سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها
  • بزرگی می گوید:
  • دنیا را بد ساخته‌اند
  • کسی را که دوست داری، دوستت ندارد
  • کسی که تو را دوست دارد، تو دوستش نداری
  • اما کسی که تو دوستش داری و او هم دوستت دارد، به رسم و آیین زندگانی به هم نمی‌رسید
  • و این رنج است
  • زندگی یعنی این




  •       

    از طریق تلفن مدیر مسئول که زحمت کشید با خبر شدم که جلسه مشترک مطبوعات محلی با فرماندار شهر کاشان برگزار شده است.خیلی مایه خوشحالی بود که بحمدا... این جلسه برگزار شده است.البته در مورد شخصیت فرماندار محترم شهرمان من از دوستان همشهری بسیار تمجید شنیده بودم که این عمل ایشان نیز بر دید ما نسبت به ایشان افزود.بهر حال دست ایشان درد نکند.خبر این دیدار در ذیل می‏آید:

    جلسه مشترک نشریات محلی با رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و فرماندار در فرمانداری کاشان جهت بررسی مشکلات مطبوعات محلی برگزار شد.  

    این جلسه که به ابتکار فرماندار محترم شهرستان کاشان برگزار شد نشان از عزم جدی ایشان در رسیدگی به مشکلات مطبوعات داشت. 

     در این جلسه  مدیران  مسئول نشریات آرمان کاشان و بهشت پنهان و نشریات تخصصی دانشگاه کاشان و دانشگاه علوم پزشکی حضور داشتند و جای مدیر مسئول  هدهد کاشان و نشریه طوبی خالی بود. که گویا طوبی انتشار خود را متوقف نموده است. 

    در ابتدای جلسه فرماندار با بیان

    این که تصمیم دارد تا مشکلات را بشنود و در صورت امکان کمک و در غیر این صورت حداقل آشنایی صورت گیرد.

    در ابتدای جلسه مدیران مسئول به بیان مشکلات مرتبط پرداختند که اهم آن عبارت بود از مشکلات مالی و عدم حمایت های فرهنگ و ارشاد و سطحی بودن مطالب در نشریات خبری و محلی به جهت مشکلات مالی و نبود همکاری مناسب بین اداره های شهرستان با خبرنگاران و مطبوعات و نهایتاْ  پیشنهادهایی نیز مطرح گردید. 

    در پایان بعد از توضیحات رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فرماندار به جمع بندی مطالب پرداخته و تصمیماتی گرفته شد. که به شرح زیر است. 

    ?- فرهنگ و ارشاد موظف شد حمایت های مالی قانونی که برای نشریات انجام نشده بررسی و ظرف بیست روز نتایج را به اطلاع فرمانداری برساند.  

    ?- فرهنگ و ارشاد موظف شد جلوی انتشار نشریاتی که با محمل داخلی از طریق ادارات چاپ و توزیع می گردد و بدون مجوز هستند را گرفته و سمت و سوی اطلاع رسانی را به طرف نشریات محلی سوق دهد. 

    ?- قرار شد نشریات محلی پیشنهادهای خود را در رابطه با بهتر شده وضعیت مطبوعات به فرهنگ و ارشاد و فرمانداری انعکاس دهند 

    ?- فرهنگ و ارشاد موظف شد با تشکیل جلسه ای با حضور نفرات بیشتری از اصحاب مطبوعات در دو ماه دیگر در فرمانداری وضعیت حل مشکلات را گزارش دهد. 

    ?- فرهنگ و ارشاد موظف شد جلسه ای با حضور کارشناسان و مسئولین وزارتخانه و استان و با حضور اصحاب مطبوعات برگزار تا مسائل و مشکلات به نحو بهتری بررسی شود.





          

    با سبلام

    دیروز بعد از ظهر توفیق حضور در جلسه نمایندگان مسکن پردیسان(4300-6500) برایم حاصل شد.ساعت 00/16 طبق قرار در محل شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س)حضور یافتم .اکثر دوستان نیز آمدند و مباحث شروع شد.آنچه میتوان از ثمرات جلسه یاد کرد تهیه یک سری از سوالات جهت شفاف شدن برای کلیه اعضاء بود که توسط جناب آقای عبدالهی جمع آوری و تنظیم شده بود.قرار شد در اولین جلسه با مسولین مرکز خدمات سوالات مطرح و پاسخهای آن دریافت تا در جلسه عمومی برای تنویر افکار مطرح شود.





          
    سرمقاله - محسن جانجانی  چاپ
    تاریخ : شنبه 16 آذر ماه سال 1387

    بسیجی بمانیم

    گر به اقلیم عشق روی آری ‏

    همه آفاق گلستان بینی

    هر چه داری اگر به عشق دهی ‏

    کافرم گر جوی زیان بینی ‏

    باز ایام عشق ورزیدن رسید به شرط آنکه هنر عشق ورزیدن را بدانیم . هفته بسیج یادگار آن روزهای خوش انقلاب ، جبهه و ‏جنگ فرارسید و ما را به اقلیم عشق دعوت می کند . این روزها بسیار به یاد شهید عزیز حاج مهدی باکری می افتیم او که در ‏وصیت نامه اش گفت: آگاه باشیم که صدق نیت و خلوص در عمل تنها چاره ساز ماست . پس می توان از جمله دلایل اصلی ‏مشکلات و سردرگمی هایمان را عدم تأثیر نصیحت ها و موعظه ها ، دور شدن از نسل جوان و نوجوان و به تبع آن دور شدن این ‏نسل از آرمانهای انقلاب دانست . اگر کمی با خودمان خلوت کنیم ؛اعمال ? نیت های خودمان را مرور کنیم می فهمیم که چقدر با ‏نیت خالص کارهایمان را شروع می کنیم و اعمالمان را با اخلاص انجام می دهیم . ‏

    یاد مردان بی ادعا به خیر ‏

    اگر امروز از ما سؤال کنند که پیام شهدا این است: بعد از ما چه کردید؟ واقعاً چه کرده ایم ما مدیون شهدا هستیم ؛آنها برای وظیفه ‏رفتند و ما برای نتیجه .‏

    امروز رسالت ما چیست؟ بسیجی بودن دیروز کافی است ؟ اگر آری؛ پس بسیجی ماندن امروز چه معنایی دارد ؟ همه در مقام ‏سخن از بسیج و بسیجی چه تعابیر زیبایی بکار می برند . اما در عرصه عمل چه ؟ ما که طعم واقعی زندگی را از بسیج دریافتیم ‏چرا امروز در پی آن نیستیم و خیلی ها در قاب حسرت به آن نگاه می کنند . خیلی ها هم می خواهند آن را به عنوان یک میراث ‏بدانند که در گذشته بود و بس . آیا این نگاهها درست است یا باید با حضور فعال دراین دنیایی پر از جلوه های شیطانی و فریبنده ‏بسیجی بودن را با عمل زینت دهیم . ‏

    اگردیروزبرای بسیجی بودن باید به رسالت خویش عمل می کردیم ؛تکلیف را بر نتیجه برتری می دادیم ؛ به ندای امام و مقام معظم ‏رهبری لبیک می گفتیم به جبهه های نبرد می رفتیم . ‏

    اما امروز برای بسیجی ماندن باید : ‏

    از خدا پروا کنیم ‏

    به دستورات او پای بند باشیم ‏

    دلمان را با نصیحت زنده نگه گردانیم . ‏

    با یاد مرگ هوای طغیان و عصیان نفس را گرفته و خوارش گردانیم ‏

    آخرتمان را به دنیا نفروشیم ‏

    در آنچه نمی دانیم دخالت نکنیم ‏

    سخنی را که وظیفه نداریم نگوییم ‏

    تفکر بسیج را استمرار دهیم و در تمام صحنه های علمی، فرهنگی ، اجتماعی ،سیاسی، و اقتصادی حضوری فعال و پر ثمر داشته ‏باشیم . از بی تفاوتی که گریبان بسیاری از عرصه ای زندگی را در بیشتر اقشار جامعه گرفته بپرهیزیم . در تولید فکر و اندیشه ‏خلاقانه و نوآورانه عمل کنیم . ‏

    مقام معظم رهبری فرمودند : «اصلاً بسیج راه خداست . پس بسیجی ماندن در چنین شرایطی دشوار و هر کس را یارای پیمودن آن ‏نیست » ‏

    آیا باور داریم بسیج واقعی همچون جهاد دری از درهای بهشت است که به روی بعضی از بندگان خاص خدا گشوده می شود . ‏باید پشتیبانی ، حراست و حفاظت از ولایت فقیه را استمرار بخشید تا نظام اسلامی بقا یابد . منتظر واقعی بود وصایا و نصایح ‏حکیمانه امام خمینی (ره) را همچون گوهری به همراه داشت . از شخصیتهای روحانی ، فرهنگی ، علمی و سیاسی در برنامه های ‏بسیج استفاده کرد .خدمات بسیج را به آحاد مردم گزارش داد . فرماندهان  پایگاه ها با نهادهای مختلف تعامل داشته باشند و نسبت ‏به برنامه های مشارکتی برنامه ریزی کنند . ‏

    بیاییم بسیجی بمانیم که بسیجی ماندن زندگی درست در مدرسه عشق و لشگر مخلص خداست . شیوه مبارزه با دلبستگی های ‏دنیایی است و بسیجی در هیچ صحنه ای بازنده نیست . ‏





          

    مسحن جانجانیمحسن جانجانی سرپرست واحد تأمین برنامه و همایش های رادیومعارف، اهم مأموریت های این واحد را تشریح کرد.

     

    محسن جانجانی سرپرست واحد تأمین برنامه و همایش های رادیومعارف در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی رادیو گفت: اهم ماموریت‌های واحد تامین برنامه و همایشهای رادیو معارف را می توان به شرح ذیل تعریف نمود:

    1-        رصد همایش‌های معارفی در سطح کشور به منظور مشارکت،‌ ضبط و انعکاس آنها

    این ماموریت در حال حاضر به چندین نحو صورت می‌پذیرد.

    الف: کلیه درخواست‌ها و نامه‌های ارسالی به رادیو معارف پس از ارجاع مدیریت محترم رادیو طبق درخواست ارسال شده توسط این واحد اقدامات بعدی صورت می‌گیرد. چنانچه درخواست مشارکت باشد شرکت در جلسات هماهنگی و اقدام الزمات رسانه از سوی رادیو معارف از وظایف این واحد است و چنانچه همایش در سطح بالایی صورت پذیرد پس از درخواست نهاد برگزار کننده و نامه مدیریت محترم رادیو به صورت زنده پوشش داده می‌شود.

    ب:‌ رصد همایش از طریق سایت‌های اینترنتی ،‌اطلاعیه‌ها:

    اینکار توسط خود واحد انجام گرفته که در صورت برگزار شدن آن پیگیری‌ها جهت دریافت نوار و انعکاس آن و در خواست عدم برگزاری ی تعامل، نهاد برگزار کننده هماهنگی ضبط صورت می‌گیرد.

    کلیه اطلاعات مربوط به همایش‌ها در زونکن‌های مخصوص تا حصول نتیجه نهایی نگهداری می‌گردد.

    2-        پذیرش سفارش تامین برنامه و ضبط همایش‌های معارفی از گروه‌های برنامه‌ساز شبکه: در حال حاضر کلید ضبط های دروس خارج حوزه، دروس مرتبط، ‌ضبط های کارشناسی جهت کلیه گروه‌های برنامه ساز توسط این واحد درخواست می‌گیرد. ضمناً کلیه در خواست‌های گروه‌های برنامه‌ساز در مورد هر گونه همایش، نشست‌ علمی و .... نیز پس از درخواست از این واحد توسط تامین برنامه انجام می‌گیرد.

    3-        تامین میزگردها و برنامه‌های تولیدی در شبکه‌های مختلف متناسب، ماموریت‌ رادیو معارف،‌ این ماموریت به دو صورت انجام می‌شود:

    الف:‌ درخواست از گروه‌های برنامه‌ساز:‌ در صورت درخواست برنامه خاصی که در حال پخش قبلاً از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش شده باشد این واحد اقدام و پیگیری می نماید.

    ب: رصد برنامه توسط خود واحد:‌ که در این قسمت ابتدا نمونه برنامه جهت گروه برنامه ساز مرتبط با برنامه ارسال و پس از تایید و درخواست اقدامات بعدی انجام می‌گیرد.

    4-        تامین سخنرانی های مذهبی:

    تامین و ضبط کلیه سخنرانی‌های مذهبی برای شبکه از طریق این واحد انجام می‌گیرد این کار طی تعامل مناسب با هماهنگی صدای استانها صورت گرفته است که در حال حاضر هر کدام از مراکز مختلف صدا و سیما در سطح کشور سخنرانی خاصی در طول سال  داشته باشند طی نامه نگاری به اطلاع این واحد رسانیده می‌شود و در صورت نیاز رادیو اعلام ضبط و ارسال به رادیو معارف از طریق این واحد صورت می‌گیرد.

    بخش دیگر این ماموریت نیز با توجه به پتانسیل،‌ در شهر قم انجام می‌گیرد که کلیه مراسم‌های مذهبی از طرق مختلف اطلاع رسانی و توسط این واحد ضبط می‌شود.

    5-        ساماندهی برنامه‌های تامینی موجود در شبکه:

    از دیگر ماموریت‌های این واحد ساماندهی برنامه‌های موجود در شبکه است که این کارها در بدو تاسیس این واحد به صورت کامل انجام و لیست‌های مجزا تنظیم و در مواقع مورد نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد .

    6-        شناسایی کارشناسان و اساتید جهت استفاده در رادیو معارف:

    این ماموریت نیز توسط این واحد انجام و طی تعامل،‌ مراکز نخست صدا و سیما در استانها و مراکز معتبر علمی فرهنگی شناسایی و به طرح و برنامه رادیو ارجاع تا پس از تایید کارشناسان محترم آن واحد و تایید مدیر محترم رادیو از ایشان استفاده می‌شود. در حال حاضر چندین کارشناسی و اساتید اخلاق شناسایی که در رادیو از ایشان در حال حاضر استفاده می‌شود.

    7-        حضور در چرخه برنامه سازی رادیو .

    از جمله ماموریت‌های این واحد حضور عنوان یک گروه برنامه ساز در کنار دیگر گرو‌ه های برنامه ساز رادیو است که در حال حاضر کلیه برنامه‌هایی که قابلیت تکرار دارند پس از تصویب شورای محترم طرح و برنامه توسط این واحد وارد چرخه پخش می‌شوند. کلیه برنامه‌های ادعیه رادیو نیز در حال حاضر توسط این واحد آماده سازی و در چرخه پخش قرار می‌گیرند.

    جانجانی در پایان این مصاحبه ابراز امیدواری کرد، این واحد بتواند به نیازهای برنامه سازان و مخاطبان پاسخ رضایتبخش بدهد. گفتنی است محسن جانجانی، مسئولیت های مختلفی را در رادیو معارف بعهده داشته است و هم اکنون عضو شورای طرح و برنامه رادیو نیز می باشد.





          

    سلام

    محرم نزدیکه...

    دعا کنیم که این محرم با ظهور آقامون امام زمان(عج) همراه باشه

    دوباره مرغ روحم هوای کربلا کرد

    دل شکسته ام رو اسیر و مبتلا کرد





          
    <      1   2   3      


    پیامهای عمومی ارسال شده

    + دوستان دعوتم را لبیک گویید

    + سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم