انقلاب اسلامی ایران نیز دیروز برجسته تر در چشم دشمنان کوبید.آنها که مدعی شدند این راهپیمایی ها روزمره شده و برای امت فلسطینی دردی را دوا نمی کند ببینند که با صبر و استقامت راه بر ما هموار شده است.به امید روزی که طنین اسلام در سرتاسر گیتی افکنده شود.انشاالله





      

آنچه می‌خوانید، سه پلان از یک ماجراست.  پلان اول؛ یکی از روزهای ماه رمضان، شهر بارانهای نقره‌ای، یکی از خیابانهای اصلی شهر، یک پاساژ  با آدمهای سانتی مانتال. بر روی درش نوشته بود «لطفا حجاب اسلامی را رعایت فرمایید!». دخترکان جوان، لاک زده، موهای افشان و با هفت قلم آرایش، به چندین مغازه برمی‌خورند که این تابلو بر روی در ورودی آنها (جایی که همه آن را ببینند) نصب شده است.

ادامه مطلب...



      

روز قدس فقط روز فلسطین نیست روز اسلام است روز حکومت اسلامی است

 

در روز قدس باید فریاد مرگ با امریکا، اسرائیل و

ارتجاع فضاى سراسر کشورهاى اسلامى را پر کند.

روز قدس باید روز آمادگى براى آزادسازى قدس باشد.

روز قدس را گرامى بدارید و آن را بزرگ بشمارید.

روز قدس روز آرمانها و اهداف مقدس و اسلامى این امت است.

روز قدس یکى از مهمترین روزها در جهان اسلام است.

 

روز قدس طنین صدای الله اکبر توست که نشان از عظمت و اقتدار اسلام را دارد

و با صدای

مرگ بر اسرائیل نفرت خود، از این دولت را به گوش جهان می رسانیم

 

منتظر حضورت هستم

با دستانی گره شده از قدرت اسلام

و با فریادی محکم تر از همیشه

روز قدس را بر پا می داریم





      
<      1   2      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم