سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

معاون استانداراصفهان ازسفر قریب الوقوع دکتراحمدی نژادوهیات دولت به استان اصفهان درنیمه دوم فروردین خبرداد.

معاون پشتیبانی و مالی استانداری اصفهان شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان که درگلستان شهدای این شهربرگزارشد از سفر قریب الوقوع هیات دولت به استان اصفهان در نیمه دوم فروردین ماه خبر داد و گفت:‌در صورت نهایی شدن این سفر ،اطلاع رسانی خواهد شد.

محسن نیلی احمدآبادی افزود:‌ کمیته سفر و کمیته مصوبات پیشنهادی برای دور دوم ایجاد شده و مصوبات پیشنهادی طی هفته جاری و آتی برای تصویب در این سفر ‌نهایی خواهد شد.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌مسوولان فارغ از حال و هوا و فضای انتخاباتی به خدمات خود با جدیت ادامه دهند.

مهندس حمید رضا فولادگر افزود:‌ عزم جدی مسوولان فارغ از هر دولتی که سر کار می آید باید خدمت به مردم باشد.

وی همچنین پایمردی وایستادگی مردم ایران را اساس تغییر لحن گفتار دولتمردان آمریکایی دانست و گفت: به فرموده رهبر انقلاب این تغییر ظاهری باید در رفتار آنان دیده شود والا این ظاهرکاریها برای فریب افکار عمومی است .

وی در خصوص لایحه هدفمند سازی یارانه ها نیز گفت:‌با همت دولت و مجلس امیدواریم این لایحه در سالجاری نهایی شود.

فولادگر ادامه داد:‌با همدلی و هماهنگی دولت و مجلس بخصوص در نحوه توزیع و شیوه و آزاد سازی ها و تاثیرات این لایحه می توان به این هدفمندی لایحه دست یافت.

وی همچنین در خصوص خشکسالی در کشور خصوصا شرق اصفهان ،‌ گفت:‌امیدواریم با اعتبارات ویژه که در سالجاری برای تکمیل و راه اندازی تونل سوم کوهرنگ اختصاص یافته است بتوان آب این بخش را برای مقابله با خشکسالی ، انتقال داد.

همچنین نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس در این جلسه گفت:‌ برخی از پروژه هایی که در برخی مناطق بدون کار کارشناسی به تصویب رسیده و بلااستفاده و بدون مصرف نیز از سالیان قبل مانده است،‌مصداق بارز اسراف است که باید در سال اصلاح الگوی مصرف این پروژه ها را نیز برای جلوگیری از اسراف، ‌اصلاح ‌کرد.

علی اصغر گرانمایه پور از مسوولان و مدیران کل استان خوا‌ست تا مسوولان و نمایندگی های خود در این شهرستان را با تفویض اختیار کامل و در حد معاونت خود، یاری دهند.




برچسب ها : خبری  ,


      

 رییس ستاد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان اصفهان طی حکمی از سوی استاندار اصفهان معرفی شد.

استاندار اصفهان در حکمی "مجید نادرالاصلی"، معاون سیاسی و امنیتی خود را با حفظ سمت به عنوان رییس ستاد دهمین دوره انتخابات استان اصفهان منصوب کرد.

استاندار اصفهان در این حکم آورده است: امیدوارم در پرتو عنایات حق تعالی و توجهات ولی عصر(ع) و با نصب العین قرار دادن رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه بتوانید این مهم را به شایستگی به انجام برسانید.

استاندار اصفهان در این حکم ضرورت‌ استفاده از همکاری، هماهنگی و توانمندی های معاونان استانداری، ‌فرمانداران، شهرداران، ‌مدیران ستادی و روسای سازمان ها و مدیران کل استان را به منظور انجام مناسب این مسئولیت خطیر در جهت برگزاری انتخابات باشکوه، ‌قانونمند و در کمال صحت، سلامت و امنیت یادآور شده است.

شایان ذکر است، دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری "22 خرداد" برگزار می شود




برچسب ها : خبری  ,


      

  خدایا! شکر که تو را حدی برایت متصور نیست. سپاس تو را که بی نهایت مهربانی و بی شمار پاک خدایا! حمد و سپاس از آن توست که محیطی بر تمام عالم و تو تکیه گاهی بر تمام موجودات. خداوندا! بنده ای هستم سراپا تقصیر که وجودم بر محور حیات در محاصره پیکانهای شیاطین است.

خدایا! دستم را بگیر که من کسری از توأم و وجودم از آن توست و همه مرا به نام تو می شناسند که من مشتقی از حد بی انتهای توام.

پروردگارا! ببخشای مرا آن لحظه که من بر عمودی غیر از تو تکیه می کنم و همه ستون ها ناپایدارند وقتی تو نباشی. بارالها! نمی خواهم فقط محیط زندگی ام از نام و یاد تو پر شود که من طالب آنم که مساحت وجودم از تو پر شود. معبودا! تو  آن قدر گویایی که من از وصف تو ناتوانم بند بند وجودم از شعاع نور توست که گرم و روشن می شود. من می خواهم به تو برسم بدون آنکه لحظه ای بیم تقسیم و تردید داشته باشم.

الها! قلبم از فرآورده هایی انباشته شده که گاه تراکمی از نادرست هاست.

خدایا! من چون مثلثی هستم که می خواهم زاویه کارهایم قائم به وتری باشد که نام تو بر تارک آن نقش بسته باشد.

خدایا! می خواهم از 100 درصد زندگی تو آن را پرکنی وقتی تقسیم می کنند تو باشی وقتی جمع می شوم تو شوی و آن گاه که مرا ضرب می کنند حاصل آن تو یعنی بی نهایت باشی اما مباد آن لحظه که منهای تو باشم.

خداوندا! آن روز را برسان که روح و جسم در تقارن هم و در موازی دستورات تو باشد.

بارالها! در روز معاد ترازوی اعمال مرا آن آسان کن که کفه خوبی هایش ولو به ذره ای سنگین تر از اعمال ناشایستم باشد.

پروردگارا! مرا کمک کن، قلبم و جانم آن قدر وسیع شود که هکتار هکتار آن را بذر دوستی بکارم و مهربانی درو کنم.

خداوندا! تمام اعمال نیکم را به توان (n) برسان و آنها را هدیه می کنم به مساحت 8+6 تنی که گل وجودم از آنها سرشته شده است.

بارالها! 103*(2*62) صلوات بر 3-8 نور مقدسی که آدم به نام آنها توبه نمود.

خدایا مرا ببخشای و در دایره زندگی مرا حیران خودت کن!

 

نویسنده: زینب شریفی مطلق




برچسب ها : ادبی  ,


      

حضرت آیت اله خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال نو ، سال جدید را سال مهمی خواندند و با ابراز امیدواری درباره غلبه قدرت ایمانی ملت ایران بر همه حوادث و تحولات این سال ، افزودند:با توجه به اهمیت «حیاتی و اساسی مصرف مدبرانه و عاقلانه منابع کشور»، سال جدید را در همه زمینه ها و امور سال اصلاح الگوی مصرف می دانم.اهمیت و سبب نامگذاری را زمانی درمی یابیم که به اصول ذیل توجه نماییم:

میزان مصرف در ایران را با کشورهای دیگر مطالعه ،مقایسه و مورد بررسی قرار دهیم.

 زمینه های مورد اشاره مستقیم و غیر مستقیم بیانات ایشان را مورد کاوش قرار دهیم.

ابتدا در مورد اول آمار ذیل بسیار جالب اما مایه تاسف است:

بر اساس گزارش، موسسه «مارکت اوراکل» ایران از نظر ارائه بنزین ارزان سومین کشور و از نظر میزان یارانه پرداختی به این کالا نخستین کشور در میان کشورهای جهان است و بیش از 36 درصد کل مصرف بنزین خاورمیانه در سال 2007 در ایران مصرف ‌گردیده است. متوسط مصرف سوخت خودروهای بنزینی در کشورمان حدود 11 لیتر در روز است در حالی که متوسط مصرف سوخت در کشورهای دیگر نظیر آلمان و ژاپن 5/2، در انگلیس 5/3، در فرانسه 9/1، در کانادا 5/6 و در کشور آمریکا 3/7 لیتر در روز است.هر 10 سال یک بار میزان مصرف سوخت در ایران 2 برابر می‌شود اما این نرخ رشد در مقیاس جهانی یک تا 2 درصد بیشتر نیست و میزان سوخت مصرفی جهان در حدود هر 50 سال یک بار 2 برابر می‌شود. یعنی ایران در مقایسه با میانگین جهانی 4 تا 5 برابر بیشتر سوخت مصرف می‌کند. هم‌اکنون 9 درصد سوخت جهان در ایران و توسط تنها یک درصد جمعیت جهان مصرف می‌شود. و هر ساله بیش از 38درصد از بودجه سالانه دولت ایران به یارانه بنزین اختصاص می‌یابد در حالی که در صورت مصرف استاندارد، ایران می‌تواند یکی از صادر کنندگان بنزین باشد.

سرانه مصرف نان در ایران به گفته معاون وزیر بازرگانی حدود 160 کیلوگرم در سال است که نسبت به کشورهای اروپایی نظیر فرانسه که 56 کیلوگرم و در آلمان 70 کیلوگرم در سال است بیش از 2 تا 3 برابر است. و به اذعان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یارانه نان طی پنج سال اخیر به طور متوسط سالانه بیش از 30 درصد رشد داشته است و در سال جاری این رقم بالغ بر 26 هزار میلیارد ریال است و ادامه این روند طی 10 سال آینده با رشد متوسط 15 درصد بدون در نظر گرفتن افزایش یارانه قیمت نان ، میزان یارانه پرداختی به 600 هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، ایران دومین کشور جهان از نظر پرداخت یارانه انرژی با رقم 37 میلیارد دلار می‌باشد .مصرف سرانه انرژی در ایران به ازای هر نفر بیش از 5 برابر مصرف سرانه کشوری مانند اندونزی با 225 میلیون نفر جمعیت، 2 برابر چین با یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت و 4 برابر کشور هند با یک میلیارد و 122 میلیون نفر جمعیت است که با مقایسه شاخص شدت مصرف انرژى در ایران با بسیارى از کشورهاى جهان ، شاهد وضعیت ناهنجار بهره بردارى انرژى هستیم .

در بخش ساختمان و مسکن ایران براساس آمار و ارقام منتشره، متوسط مصرف انرژی به ازای هر مترمربع در ایران 6/2 برابر متوسط مصرف در کشورهای صنعتی است که در بعضی از شهرهای کشورمان، این رقم به حدود 4 برابر می رسد.

الگوی مصرف آب آشامیدنی بر اساس اعلام بانک جهانی برای یک نفر در سال، یک متر مکعب و برای بهداشت در زندگی به ازای هر نفر، 100 متر مکعب در سال است. بر این اساس، در کشور ما 70 درصد بیشتر از الگوی جهانی آب مصرف می‌شود! از نظر مصرف برق هم ، ایران نوزدهمین کشور پرمصرف برق در دنیاست.ودولت سالیانه یارانه‌ 4 هزار میلیارد تومانی برای برق در نظر می گیرد. دکتر داوودى معاون اول رئیس‌جمهور در همایش ملى نگاه قدسى به آب گفته است که سرانه مصرف آب ایرانى‌ها پنج برابر سرانه مصرف جهان است.

تبریزی مدیرعامل سابق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در خصوص میزان مصرف گاز ایران گفته است: ایران بعد از کشورهای امریکا و روسیه در رتبه سوم مصرف جهان قرار دارد؛ میزان مصرف گاز طبیعی در ایران از 68 میلیارد متر مکعب در سال 2001 با متوسط رشد سالانه 3/10 درصد به 123 میلیارد متر مکعب در سال 2008 رسیده و پیش بینی می شود در سال 2012 میلادی میزان مصرف به 277 میلیارد متر مکعب برسد. و با ادامه این روند در سال های آینده ایران به یک مصرف کننده بزرگ گاز طبیعی در جهان تبدیل خواهد شد.این در حالی است که دولت در سال گذشته 134هزار میلیارد ریال یارانه گاز به مشترکان بخش خانگی تعلق داده است.

سرانه مصرف شکر در ایران 29 کیلو گرم است در حالی که میانگین مصرف شکر در جهان 22 کیلو گرم می باشد . و نیز تحقیقات کارشناسان نشان می دهد ایرانی ها ?? درصد بیشتر از میانگین جهانی روغن مصرف می کنند و همچنین مصرف میوه در ایران 4 برابر استاندارد جهانی است.

همانطور که مشاهده می کنیم مقایسه میزان مصرف در بخش های مختلف با سایر کشورها ، نشان‌دهنده وضعیت بسیار نامطلوب مصرف در همه زمینه ها است. و جالبتر اینجاست که سالیانه نزدیک به 2/12 هزار میلیارد تومان یارانه واقعی و 78 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت می کنیم. که در مجموع مبلغ کل یارانه آشکار و پنهان دولت چیزی در حدود 90 هزار میلیارد تومان است.

این از وضعیت اسفبار مصرف و مصرف گرایی در کشورمان.مهم این است که در این سال بدون اینکه مسولین کشور بخواهند همدیگر را متهم به این مسئله کنند که مصرف گرایی در بین مردم از چه زمانی آغاز شد و ... باید بصورت ریشه ای این مسئله را که اگر تدبیر مقام معظم رهبری نبود دچار بحران می شدیم حل کرد و نسبت به آن با دیدگاه ملی و شرعی نگاه کرد.

و اما در مورد دوم در پایان مسئله دیگری که ذهن نگارنده را به خود مشغول کرده این است که در کنار مصرف گرایی دنیوی، بیاییم نسبت به مصرف دین برای دنیایمان فکر کنیم که در این مسئله نیز دچار بحران هستیم.حقیقت دین چیست؟حقیقت دین، تعدیل اجتماع انسان در سیر حیاتی آن است و به تبع، تعدیل حیاتی یک فرد را هم در بردارد. مرحوم علامه طباطبایی در این باره می فرماید: دین، اجتماع انسانی را در راه فطرت و آفرینش وارد ساخته و به آن موهبت حریت و سعادت فطری را، چنان که مقتضی عدل است، می بخشد.بیاییم به برکات حضور دین در زندگیمان فکر کنیم و آن را برای خود ملکه ساخته تا بتوانیم دیگران را نیز تحت تاثیر قرار دهیم.در حال حاضر آنچه از دین در زندگی ما جاری و ساری است بقول برخی« نومن ببعض و نکفر ببعض »است. و این به صلاح مملکتی اسلامی و جامعه مسلمان ما نیست.چرا باید در کشورهای دیگر که نامی از دین در آن نیست بسیاری از امور در جای خود باشد لیکن در مملکت اسلامی نه.واقعا اگر بخواهیم مشکلات از این دست را بررسی کنیم در صدها صفحه هم نخواهد شد.بیاییم دین را به نفع خودمان تفسیر نکنیم.

امید است با استراتژی و راهبردی که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خویش تبیین فرمودند، یک عزم جدی در دولت و مجلس برای تهیه یک نقشه راه در جهت اجرای اصلاح الگوی مصرف تهیه شود . ونبایدخودمان را با برگزاری چند سمینار وکنگره در این خصوص ،سرگرم کنیم و ا ز اصل پیام ایشان غافل شویم. تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری بصورت واقعی تنها با ورود همه جانبه مردم، دولت و مجلس امکان پذیر است و ورود به این پیکار امروز یک تکلیف شرعی و ملی محسوب می گردد.




برچسب ها : سرمقاله  ,


      

 تصور کنید ؛ با ذوق و شوق فراوان و البته هزینه ای فراوان تر ، گوشی موبایل خود را خریداری کرده اید!
اما یک غفلت کوچک کافی است تا با افتادن گوشی در داخل جوی آب و یا حتی سرویس بهداشتی (??% مواقع!) تمامی امید وآرزوهای شما نابود شود! تصور به این موضوع نیز بسیار دردناک است! 

اما نه! اندکی صبر کنید! هنوز تا نابود شدن کامل گوشی زمان زیادی مانده! در این ترفند قصد داریم تا با معرفی یک ترفند خارق العاده روشی را معرفی کنیم که گوشی شما اگر یک دوش حسابی هم گرفته باشد نجات پیدا کند ! ترفندی که در عین حال عجیب اما کاربردی است !
ابتدا به این داستان واقعی توجه کنید !ادامه مطلب...


برچسب ها : تلفن همراه  ,


      

دانشمندان ابتلا به سرطان مری را به ویژه به استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی نسبت می دهند ولی مصرف نوشیدنی های داغ نیز به علت لطمه زدن به بافت گلو، یکی از عوامل خطرآفرین محسوب می شود.
بر اساس نتایج تازه ترین تحقیقات دانشمندان کشورمان، نوشیدن چای بسیار داغ خطر ابتلا به انواع سرطانهای ناحیه حلق و حنجره را افزایش می دهد.ادامه مطلب...


برچسب ها : سلامت  ,


      

عسل چربی های اطراف قلب را آب می کند
عسل هرگز فاسد نمی شود، جهت نگهداری احتیاج به یخچال ندارد و می توان در دمای اتاق آن را نگهداری کرد.

ایران مانیا: عسل یک واژه عربی است که در فارسی آن را انگبین می‌گویند و عبارت است از شهد گل‌ها که زنبور عسل توسط خرطوم کوچک خود آن را مکیده و از راه دهان به کیسه بسیار کوچک خود موسوم به کیسه عسلی وارد می‌کند. وقتی میزان شهد جمع‌آوری شده به حدود "40" میلی‌گرم رسید، گل‌ها را رها کرده و به سمت کندو پرواز می‌کند. جالب اینکه برای تهیه یک کیلو عسل، زنبور باید شهد "20" میلیون گل را جمع و به کندو حمل کند. جالب‌تر این است که زنبور عسل خاصیت ثابت گلی دارد، یعنی تا وقتی که مشغول جمع آوری شهد یک گل است، روی سایر گل‌ها نمی‌نشیند.

خواص و مواد موجود در عسلادامه مطلب...


برچسب ها : سلامت  ,


      
سبزه نوروز و نقد یک کاربر .. شما پاسخ ایشان را بدهید !؟
یکی از کاربران موضوع سبزه نوروز را اینگونه عنوان نموده است : 
با سلام
من درایام نوروز نسبت به سبزه‏ای که ما ایرانیها مقید هستیم درآستانه سال تحویل داشته باشیم
مطلبی را‏به عرضتان میرسانم:
 
عنایت بفرمائید اگر در کشور ما 15000000 خانواده زندگی کنند و هر خانواده فقط 50گرم گندم برای سبزه استفاده کندمیشود :750000000 میلیون گرم گندم و‏یا به عبارت دقیقتر750000 کیلوگرم (750تن)گندم مصرف می گردد.
 
این گندم مصرفی تا پایان تعطیلات هم‏دور ریخته می‏شود‏و‏اسراف‏عظیمی صورت می‏گیرد.
 
آیا این عمل پسندیده و  اسراف نیست ؟


برچسب ها : عمومی  ,


      

 

             شاید بتوان سال 87 را در گروه یکی از پربارترین و پرحادثه ترین سالهای دنیای علم دانست که طی این سال ابداعات بی شماری در زمینه های پزشکی، درمانی، رایانه ای، روباتیک، نجوم ، فیزیک و ... ارائه شد

برخورد دهنده بزرگ هادرون

جستجوگر مدارگرد ماه

سریعترین رایانه جهان

دست بیونیکی

برج متحرک

روبات هوشمند اجتماعی

لنزهای بیونیک

لباس نامرئی

سال گذشته میلادی از حوادث مختلف و ابداعات و نوآوریهای متفاوتی شکل گرفت که در آینده ای نه چندان دور می توان تاثیر همیشگی آنها را بر حیات بشر مشاهده کرد.ادامه مطلب...


برچسب ها : علمی  ,


      

                               
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال نو، سال جدید را سالی مهم خواندند و با ابراز امیدواری درباره غلبه قدرت ایمانی ملت ایران بر همه حوادث و تحولات این سال، افزودند: با توجه به اهمیت "حیاتی و اساسیِ مصرف مدبرانه و عاقلانه منابع کشور"، سال جدید را در همه زمینه ها و امور، سال اصلاح الگوی مصرف می دانم.
ایشان، نزدیکی نوروز امسال را به ایام ولادت خاتم النبیین(ص) و امام جعفر صادق(ع)، باعث شرافت بیشتر عید نوروز دانستند و با تبریک این عید سعید به آحاد ملت عزیز ایران، هم میهنان خارج از کشور و ملتهایی که نوروز را گرامی می دارند، برای همگان سالی سرشار از نیکویی و سعادت آرزو کردند.
رهبر انقلاب اسلامی سال 87 را سالی پُر ماجرا خواندند و با اشاره به حوادث مهم داخلی و خارجی این سال خاطر نشان کردند: سال 87 با خبرهای خوش هسته ای که اثبات کننده توانایی ملت ایران و دانشمندان متبحر این سرزمین بود، آغاز شد و پرتاب ماهواره امید، ایران را در این سال در ردیف چند کشور صاحب این فناوری مهم قرار داد که این پیشرفتهای حقیقتاً شگفت آور، اَرج و اعتبار جدیدی برای ملت ایران به همراه آورده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به راه اندازی موقت و آزمایشی نیروگاه بوشهر افزودند: دنیا قانع شده است که راه پیشرفت هسته ای ملت ایران را نمی شود بست زیرا پیشرفتهای ایران در عرصه های مختلف علمی و غیر علمی، نشان دهنده بی اثر بودن تحریم هاست و اثبات می کند که ملت بزرگ ایران از درون می جوشد و رشد می‌کند و با اتکاء به جوانان پُر تلاش و سرافراز خود، تبلیغات و ترفندهای دشمنان را خنثی می‌نماید.
رهبر انقلاب اسلامی در این پیام نوروزی همچنین با اشاره به تشکیل مجلس هشتم و کارهای خوبی که مجلس و دولت با همکاری یکدیگر انجام داده اند افزودند: امیدواریم این همکاریها همچنان ادامه داشته باشد.
ایشان در زمینه مسائل اقتصادی به بحران عظیم اقتصادی جهان اشاره و خاطر نشان کردند: برغم این بحران بزرگ که از آمریکا شروع شد و طوفان سهمگینی در جهان ایجاد کرد و با وجود تحریمها، مسئولان کشور توانستند کشور و ملت را از افتادن در موج عظیم مشکلات ناشی از بحران جهانی تا حدود زیادی، دور نگه دارند که البته باید همچنان مراقب بود و تلاش کرد تا انشاءاله پیشرفتهای اقتصادی روزبروز شکوفاتر شود.
حضرت آیت الله خامنه ای از بروز نوآوریها و شکوفاییهای چشم گیر در سال 87 ابراز خرسندی کردند و افزودند: عمل به این شعار در مرحله مقدماتی خوب بوده است اما باید شعار نوآوری و شکوفایی را همچنان با جدیت پیگیری کنیم تا به فضل الهی، به نقطه ای که شایسته ملت ایران است برسیم.
ایشان همچنین در تشریح مسائل مهم جهانی در سال 87 ، علاوه بر بحران اقتصادی جهانی، به حمله ناکام 22 روزه رژیم صهیونیستی به غزه و مقاومت تحسین برانگیز مردم مظلوم فلسطین اشاره و تأکید کردند: شکست مفتضحانه صهیونیستها، این تجربه بسیار مهم را برای مردم دنیا به ارمغان آورد که می توانند در مقابل ستمگران بایستند و پیروز شوند.
رهبر انقلاب اسلامی سال جدید را سالی مهم دانستند و با اشاره به دعای حلول سال نو افزودند: تبدیل احوال ملت ایران به نیکوترین احوال، نیازمند توجه و لطف پروردگار است اما باید متوجه بود که جلب "لطف و رحمت الهی" به تلاش و همت آحاد مردم برای ایجاد تحول در زندگی شخصی و اجتماعی بستگی دارد.
ایشان در تشریح زمینه هایی که نیازمند تغییر و تحول جدی است به موضوع "اسرافهای شخصی و عمومی" و مصرف بی رویه منابع مختلف کشور اشاره کردند و افزودند: اسلام عزیز و همه عقلای عالم، بر این نکته تأکید می کنند که مصرف باید مدبرانه و عاقلانه مدیریت شود.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان پیام نوروزی تأکید کردند: همه ما بخصوص مسئولان قوای سه گانه، شخصیتهای اجتماعی و آحاد مردم باید در سال جدید در مسیر تحقق این شعار "مهم، حیاتی و اساسی" یعنی"اصلاح الگوی مصرف در همه زمینه‌ها"، برنامه ریزی و حرکت کنیم تا با استفاده صحیح و مدبرانه از منابع کشور، مصداق برجسته ای از تبدیل احوال ملت به نیکوترین حالها، ظهور و بروز یابد.




برچسب ها : خبری  ,


      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم