سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

سکه شهر حُسن به نام حسن بود

لطفی که آن امام علیه السلام کرد

از بعد خویش حفظ وجود امام کرد

در بدترین شرایط عصر اهتمام کرد

بابهترین وظیفه در این ره قیام کرد

از صلح خویش نهضت تف را اراده کرد

او نقشه طرح کرد و حسینش پیاده کرد

ای مظهر جمالو جلال خدا حسن

کز حق جدایی و نئی از حق جدا حسن

روح نبی توئی لک روحی فدا حسن

بعد از علی به کشتی دین ناخدا حسن

مستان عشق باده ز نام تو می زنند

در شهر حسن سکه به نام تو میزنند

سید رضا مؤید




      

اگر به زندگی امام حسن مجتبی (علیه السّلام) براساس گزارش های قرآنی و روایی و تاریخی نگاه گذرا شود به خوبی می توان دریافت که آن امام همام (علیه السّلام) الگوی کامل احسان بوده است.

خداوند در سوره انسان (هل اتی) گزارشی کامل از احسان و ایثارگری امام و خانواده آن حضرت (علیه السّلام) از پدر و مادر و برادر و خواهر بیان می کند.

آن حضرت (علیه السّلام) در خردسالیادامه مطلب...



      

امام حسن علیه السلام و خبر از غیب

در زندگی امام حسن علیه السلام موارد گوناگونی از بیان اخبار غیبی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می‌شود:ادامه مطلب...



      

مرحوم قطب الدّین رواندى در کتاب خرایج خود آورده است :

روزى یک نفر از بلاد روم خدمت امام علىّ علیه السلام وارد شد و اظهار داشت : من یک نفر از رعیّت تو و از اهالى این شهر هستم .

حضرت فرمود: خیر، تو از رعیّت من و از اهالى این شهر نیستى ؛ بلکه تو از سوى پادشاه روم آمده اى و او چند سؤ ال براى معاویه فرستاده است و چون معاویه جواب آن ها را نمى دانست به من ارجاع شده است .

آن شخص اظهار داشت : بلى ، صحیح فرمودى ، معاویه مراادامه مطلب...



      

مقدمه

در سیماى تابناک امام حسن علیه‏السلام مى‏توان نظاره‏گر ابعاد مختلف از جمله شخصیّت علمى و قرآنى حضرت بود؛ هرچند لحظات زندگى امام حسن علیه‏السلام آمیخته و متبرک با قرآن کریم بود و امام به مقتضاى امامت (پاسدارى از اندیشه‏ها و مرزهاى قرآنى) آگاه‏ترین، مأنوس‏ترین و عامل‏ترین فرد به کتاب الهى بود، اما به دلیل رویکرد محققان به موضوعاتى خاص (به ویژه صلح با معاویه) چنین فرازهاى درخشانى از سیماى حضرت کمتر مورد عنایت قرار گرفته است. بدین‏جهت شایسته است گوشه‏هایى از زندگى قرآنى امام حسن مجتبى علیه‏السلام را به تماشا بنشینیم.1

1. عشق به قرآن از خردسالى

مدینه محل نزول وحى الهى بودادامه مطلب...



      

به اعتقاد روانشناسان، خانواده اولین ومهم ترین پایه گذار شخصیتی و معیارهای فکری فرزندان است و نقش حیاتی در تعیین سرنوشت، سبک و خط مشی زندگی آتی آنان دارد. فرزندان نیز برای رشد و تعالی روانی خود نیازمند هدایت و راهنمایی والدین و مربیان هستند و در پدران و مادران نیز ظرفیت و قابلیتی نهفته است که موجب حرکت رو به جلوی فرزندان می شود.

 چنانچه این قابلیت در تمام مراحل زندگی فرزندان حتی زمانی که آنها زندگی جدیدی را انتخاب می کنندادامه مطلب...



      

یکی از راههای سیرو سلوک و شاید اولین و مهترین قدم، محاسبه نفس است .سیر و سلوک نیاز به علم بخصوصی ندارد و هر انسانی چه تحصیل کرده و چه بی سواد با محاسبه نفس خویش گام مهمی در جهت وصال معشوق برداشته است.

« محاسبه نفس» در قرآن و روایات

قرآن کریم کسانی را که به حساب و کتاب نفس خویش توجه دارندادامه مطلب...



      

سلامی ساده و صمیمی به تو و خبر خوش آمدنت و به روزی که وعده طلوعش را همه ستاره ها می دانند.

هنوز هم چشمه های همیشه منتظرم در خیابان های سوخته آسمان به دنبال نشانه ای از تو می گردند.

نه پرنده ای آواز می خواند نه صدایی از فرشته ای بگوش می رسد. تنهاترین صدا طنین ضربان قلب من است که با هر ضربه ای که می نوازد عقربه های لعنتی را به جلو می فرستد.

لحظه های بی تو بودن چقدر کند می گذرند!

امشب به قدر تمام ثانیه های له شده دلتنگ هستم. از تو هیچ نمی خواهم فقط برای این پرنده های بی زبان انتظار کمی مهربانی بریز! همین!....





      

 با سلام.چندی قبل در مورد سریال جومونگ مطلبی را در وبلاگ نوشتم.تحلیل ذیل هم برایم بسیار جالب بود و به قول یکی ازدوستان نمی دانم این تحلیل است یا تحلیل تراشی؟

سلام. چند وقتی بود که می خواستم یه تحلیل کوچیک درباره سریال «جومونگ» ارسال کنم. ولی فرصت نداشتم. تا اینکه چند روز پیش ، دوست عزیزم آقای «علی اکبر رائفی پور» این تحلیل رو نوشت و در اختیار من قرار داد. منم بدون کم و کسر و به نام خودش توی وبلاگ درج می کنم تا پشت پرده این سریال جذاب و پر بیننده رو بدونید. البته شاید یک عده سریع موضع بگیرن که «ای بابا! سریاله دیگه! شما هم که تا می بینید یه چیزی طرفدار داره ، سریع می کوبین تو سرش!» اما حقیقت اینه که صهیونیسم ، از هر حربه ای برای رسیدن به هدف‌هاش استفاده می کنه. یه مثال می زنم تا این موضوع رو بهتر متوجه بشید.
عبارت «موش» که سال ها در اروپا ، ادامه مطلب...



      

الله

امام خمینی(ره) و شرح دعای سحر

 دعای سحر یا به بیان امام خمینی(ره) در شرح دعای سحر «دعای مباهله»، از ادعیه‎ایست که از امام محمد باقر(علیه‎السلام) نقل شده ‏است.

سیدبن طاووس در کتاب اقبال پس از نقل این دعا از قول امام باقر(علیه‎السلام) روایتی به این مضمون نقل می‏نماید:

«اگر مردم عظمت این دعا در نزد خدا و سرعت استجابت این دعا برای کسی که آن را می‏خواند؛ را می‎دانستند برای بدست آوردن آن بر روی همدیگر شمشیر می‎کشیدند!»

و در روایت دیگری از قول ایشان نیز این ‏چنین نقل می‏کند:ادامه مطلب...



      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم