سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

 

"رجب"، ماه خداست؛ ماه پر برکتی است که اعمال بسیاری برای آن ذکر شده است. باید خود را در دریای زلالش بشوییم تا پاک شویم. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودی خدا می شود و غضب الهی از او دور می گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.

اعمال ماه های رجب و شعبان، جهت آماده ساختن روح برای شرکت در میهمانی ماه مبارک رمضان می باشد. برای درک عظمت ماه رمضان باید از قبل خود را آماده نمائیم.

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است.

اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می کنند. برای این شب عملی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است:

روز پنج شنبه اول آن ماه  - در صورت امکان و بلا مانع بودن -  روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود. پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می رسد.

پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله) در فضیلت این نماز می فرماید: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی.

میّت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.

امید آن است که در پایان این نماز با فضیلت، محتاجان به دعا را فراموش نکنید و ما را نیز از دعای خیر خود محروم ننمایید.

" التماس دعا"

 

 





      

با سلام

در خبرها استعفای شهردار برزک آمده بود.ایشان در وبلاگ شخصی خود نیز متن نامه به شورای شهر را  آورده و سایت رسمی شهرداری برزک نیز خبر با متن استعفانامه شهردار را درج نموده است.

آنچه برای من جالب بود علت استعفای جناب شهردار آقای اشرفی بود.ابتدا متن استعفای ایشان را عینا مرور کنیم:

به: اعضا محترم شورای اسلامی شهر برزک

از: شهرداری برزک                                                                                       شماره : 1404

موضوع: استعفا                                                                                          تاریخ : 10/3/90

سلام علیکم 

                          پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

احتراما به استحضار می رساند مدت سه سال و هشت ماه است با پیشنهاد و تائید آن شورای محترم و

ابلاغ شماره 88221/ک مورخ 15/6/86 از طریق استاندارمحترم افتخار خدمت به مردم متدین ، شهید پرور

و ولایت مدار شهر برزک را دارم و قبول مسئولیت در شهرداری با پیش بینی پایان دوره چهار سـاله شورا

(نهم اردیبهشت نود) بوده  است. لذا نظر به اینکه  این دوره به پایان  رسیده و از طرفی ایاب  و ذهاب

ازمسافت 50 کیلومتری محل سکونت تا محل خدمت بنوعی تاًثیر گذار درعملکرد می باشد ضمن تقدیرو

تشکر از همکاری های اعضاء محترم  با شهرداری خواهشمند است با معافیت از خدمت اداری اینجانب

در شهرداری برزک(استعفاء)موافقت فرمائید.

                                                                                                                                                                                                       من ا...توفیق                                                                                        

                                                                                                                                                                                                      محمود اشرفی 

                                                                                                                                                                                                        شهردار برزک 

حال قانون را مرور می کنیم:

ماده 3 ـ شهردار باید از تاریخ اشتغال به کار تا زمانی که در این سمت انجام وظیفه می‌نماید در داخل‌محدوده قانونی شهر ساکن باشد. شهرداری مکلف است برابر دستورالعمل وزارت کشور شرایط‌مناسب جهت تحقق مفاد این ماده را برای شهردار فراهم سازد.

شهردار برزک در متن استعفای خود مسافت 50 کیلومتری شهر برزک را دلیل استعفای خود ذکر کرده در حالی که طبق قانون ایشان باید در محدوده قانونی شهر ساکن بوده باشد.ساکن نشده که هیچ!امروز عذر بدتر از گناه آورده که به راحتی این خلاق قانون  را بعنوان دلیل استعفا ذکر کرده است.

 





      
امام هادی (ع)

موسی بن محمد می‌گوید: روزی یحیی بن اکثم را دیدم. او از من سؤالاتی پرسید، پس نزد برادرم امام هادی (علیه‌السلام) آمدم و بین ما مباحثی رد و بدل شد که اطاعت او را بر من لازم و روشن ساخت. از ایشان پرسیدم: "قربانت گردم! یحیی ابن اکثم از من سوالاتی پرسیده و خواسته است تا به او جواب دهم.

امام هادی (علیه السلام) فرمودند: "آیا پاسخ او را دادی؟

گفتم: خیر، پاسخ آنها را نمی‌دانستم.

امام (علیه السلام) فرمودند: آن سوالات چه هستند؟

ادامه مطلب...



      
امام هادی (ع)

به محوریت آیات قرآن و روایات اهل بیت (علیه السلام) هیچ موجودی ارزشمندتر از انسان نیست و هیچ شئ استخراج‌شده‌ای از معدن هستی به پای انسان نمی‌رسد. خداوند متعال که استخراج کننده این گوهر گران‌بهاست، پس از استخراج او از معدن هستی، او را به دست زرگرانی متخصص قرار داده تا او را شکل دهند و ارزشمندتر نمایند. شکل‌دهندگان انسان در این عالم، کسی جز اهل بیت (علیهم‌السلام) نیستند. (ظهیری، علی اصغر/ بر کرانه عصمت/ 462)

بر این باور جلوه‌های هدایت‌بخش هر یک از اهل بیت (علیه السلام) را در دوره امامت به گونه تأثیر گذار شاهدیم. در این بین از مشهورترین القابی که برای دهمین پیشوای شیعیان امام علی النقی (علیه السلام) ذکر شده است لقب ماندگار و شایسته «هادی» است. (طبرسی/ اعلام الوری/ 355) تأثیر گذاری بر فرهنگ و ایده را باید در منطق و سخن بازمانده از بانیان آن جستجو کرد.

ادامه مطلب...



      

خسته نباشی «آقا» این همه سال که رهبری کردی ما را. بعد از امام، شما رهبر ما بودی در طوفان فتنه ها، و با شما از پس هر انحرافی، به ساحل امن رسیدیم. برای ما که روزی جماران شده بود نماینده جمکران، حالا مامن و ماوی، حسینیه امام خمینی است. ما سالهاست که «غزل انتظار» را فقط در «بیت رهبری» می سراییم. خانه شما خیمه ماست. ما راحتیم روی این زیلوهای ساده. ما به نام «علی» می نازیم. «خسته نباشید»، کمترین چیزی است که می توانیم به شما بگوییم. پس، خسته نباشی «آقا».

ادامه مطلب...



      

با سلام

هرگز دلم نمی خواهد منفی گرا بوده و از کلمات دارای بار منفی استفاده کنم.اما مگر می شود؟

مصاحبه گلشیفته فراهانی از بازیگران ایرانی با یکی از مجلات را خواندم که ایشان افاضه فرموده بودند:من از حجاب منتنفرم!!

باشد خانم خود شیفته.اشکال ندارد ولی بالاخره روزی برمی گردی.یعنی نه به ایران برگردی که ایران و ایرانی به امثال تو احتیاجی ندارد.لیکن به خودت برمی گردی.آن وقت بین خود و خدای خودت چه می کنی؟

صراحت کلام خداوند را در قرآن چگونه تفسیر می کنی؟در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد.
یکی از این آیات، آیه 59 سوره احزاب است:« یا ایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما» (ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است.)
جلاب به معنای یک پوشش سراسری است؛ یعنی زن باید همه اندامش پوشیده باشد تا همچون گلی لطیف از دسترس هوسرانان مصون و محفوظ باشد.
در سوره نور آیه 31 نیز مفصلا در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرمان سخن به میان آمده است. 

در پایان تصاویری از همان زن هایی که در کشورهای شاید حتی اسلامی زندگی اما بدون حجاب بوده اند را برایت به نمایش می گذارم.ببین اینها در رسانه ها در معرض هر کسی بوده اند و غوطه ور در ورطه گناه.اما به خود آمده و امروز محجبه در انظار عمومی حاضر می شوند.

حجابحجابحجابحجابحجابحجابحجاب





      

نگذارید اختلاف به وجود بیاید. نگذارید شکاف به وجود بیاید. نگذارید آنچه را که دشمن در تبلیغات و در خباثتهاى سیاسى و تفتینهاى سیاسى میخواهد در مورد کشور ما انجام بدهد، انجام دهد.
 شما ببینید در همین پنج شش روز گذشته سر یک قضیه‌اى که آنچنان هم از اهمیت بالائى برخوردار نبود - سر مسئله‌ى اطلاعات و امثال اینها - چه جنجالى در دنیا راه انداختند. تحلیلها را بردند به این سمت که بله، در داخل نظام جمهورى اسلامى شکاف ایجاد شده است، حاکمیت دوگانه شده است، رئیس جمهور حرف رهبرى را گوش نکرده است! دستگاه‌هاى تبلیغاتىِ خودشان را از این حرفهاى سست و بى‌پایه پر کردند. ببینید چطور منتظر بهانه‌اند. ببینید چطور مثل گرگ در کمین نشسته‌اند که یک بهانه‌اى پیدا کنند، هر جور میتوانند، حمله کنند. میدانند که دولت مشغول تلاش و فعالیت و خدمت است. خب، واقعاً در کشور دارد خدمت انجام میگیرد. هر جا خدمت باشد، هم مردم طرفدار هستند، هم رهبرى طرفدار است. ما که راجع به شخص قضاوت نمیکنیم؛ ما کار را، خط را، جهتگیرى را ملاک و معیار قرار میدهیم. آنجائى که کار و خدمت و تلاش هست، حمایت ما هست، حمایت مردم هست. و بحمداللَّه امروز کار دارد انجام میگیرد. مسئولین دولتى هم حقاً و انصافاً دارند تلاش میکنند؛ هم اعضاى دولت، هم بخصوص خود رئیس جمهور. اینها شب و روز ندارند؛ من مى‌بینم، من از نزدیک شاهدم. اینها دائم مشغول کارند، مشغول خدمت و تلاشند. خب، اینها براى کشور خیلى باارزش است. بنده‌ى حقیر هم طبق اصول بنا ندارم در کارها و تصمیمهاى دولت وارد شوم. خب، مسئولیتها در قانون اساسى مشخص است؛ هر کس مسئولیتى دارد؛ مگر آنجائى که احساس کنم یک مصلحتى دارد تفویت میشود؛ مثل اینکه در همین قضیه‌ى اخیر اینجورى بود؛ انسان احساس میکند یک مصلحت بزرگى دارد مورد غفلت قرار میگیرد، تفویت میشود؛ خب، انسان وارد میشود که جلوى این تفویت مصلحت را بگیرد. این، مسئله‌ى مهمى نیست، نظائرش هم اتفاق مى‌افتد؛ اما مخالفین، دشمنان بیرونى، تریبون‌دارهاى بین‌المللى، بوقهاى تبلیغاتى، از همین مسئله استفاده میکنند براى اینکه فضاى تبلیغاتى را شلوغ کنند.

 عرض من به عناصر داخلى، به مردم دلسوز، به برادران و خواهرانى که در داخل با مسائل تبلیغاتى سر و کار دارند، این است که سعى کنند به این آشفتگى کمک نکنند. این که تحلیل بگذارند، یکى از آن طرف، یکى از این طرف، این علیه آن، آن علیه این، براى هیچ و پوچ، چه لزومى دارد؟ نه، دستگاه بحمداللَّه دستگاه مقتدرى است، مسئولین مشغول کارشان هستند، رهبرى هم که بنده‌ى حقیر هستم با همه‌ى حقارت، خداى متعال کمک کرده، ما در مواضع صحیحِ خودمان محکم ایستاده‌ایم. تا من زنده هستم، تا من مسئولیت دارم، به حول و قوه‌ى الهى نخواهم گذاشت این حرکت عظیم ملت به سوى آرمانها ذره‌اى منحرف شود. تا مردم عزیزمان اینجور با شور، با شعور، با بصیرت، با عزم راسخ در میدان هستند، لطف الهى شامل است؛ این را بدانید. تا ما توى میدان هستیم، سایه‌ى لطف الهى هست. ماها - من یک جور، شما یک جور، آن دیگرى یک جور، چهارمى یک جور - اگر سراغ مسائل شخصى خودمان برویم و اهداف را فراموش کنیم، البته کمک الهى هم کم خواهد شد.  

 امام خامنه ای /همزمان با خانه نشینی دکتر/? اردیبهشت/دیدار با مردم فارس





      

با سلام

امروز جمله ای از دکتر چمران خواندم برایم خیلی جالب بود.

«می گویند تقوا از تخصص لازم تر است،آنرا می پذیرم....اما می گویم :آن کس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقواست.»

در درس حوزه و کتب شیخ اعظم همیشه به این نکته برمی خوردم که شیخ انصاری بعد از نقل قول در مورد بحثی خودش قائل به تفصیل می شد.چه خوب بود ما هم در خیلی از مواقع قائل به تفصیل بودیم.دکتر این کار را کرده و در دام افراط و تفریط نیفتاده است.تقوا و تخصص لازمه است ورجحان تقوا بر تخصص شایسته است ضمن اینکه بی تقوا را هم تعریفی جامع نموده است.





      

با سلام.دیروز غروب مشغول نوشتن مطلبی با تیتر«بابا چه خبره»شدم که در اثناء کار بدلیل مشکل فنی سیستم ریسیت شد و بعد از آن امکان مجدد برای بازنویسی پیدا نکردم.

امروز که خواستم مطلب را بنویسم گفتم تیتر دیروز شاید جالب نیست و آن را تغییر دادم.

من با نظر آن دسته از افرادی که معتقدند در شب میلاد ام ابیها حضرت زهرای مرضیه(س) سیمای رسانه ملی ما مناسب عمل نکرد موافقم.بنده چند بار در زمانهایی که این جعبه جادویی بیشترین بیننده را دارد جستجویی انجام دادم با فاصله های کوتاه به پخش سوگواری از دست دادن اسطوره فوتبال پرداخته شد .اینکه مرحوم حجازی از جمله افراد فاخر ما بودند تردیدری نیست اما اینکه در شب میلاد حضرت زهرا(س) آنچنان تلویزیون تحت تاثیر قرار گیرد که انگار نه انگار، برایمان بد است.جا داشت با توجه به مشخص بودن زمان تشیع پیکر مرحوم حجازی زمان پرداختن به ایشان کمی با تاخیر انجام تا ضمن پرداختن به شب میلاد بصورت شایسته ، در زمان مکفی به ایشان نیز پرداخته می شد.حالا پوشیدن لباس مشکی توسط آقای فردوسی پور و مقدم دانستن تسلیت فوت مرحوم حجازی بر تبریک میلاد حضرت زهرا(س) بماند که جای بحث فراوان داشت.یادمان باشد رسانه ملی دانشگاه و فرهنگ ساز است.





      
علی و فاطمه

بهترین طریق شناخت یک زن تعریف و توصیف شوهرش می‌باشد. زیرا شوهر از افراد دیگر، حتی از پدر و مادر، همسرش را بهتر می‌شناسد و بر خفایای افکار و رفتار و عادت‌های خوب یا بد او آشناتر است. بنابراین حضرت علی علیه السلام همسرش زهرا علیهاالسلام را کاملاً می‌شناسد و بهتر از دیگران می‌تواند تعریف و توصیف نماید.

امیرالمؤمنین سخنان فراوانی درباره زهرا دارد لیکن در اینجا به دو کلام اکتفا می‌شود:

ادامه مطلب...



      
<      1   2   3      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم