سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

زخم

 

 

 

 

 

 

 

پوست سر و صورت در مقایسه با پوست سایر نواحی بدن ما قدرت ترمیم ‌پذیری بیشتری دارد.

حتی سرعت ترمیم آن نیز به مراتب بیشتر از دیگر نواحی است؛ مثلا اگر بریدگی پوست سر و صورت را بخیه بزنیم، حداکثر در مدت 4 تا 5 روز، بخیه‌ ها قابل برداشتن هستند، ولی بخیه پاها را می‌ توان 1 تا 2 هفته بعد برداشت.

پس زخم ‌هایی که با هر علتی در پوست صورت و سرتان ایجاد می ‌شوند، باید در مدت کوتاهی خوب شوند.

یادتان باشد اگر در مدتی کمتر از یک هفته، زخم‌ های این ناحیه روند بهبودی را آغاز نکرد، حتما به آن مشکوک شوید، مگر این که علت آن زخم‌ ها، دلایل ویژه‌ ای مثل یک عفونت قارچی یا نوعی بدخیمی در پوست باشد که در این موارد نیز نیازمند بررسی هستید.

چنین زخم‌ هایی را جدی بگیرید، به ویژه که بعضی از انواع سرطان های پوست، به طور شایع در ناحیه سر و صورت پیدا می ‌شوند و در مراحل اولیه نیز هیچ علامتی جز یک زخم مشکوک ندارند.

تلاش کنید با توجه به چنین زخم ‌هایی از بروز و یا گسترش سرطان پیشگیری نمایید.

دکتر محمد جواد ناظمی - متخصص پوست و مو

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران





      

ماه رمضان

پیامبر اکرم (صلی‏الله علیه واله وسلم) نکاتی بسیار مهم و قابل توجه در زمینه آداب و اعمال ماه مبارک رمضان ذکر فرموده‏اند که توجه و تفکر و عمل به آنها موجب کسب فضائل معنوی انسان و سعادت وی در دو جهان است.

 

1- یادآوری آخرت ادامه مطلب...


برچسب ها : رمضان  ,


      

دندان‌پزشکان می‌گویند شاید مشکل از دندان‌مصنوعی‌تان باشد
شاید شما هم دیده باشید بعضی از سالمندانی را که موقع حرف زدن، آب در گوشه دهانشان جمع می‌شود و به قول معروف، دهانشان کف می‌کند! می‌دانید مشکل از کجاست؟ کوتاه بودن ارتفاع دندان مصنوعی‌شان! یعنی اگر دندان‌پزشک بتواند این مشکل را در ساختار دندان مصنوعی آنها رفع کند، مشکل آنها نیز به کلی حل می‌شود...ادامه مطلب...


برچسب ها : بهداشت  ,


      

صدای آمریکا که روزی ادعا می‌کرد در میان ایرانیان 10 میلیون بیننده دارد، به اعتراف امیرعباس فخرآور یکی از نیروهای این رسانه، هم‌اکنون تعداد بیننده‌هایش از NITV لس‌آنجلسی هم کمتر شده و همه این‌ها به مدد سواستفاده بهاییان از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی، حمایت دولتمردان آمریکایی از آن‌ها و مدیریت بهاییان بر این رسانه است.

 «شبکه ایران» پیش از این در مطلبی به تحلیل وضعیت تلویزیون رو به تعطیلی صدای آمریکا وابسته به (BBG) و وزارت امورخارجه آمریکا پرداخته بود. در آن گزارش، نویسندگان به تحلیل ابعاد مختلف فروپاشی درونی تشکیلات این رسانه ضدایرانی و سلطنت‌طلب پرداخته بودند. گزارش پیش رو نیز به بررسی نفوذ و سیطره فرقه بهائیت در ارکان و بدنه این شبکه تلویزیونی ضدایرانی پرداخته است.ادامه مطلب...



      

در اینترنت جست و جو تنها محدود به موتورهای جستجوی بزرگ وب نیست. یکی از مهم ترین بخش های سایت های بزرگ، امکان جست و جو در اطلاعات و صفحات همان سایت است. بسیاری از طراحان و توسعه دهندگان وب، خود اقدام به طراحی یک موتور جستجو برای سایت مشتری خویش می کنندوعده ای نیز از ابزارهای رایگان یا تجاری در این زمینه بهره می برند. برخی از شرکت های مطرح مانند گوگل یا Fast Search نیز اقدام به ارائه راه حل ها و محصولاتی در همین زمینه کرده اند که به صورت انحصاری اقدام به گردش در صفحات یک سایت و ایندکس سازی صفحات و اطلاعات آن می کنند. مواردی که در این نوشتار خواهید خواند، گوشه ای از نکات مهمی ست که شرکت گوگل به مدیران سایت ها برای بهبودی بخش جستجو در سایت توصیه می کند.بی گمان، این نکات حاصل تجربه این شرکت در زمینه جست و جوست و نشان از اهمیت این بخش در سایت ها دارد.

?) کاربران و جست و جوگران را راضی نگه دارید. ادامه مطلب...



      

چه کسی فکرش را می کرد که روزی کلید خودرو هم جایی برای نصب دوربین مخفی جاسوسی شود؟

کمپانی Brando با زیرکی تمام یک عدد دوربین را در بدنه یک کلید استارت خودرو جاسازی کرده است. این کلید متفاوت دارای 2 گیگابایت حافظه داخلی است و می تواند با رزولوشن 480*640 و با سرعت 29 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند.

علاوه بر فیلمبرداری می توانید از حالت عکاسی این دوربین استفاده کرده و عکسهایی با وضوع 960*1280 بگیرید. باتری لیتیمی این دوربین از طریق پورت USB شارژ میشود پس فراموش نکنید به اولین و نزدیکترین پورت USB که رسیدید، دوربین مخفی خود را شارژ کنید.

این محصول با قیمت 66$ در بازار گجت های مربوط به خودرو و البته شاید هم امنیتی عرضه میشود.





      

بی‌بی‌سی» با پوشش زنان بدحجاب و بی‌حجاب در افغانستان به عنوان نسل دوم این کشور، تلاش می‌کند، مردم افغانستان را از آنچه آیین‌های ملی و اسلامی آنان در قرن‌ها برای آنان حفظ کرده است، دور سازد.

این روزها، انگلیسی‌ها به بهانه انتخابات افغانستان، همه گونه دخالت در افغانستان را برای خود مجاز می‌شمارند.

 دستگاه تبلیغاتی بریتانیای کبیر که یکی از مهمترین رسانه‌های فارس و پشتو در افغانستان است، با پوشش گسترده چند ماهه اخیر در فضای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی افغانستان، می‌کوشد با فرهنگ‌سازی‌های مورد نظر انگلیس و ‌آمریکا، این مقاصد را به پیش ببرد.

یکی از زمینه‌ها برای انحراف جامعه اسلامی افغانستان، دور کردن آنان از آیین‌های ملی و اسلامی این کشور است.

 «بی‌بی‌سی» با پوشش زنان بدحجاب و بی‌حجاب در افغانستان به عنوان نسل دوم این کشور، تلاش می‌کند، مردم افغانستان را از آنچه آیین‌های ملی و اسلامی آنان در قرن‌ها برای آنان حفظ کرده است، دور سازد. همچنین اختلاط زن و مرد و دختر و پسر، استفاده بی‌رویه از لوازم آرایش و دیگر ابتذالات اخلاقی و فرهنگی، از برنامه‌های تلویزیون «بی.‌بی.‌سی» است.

در این راستا، آنان حتی مردم افغانستان را به نگهدارری سگ و گربه تشویق می‌کنند.

بنگاه خبرپراکنی «بی.‌بی.‌سی»، تلاش می‌کند با نفوذ در درون قشرهای جوان به ویژه دختران و پسران دانشجو، آنان را نسلی بنامد که دمکراسی از نوع غربی را آرزو دارند؛ نمایش زنان بدحجاب و یا بی‌حجاب در این راستا، صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، از افغانستان خبر می‌رسد، سفارت آمریکا در پنج سال گذشته، مبالغ کلانی برای استقرار آرایشگاه‌های زنانه، آموزش برخی از بانوان افغانی مهاجر به اروپا و آمریکا برای اجرای شو و ابتذالات فرهنگی در این کشور هزینه کرده است، به گونه‌ای که این آرایشگاه‌ها که در آنجا لوازم آرایشی مجانی و مجلات و فیلم‌های مستهجن پخش می‌شود، از بسیاری از کارهای عمرانی متعهد شده غرب، بیشتر بوده است.

در این زمینه، همچنین برخی از سربازان نیروهای ناتو نیز به پخش مواد مخدر پیشرفته مانند کوکائین و مجلات و فیلم‌های مبتذل نیز اقدام می‌کنند. این تلاش‌ها، حتی در برخی از روستاهای افغانستان نیز به کار گرفته شده و این در حالی است که کشت مواد مخدر در افغانستان پس از حضور نیروهای ناتو، همچنان رو به افزایش است و هم‌اکنون مافیای اسلحه و مواد مخدر نیز در جنوب این کشور، به یمن همین اشغال نظامی افزایش یافته است.

گفتنی است، آمریکا، انگلیس و هم‌پیمانان آنان در تلاشند، افغانستان را به سمتی بکشانند که بتواند یکی از جاپاهای مؤثر این کشور در آسیای میانه به شمار رفته، از آن به عنوان کانون نظارت بر ایران، روسیه، چین و هند بهره ببرد.





      

انجیر؛ هدیه تابستان

انجیر میوه‌ای است که خشک یا تازه آن بسیار مغذی است. انجیر تازه دارای مقداری آب است. در واقع آب آن مایعی است سازنده که خون گیاهی محسوب می‌شود. این میوه دارای ویتامین‌های A ،B ،C و مواد معدنی فراوان خصوصا آهن، مس، برم، منگنز، کلسیم، فسفر، پتاسیم و گوگرد است و از همه بیشتر مواد قندی دارد لذا این میوه برای رفع لاغری، حفظ تعادل اعصاب، رفع تشنگی و رشد و نمو بسیار مفید است و باعث تقویت کبد و طحال می‌شود.

خواص درمانی انجیرادامه مطلب...



      

از پرچم‌های سبز تا سالن‌های بیلیارد

مشاهدات یک خبرنگار فرانسوی از تهران

در این گزارش به وضعیت سیاسی و اجتماعی ایران، پس از وقایع جاری در عراق اشاره شده است.
رؤوس مطالب این گزارش عبارتند از:ادامه مطلب...



      

گالیلئو گالیله

گالیلئو گالیله در سال ???? در پیزا واقع در ایتالیا متولد شد. وی تا ?? سالگی تمام مطالعات خود را در ادبیات متمرکز نموده بود تا اینکه روزی در یکی از مراسم مذهبی کلیسا مشاهده چهل چراغی که در بالای سرش نوسان می کرد توجه او را جلب کرد. او هنگام مشاهده توجه کرد که هرچند دامنه نوسان هر بار کوتاهتر می شود لیکن زمان نوسان همواره ثابت باقی می ماندادامه مطلب...



      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم