سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

با سلام

خبر زلزله در مناطقی از کشور بهت انگیز بود.چه بسیار مردمان ساده روستایی که در این حادثه همه هستی خود را از دست داده اند.به همه آنهایی که دچار آلام شده اند عرض تسلیت داریم.خداوند صبری جزیل به بازماندگان این حادثه عنایت فرماید.

 

زلزله آذربایجان شرقیزلزله شرق کشور





      
وحید یامین پور
یقین دارم عده ای که می شناسیمشان طلای سوریان را نخواهند دید. طلای سوریان رنگش به چشم آنها نخواهد آمد چون اعتبارش مستقیم به حساب غرور ملی واریز می شود. طلای سوریان برای مردم مفهوم دارد. مردم حمید را می شناسند و او را دوست دارند. عکس های حمید را به دیوارهای خانه و مغازه شان می آویزند و برایش آیت الکرسی می خوانند.
اما فرهادی فقط قهرمان قصه های روشنفکری روزنامه هایی بود که سر از آخور آنور آب برنداشته اند هنوز. حتی وقتی مکرر عکسهای تمام قامتش را در قطع بزرگ روی کیوسکها فرستادند هیچکس برایش آیت الکرسی نخواند. فرهادی فیلمساز است و سینما برای ما یک مدیوم دست دوم وارداتی است که هیچ وقت از آن آبی برایمان گرم نشده است. بماند که با آن همیشه تحقیرمان کرده اند.
"روزنامه های آخوری" با عصبانیت آمار داده اند که ایرانیان بطور متوسط هر شش سال یکبار سینما می روند و آمار دادند که فرهادی سال گذشته در رده ی هفتم محبوبترین فیلمسازان ایران قرار گرفت. آنها البته از اول شدن حاتمی کیا هم عصبانی بودند. ولی عصبانی تر اند از اینکه عکس آقا تختی هنوز روی دیوار هاست و حالا عکس سوریان هم به گوشه ی آن چسبانده شده است.
حمید و کشتی از ماست و برای ما خواهد ماند. حتی اگر "آخوری ها" او را دوست نداشته باشند.
پ ن 1: خیلی سعی کردم از فرهادی عکسی با پرچم ایران پیدا کنم. نکردم!
پ ن2: پیشتر گفته بودم از دو دسته خیلی بدم می آید: وطن فروش ها  و وطن فروش ها!
پ ن 3: امیدوارم متوجه باشید که حمله من به فرهادی نیست به روشنفکرهای آخوری است که حرف مردم ایران را سالهاست نمی فهمند. وگرنه فرهادی همین است که در فیلمهایش می بینید.

 




      

شب قدر





      

خبرنگار

روز خبرنگار بهانه ای است تا عرض ارادت خود رابه دوستان ساعی و زحمتکش حوزه اطلاع رسانی عرض کنم. امیدوارم این روز بر همه عزیزان زحمتکش و بی ادعای این حوزه مبارک بوده و پرشور و نشاط به فعالیت ادامه دهند.

هفدهم مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار نمادی از تلاش و ایثار قاصدانی است که صادقانه در فرآیند حساس و پیچیده مقابله با جنگ نرم، با سلاح قلم پای در سرزمین آگاهی گذاشته و با چشمانی بینا و زبانی صادق در عرصه اطلاع رسانی و بیان واقعیت‌ها، رسالت حرفه‌ای خود را با عشقی وصف ناپذیر دنبال می‌کنند.

روز خبرنگار

 

 در دنیای کنونی با وجود تکنولوژی‌ های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگیری و خشونت که به طور آشکارا در بیشتر نقاط این کره خاکی فراگیر شده، کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسی، اجتماعی و امنیتی بشر و میزان آوارگی آن‌ها بسیار دشوار و در عین حال بسیار ضروری و حیاتی است.

یک خبرنگار موفق همیشه در انعکاس رخدادها بی طرفانه عمل می‌کند؛ چون ذات خبرنگاری مبتنی بر بی طرفی است و اینجاست که خبرنگار با رعایت این نکته مهم خود را به قوانین ملزم دانسته و در این مسیر به اهداف خود نائل می‌شود. علاوه بر این یک خبرنگار باید همواره درکسب اعتماد و اعتمادسازی بین خبرنگار، منابع خبری و مردم خود تلاش کند.





      
در سفارش خود به امام حسن (ع) :
پسر جانم چنان از معصیت خود که در محضر حق تعالی کرده ای ترسان باش که اگر با عبادت همه مردم بر او وارد شوی جبران آن گناه نشود و چنان به خدا امیدوار باش که اگر با گناه اهل زمین بر او وارد شوی او تو را عفو کند.

 

امام علی (ع) : نهج البلاغه نامه




      

شب‏های قدر، اوج پر گشودن در فضای نیایش و بندگی، و نهایت شکوفایی رحمت الهی بر بندگان است. شب قدر، ساعت پذیرایی از مهمانانِ بزم حضور است. در شب قدر، رو به آینه محاسبه می‏نشینیم و چهره جان را بی‏غبار می‏بینیم و با باران اشک، دل را در سحر رحمت و مغفرت، شست‏وشوی می‏دهیم. شب قدر، شب گشودنِ سفره دل و ریختن اشک نیاز و فصل گریستن در آستان آفریدگار بخشاینده است. شب قدر، شب احیای خویش، با دم مسیحایی دعاست؛ شبی است که باید قدر خویش را بشناسی، تقدیر خویش را رقم بزنی و خویشتنِ جدید را با قلم توبه و جوهر اشک ترسیم کنی.





      
شب قدر، شبی است که باید در عاشقی ثابت قدم بود. در طلب کوشید و بیدار ماند و دیدار جُست و به نیایش پرداخت. شب قدر، شبی است که باید به نیازمندان رسید و دانایی طلبید. شب قدر، شبی است که باید به یاد روی آن محبوب عزیز، آن یار پنهان رخسار، عاشقانه نالید و دیدار روی او را از خدا طلبید.

شب قدر، مهلتی است برای همه آنان که عمر خود را به بیراهه رفته‏اند، تا لحظه‏ای به خود آیند و اندیشه کنند در اینکه چیستند، کیستند، از کجا آمده‏اند و به کجا می‏روند، و تا فرصت باقی است، به جبران گذشته‏ها بپردازند .




      

روایت است که حضرت موسی علیه‏السلام به خداوند عرض کرد: خداوندا! می‏خواهم به تو نزدیک شوم. فرمود: قرب من از آنِ کسی است که شب قدر بیدار شود. گفت: خداوندا! رحمتت را می‏خواهم. فرمود: رحمتم از آنِ کسی است که در شب قدر به نیازمندان رحمت آورد. گفت: خداوندا! جواز گذشتن از صراط را از تو می‏خواهم. فرمود: از آنِ کسی است که در شب قدر صدقه‏ای بدهد. گفت: خداوندا! از درختان بهشت و از میوه‏هایش می‏خواهم. فرمود: از آنِ کسی است که در شب قدر تسبیح من گوید. گفت: خداوندا! رهایی از جهنم را می‏خواهم. فرمود: از آنِ کسی است که در شب قدر بخشایش بخواهد. گفت: خداوندا! خشنودی تو را می‏خواهم. فرمود: خشنودی من از آنِ کسی است که در شب قدر دو رکعت نماز بگزارد.





      
الهی! ماه مبارک را حرام کردم؛ که نه قدر روزه را دانستم و نه قدرِ قدر را، نه قرآن خواندم و نه سحر داشتم و نه سهر. در لیلة الجوائز، جز شرمساری چه برم. بارالها! آهم جهنم‏سوز است. الهی! وای بر آنکه در شب قدر، فرشته بر او فرود نیامده، با دیو همدم و هم‏نشین گردد. الهی! به حرمت راز و نیاز اهل راز و نیازت، این نااهل را سوز و گداز ده.




      


گفتم: خسته‌ام.

گفتی: لاتقنطوا من رحمة الله
.:: از رحمت خدا نا امید نشید(زمر/53) ::.
 
گفتم: هیشکی نمی‌دونه تو دلم چی می‌گذره.

گفتی: ان الله یحول بین المرء و قلبه
 .:: خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24) ::.
 
گفتم: غیر از تو کسی رو ندارم.

گفتی: نحن اقرب الیه من حبل الورید
.:: ما از رگ گردن به انسان نزدیک‌تریم (ق/16) ::.
 
گفتم: ولی انگار اصلا منو فراموش کردی!

گفتی: فاذکرونی اذکرکم
.:: منو یاد کنید تا یاد شما باشم (بقره/152) ::. ادامه مطلب...



      
<      1   2   3      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم