سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

گاهی برخی از اعمال افراد اعم از  فعل یا ترک فعل جرم است در حالی افراد از عمل مجرمانه خود بی خبرند و اعمال خود را توجیح می کنند.

اغتشاشات

 به دنبال اعتراضات  پس از انتخابات هر روز بر تعداد مرتکبین به اغتشاشات که به بهانه انتخابات باعث نا امنی کشور می شوند افزوده می شود و بررسی قوانین کیفری ایران نشان می دهد که قانون گذار مجازات هایی را برای مرتکبان اقدام علیه امنیت ملی تعیین کرده است که در این یادداشت به برخی از آنها اشاره می شود:

** محاربه :

یکی از مهمترین جرایم علیه امنیت ملی در حقوق ایران محاربه است که در "قانون مجازات اسلامی "مصوب 1370 از ماده 183 تا 196 مورد اشاره قرار گرفته است . ادامه مطلب...



      

سومین مشخصه ادبیات اقلیت که در تاریخ معاصر ایران آن را به شدت تجربه کردیم این است که در آن همه چیز ارزش جمعی و اشتراکی می‌یابند. در واقع علت اصلی غلبة این خصلت آن است که چون استعداد در ادبیات اقلیت برای باز‌تولید فرهنگی در جامعه چندان زیاد نیست و این ادبیات برخلاف ادبیات ملی و دینی امکانی برای شیوه‌های بیان فردی ندارد که با بهره‌گیری از این استاد یا آن متفکر جامعهادامه مطلب...



      


از دهه هفتاد به بعد کسانی دم از امام، اسلام ناب و آرمان های جمهوریت و اسلامیت نظام می زنند که اگر چه در قلب و اعتقادات خود تمایلی به این ادبیات ندارند اما در زبان خود را کشته ومرده انقلاب نشان می دهند و پیوسته ما را از خطر واهی حذف امام، یاران امام و اندیشه های امام می ترسانند... ادامه مطلب...



      

این یکى از نظریه هایى است که مى توان در تحلیل جریان آقاى منتظرى بکار گرفت و بدیهى است که نتایج خاص خودش را دارد. پیروان این نظریه ، هیچگاه نقش آقاى منتظرى را در جریان انقلاب انکار نکردند و معتقدند که ایشان همانند بسیارى از اساتید و افاضل حوزه قم، با آغاز نهضت امام وارد مبارزه شد و فعالیت هاى زیادى کرد، چنانکه در زندگى نامه او آمده است: ........... از زمانى که آیت الله العظمى امام خمینی، پرچم سرخ تشیع را حسین گونه به دست گرفت و جهت سرنگونى اریکه ظلم آفرین و ستم زاى شاهنشاهى شجاعانه قد برافراشت، آیت الله منتظرى همواره همراه و در پشت سر ایشان حرکت مى کرد و در جریان قیام 15 خرداد 1342، همه جا فریاد خویش را به طرفدارى از این تجسم اسلام راستین و دستاوردهاى تشیع و این فرزند برومند امام حسین بلند کرد.(مصطفى ایزدی، 1359، ص 32) .

آقاى منتظرى در راه پشتیبانى از نهضت امام بارها به زندان و تبعید کشیده شد و چند بار مورد شکنجه قرار گفت و زجرها و رنجهایى را تحمل کرد. حتى پرده گوش او به علت شکنجه پاره شد. با این وجود از مبارزه باز نایستاد و همراه مبارزان و مجاهدان راه اسلام در تدوام نهضت و حمایت از امام، مقاومت و پایدارى ورزید. صلابت و مقاومت او در برابر رژیم خون آشام شاه در حوزه قم ادامه مطلب...



      
حضرت آیت الله العظمى امام خمینى دام عزه
اعدام شخص مفسد که در نظر مبارک مورد احتیاط است به نظر آیت الله منتظرى جایز است و این مساله در محاکم قضایى مورد احتیاج است. اگر اجازه مى فرمایید در مراجع قضایى طبق نظر ایشان عمل شود.
ادام الله عمر کم الشریف
عبدالکریم موسوى اردبیلى

بسمه تعالى
مجازید طبق نظر شریف ایشان عمل نمایید. 9/5/66
این فتاوى به اندازه کافى تفاوت احتیاطات و نوع دیدگاه امام را در برخورد با حقوق مردم، على الخصوص در مسئله ى اعدام مفسد و محارب با دیدگاه آقاى منتظرى که تا روز برکنارى از قائم مقامى رهبرى بخش عظیم مسایل اقتصادی، اجتماعى و قضایى کشور بر اساس فتاوى ایشان عمل مى شد، نشان مى دهد و جاى بحث باقى نمى گذارد.ادامه مطلب...



      
 

عده زیادى از کسانى که به جریان آقاى منتظرى پرداخته اند علل و عوامل بروز این جریان را در مقابل انقلاب، ناشى از شخصیتى ایشان و ناتوانى این روانشناختى در فهم متشابهات تاریخى مى دانند. پیروان این نظریه ، نه تنها در تحلیل جریان آقاى منتظرى ، بلکه در فهم بخش اعظمى از تاریخ، علل فراز و فرود شخصیتها و جریانات را به عوامل شخصیتى رهبران این جریانات تاویل مى کنند و معتقدند ...

مى گویند که از مشکلات بزرگ انسان ها و جوامعى که دچار دگرگونى و انقلاب شده اند این است که پیوسته در معرض بازگشت به دوره ى پیش از انقلاب قرار گرفته و به سوى حق هدایت شده اند. پیوسته در معرض بازگشت به باطل و دوره ى جاهلیت قرار دارند. قرآن کریم در آیه ى 7 سوره آل عمران ناتوانى در فهم متشابهات را یکى از دلایل اصلى بازگشت به دوره جاهلیت، براى کسانى که دلشان میل به باطن دارد و هنوز از علم وایمانى راسخ برخوردار نیستند؛ چنین انسانهایى در تاویل حقایقادامه مطلب...



      

سلام.برخی وقتی کار خلاف قانون می خواهند انجام دهند صورت خود را می پوشانند تا شناسایی نشوند.اما در جریان هتک حرمت روز عاشورا با اینکه توهین به جناح یا فرد خاصی نبود و حمله به ارکان نظام و انقلاب بود اما عده ای راحت بدون نگرانی آمدند و هتک کردند.آیا این جز این است که پشتشان به جایی گرم است.به عکسهای زیر دقت کنید:


هتاکان عزاداران حسینی را شناسایی کنید
























      

آیا آرمگدون همان قرقیسیاست؟

جریان مسیحیت صهیونیستی یک جریان انحرافی در میان مسیحیت است که به رغم تعداد بسیار اندک پیروان آن در میان مسیحیان، به دلیل سلطه بر منابع اقتصادی، رسانه ها و مناصب کلیدی تا حد ریاست جمهوری ایالات متحده ی آمریکا (نظیر ریگان، بوش و...)نمود قابل توجهی داشته اند.طی حدود سه دهه ی گذشته، این جریان مورد توجه متفکران و اندیشمندان بسیاری در جهان غرب و عالم اسلام بوده که کتاب ها و مقالات متعدّدی را در این رابطه ترجمه یا تألیف کرده اند و برخی نیز همانند رضا هلال به جرم افشای حقایق درباره ی این جریان مخوف، ربوده شده و تاکنون خبر از ایشان به دست نیامده است.
در ایران اسلامی، متأسفانه تنها حدود 5 سال از عمر پرداختن به این موضوع بسیار مهم و کلیدی، می گذرد و تنها چند نشریه ی محدود آثاری را در این رابطه با چاپ رسانده اند.
این جریان که در واقع، عوامل اجرایی صهیونیسم بین الملل در دنیا به شمار می آیند، در راستای تحقّق سلطه ی این قوم جاه طلب بر تمام گیتی، پروژه ای را آغاز کرده اند که از آن با عنوان «پروژه ی مسیح»یاد می شود.این پروژه در حال حاضر درمراحل پایانی خود به سر می برد و برای ادامه ی خود نیازمند وقوع یک جنگ جهانی دیگر است.در همین راستا، این مجموعه با استناد به یک عبارت، از کتاب مقدّس چنان تفاسیر طولانی و تفصیلی عرضه کرده اند که چندین کتاب، مقاله، سخنرانی و همایش های متعدّد حاصل آن بوده است.در انجیل آمده است:«و ایشان را به موضعی که آن را هارمجدون می خوانند، فراهم آورند».
داستان آرماگدون و نبیان حمایت های بی پایان و بلاعوض مالی مالی و تسلیحاتی ایالات متحده از رژیم جعلی صهیونیستی، حمله به قلب جغرافیایی اسلامی؛ یعنی عراق و افغانستان، حضور مستمر نیروهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس و سیاست های اسلام ستیزانه ی دولت های مختلف ایالات متحده بر اساس همین عبارت نامربوط تفسیر و عملیاتی شده است.
خلاصه اینکه جریان مسیحیت صهیونیستی (راست مسیحی، اصول گرایان مسیحی، و...) یک جریان کاملاً سیاسی و ضد بشری است و نسبتی با هیچ یک از اصول تحریف نشده ی ادیان آسمانی نمی یابد، به خصوص آنکه پس از این خواهیم دید و نبرد قرقیسیا و آرمگدون، که یکی در روایات متعدد شیعی و سنّی آمده و دیگری ساخته ذهن جمعی صهیونیست است و مطلقاً نسبتی با حقیقت عالم واقع پیدا نمی کند، هیچ شباهتی با هم ندارند و یکی دانستن آن دو، اشتباهی بزرگ است که می تواند عواقب شومی را به دنبال داشته باشد. در ادامه توجّه شما را به بررسی مقایسه ای این دو نبرد در جدول روبه رو جلب می کنیم.

ویژگی ها و اوصاف

واقعه ی آرمگدون

  

نبرد قرقیسیا

موقعیت جغرافیایی

200مایلی جنوب شرقی حیفا د ر بیت المقدس

  

منطقه ی مرزی عراق ،ترکیه،سوریه

منابع پیش گویی

تفسیرهای بی مبنا از یک عبارت از کتاب مقدس

  

روایات اسلامی متعدد و صریح در کتب فریقیق

نحوه ی جنگیدن

جنگ بزرگ هسته ای با تعداد کشته های فراوان و غیر قابل تصور

درگیری با سلاح های روز و کشته های بسیار

انگیزه ی رویارویی

جنگ میان دو سپاه موسوم به حق و باطل!

  

درگیری برای تصاحب ثروتی که زیر فرات بوده است

زمان جنگ

در آستانه ی ظهور حضرت مسیح (ع)پس از بازسازی معبد سلیمان و تولد گوساله ی سرخ موی

5ماه قبل از ظهور حضرت مهدی (ع)

طرفین درگیر

دو سپاه خیر و شر؛یهودیان و حامیان مسیحی
کفار (=کمونیست های روسیه ،چین و کوبا)،
خیر(یهودیان و مسیحیان صهیونیست آمریکا)

مجموعه  ای از حکام جاه طلب و حریص (سفیانی ،ترک ها و رومیان (شاید روس ها و غربیان )و سپاهی از مصر

پیروزمیدان

سپاه خیر (یهودیان و مسیحیان صهیونیست  آمریکا)

  

سفیانی

تعداد کشته ها

چند میلیون نفر=3/2میلیون یهودی

  

صد یا چهارصد هزار نفر (اختلاف در روایت

سرانجام کشته ها

دفن همه مردگان به مدت 7ماه

  

حمله ی جانوران برای خوردن لاشه مردگان

زمینه  سازی

همه ی قوای مسیحیان صهیونیست بریا زمینه سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

نمی خواهد

آثار اعتقاد و ترویج باور به نبرد

حمله به عراق ،افغانستان ،لبنان ،سوریه و شاید ایران...

  

بی تاثیر در زندگی امروز

میزان احتمال وقوع

صرفاً دست آویزی برای ایجاد درگیری از سوی جنگ طلبان صهیونیست با مسلمانان و پیروان ادیان آسمانی

طبق بیان روایات احتمال وقوع آن بسیار زیاد است.

منبع:نشریه موعود ،شماره 101




      

بدون گوگل جست‌وجو کنید

 
جست‌وجو در اینترنت همواره بخش مهمی از فعالیت‌های کاربران محسوب می‌شود و بسیاری افراد با شنیدن کلمه جست‌وجو در اینترنت به یاد موتورهای جست‌وجو مانند گوگل یا یاهو می‌افتند. البته به هیچ عنوان نمی‌توان این موضوع را انکار کرد و بهترین روش نیز همین است اما بهره‌گیری از چند ابزار دیگر می‌تواند شما را به طور سریع به مجموعه‌ای از نتایج مرتبط برساند.
از موثرترین پارامترهای رتبه‌بندی نتایج در موتور جست‌وجوی گوگل می‌توان به Page Rank یا رتبه آن صفحه اشاره کرد که نشانگر اهمیت صفحه موردنظر است. از پارامترهای دیگر نیز می‌توان درصد تکرار کلمات در متن و عنوان صفحه یا Bold بودن آن‌ها نام برد. با این روش به نتایج جست‌وجوی خود دسترسی می‌یابید اما می‌توانید روش دیگری را نیز امتحان کنید. روش مذکور جست‌وجوی لینک‌های پربازدید و محبوب است.

جست‌وجو به این طریق بسیار ساده است. فقط کافی است با چند سرویس به نام Bookmarking ،Aggregator و LifeStream آشنایی داشته باشید. در این صورت می‌توانید از میان تمام لینک‌هایی که روزانه به این سرویس‌ها افزوده و توسط بقیه کاربران اینترنتی امتیازدهی می‌شوند سریعا به نتایج عالی دسترسی پیدا کنید.
برای جست‌وجو در اینترنت علاوه بر گوگل از سایت‌هایی که در زیر فهرست شده‌اند استفاده کنید:
delicious Furl، Magnolia،Diigo : جست‌وجو در این چهار سرویس بوکمارکینگ شما را دست‌خالی برنمی‌گرداند. شما باید از تگ‌ها یا همان برچسب‌ها برای جست‌وجو در این سرویس‌ها استفاده کنید. برای مثال، اگر به دنبال یافتن اطلاعات درباره یک نکته خاص در زمینه برنامه‌نویسی هستید کافی است علاوه بر جست‌وجوی تگ CSS در سایت Delicious، تگ Navigation یا Menu را نیز اضافه و جست‌وجو کنید.
Digg، Mixx،Reddit : جست‌وجو در این سرویس‌ها بدون نیاز به برچسب‌ها امکان‌پذیر خواهد بود و کافی است کلیدواژه مورد نظر را جست‌وجو کنید. نتایج جست‌وجو در این سرویس‌ها بر اساس محبوبیت لینک‌ها خواهد بود.
ReadBurner،Techmeme : با کمک این دو سرویس می‌توانید به لینک‌هایی که توسط کاربران گوگل ریدر به اشتراک گذاشته‌اند دسترسی داشته باشید و نتایج جست‌وجو به محبوب‌ترین لینک‌ها در بین کاربران گوگل ریدر ختم می‌شود.
Popurls : نتیجه جست‌وجو در این سایت محدودیت دارد اما سایت مذکور برای جست‌وجوی بهترین‌ها بسیار کاربردی است. برای مثال، جست‌وجویی که قصد دارید در آن از عبارت‌های Top یا Best استفاده کنید. البته اگر قصد دارید پاسخ این سوال را بدانید که امروز جالب‌ترین یا مهم‌ترین لینک مربوط به یک کلید واژه چه بوده، یک Aggregator پاسخگوی شماست.
Flickr، Vi.sualize.us، FFFFOUND، Imgfave،picfor.me : تمامی این سایت‌ها برای جست‌وجوی عکس مناسب هستند. از فلیکر که بگذریم برای جست‌وجوی عکس می‌توانید از سرویس‌های بوکمارکینگ مربوط به عکس‌ها استفاده کنید.
در نهایت به جای تمامی سرویس‌هایی که در بالا ذکر شد می‌توانید از سایت‌هایی مانند فرندفید استفاده کنید. روزانه حجم وسیعی از فعالیت‌های کاربران اینترنتی -که از سرویس‌هایی که در بالا ذکر شد استفاده می‌کنند- در این سایت جمع و به اشتراک گذاشته می‌شود. همچنین می‌توانید در تمامی لینک‌ها یا در یک سرویس به جست‌وجو بپردازید و آدرس خوراک آن جست‌وجو را به فیدخوانتان اضافه کنید و از آخرین لینک‌های مرتبط به آن مطلع شوید. همچنین برای آنکه جست‌وجو در فرندفید آسان‌تر باشد می‌توانید از خدمات سایتFriendDeck استفاده کنید.
منبع: http://itnewsway.ir




      

با سلام

باورکنید اگر گرفتار هیاهوها نشویم و خواستار روشن شدن حق و حقیقت باشیم کناری می نشینیم و ضمن مرور تاریخ گذشته برای شناخت افراد از سوابق قبل و عملکرد و مطالعه گفته ها و اندیشه های او براحتی می فهمیم که او چه نظری دارد.

آنچه در ذیل می آید ازهمین نمونه است:

روز جمعه 29 آذر 1387، آقای ابراهیم یزدی به اتفاق هیاتی از اعضای نهضت آزادی به دیدار آقای منتظری رفتند و با ایشان دیدار کردند. آقای منتظری در این دیدار با طرح مبانی فقهی و عقلی نظریه‌ی ولایت فقیه خاطرنشان کردند که نظرات فقیه به ما هو فقیه، تنها در امور فقهیه برنظرات سایر مردم تقدم دارد و ورود در مسایل دیگر، مانند ایجاد رابطه با امریکا یا روابط سیاسی با سایر کشورها، علی‌الاصول در حوزه‌ی کاری ولی فقیه قرارنمی گیرد و باید به وسیله کارشناس متخصص حل و فصل شود.

آقای منتظری همچنین گفتند که:«در زمان بازنگری قانون اساسی، به جهت ایراداتی که به افزایش اختیارات ولی فقیه و شمول مطلق این اختیارات داشته‌اند، با آن مخالفت کرده‌اند و باور دارند که حتی پیامبر اکرم (ص) نیز از حق ولایت مطلقه برخوردار نبوده است!»

راستش شنیده بودم که آدمها به مرور زمان نظراتشان درباره مسائل مختلف عوض می‌شود، ولی هرگز فکر نمی‌کردم که فقیهی پیدا شود که تا این اندازه حتی در نظرات و اعتقادات سابق خودش هم تجدید نظر کند! البته این تغییر نظرات ذاتا مشکلی ندارد، تنها اشکالش اینست که جوان‌هایی که روزگار سابق این آقایان را ندیده و نظرات افراطی آنها را هم نخوانده‌اند، شاید در شناخت آنها دچار اشتباه بشوند. به هر حال این آدمها  روزگاری با افکار و آرای خود، روی ذهن و اعتقاد مردم کار می‌کردند.

به همین دلیل تصمیم گرفتم بخشهایی از نظرات آقای منتظری را درباره «ولایت فقیه و دایره اختیارات ولی فقیه و نیز حدود اختیار سایر افراد از جمله رییس جمهور در برابر ولی‌فقیه» بنویسم تا خودتان ببینید حکومتی که قرار بود آقای منتظری ولی فقیهش باشد واجد چه شرایطی بود و ایشان چه مقدار برای سایر آدمها و مسولان حق و حقوق و آزادی و اختیار قائل بودند؟!

در دیدگاه فقهی آقای منتظری، رئیس جمهور نه تنها هیچ استقلالی از حیث مشروعیت و دایره اختیارات نسبت به رهبری ندارد، بلکه تنها عامل و کارگزار ولی فقیه است.(دراسات فی ولایت فقیه ج2 فصل 3 ص 51 )

ایشان تصریح می‌کنند که وزن و نقش ولی فقیه در جمهوری اسلامی، از نوع تشریفاتی شاه در حکومت‌های مشروطه از قبیل ملکه انگلیس نیست که صرفا وجود تشریفاتی و نمایشی و نماد وحدت ملی باشد و بهترین امکانات در اختیار او باشد بی‌آنکه مسئولیت عملی و حق دخالت در حکومت متوجه او باشد. در حکومت اسلامی، مسئول اصلی و واقعی نظام، رهبر و ولی فقیه است و قوه مجریه ، رئیس جمهور ، وزرا، استانداران، مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی و همه و همه بازوان حکومتی و ایادی رهبر و به فرمان اویند و مقام رهبری به منزله راس مخروط حکومت بر همه قوا، اشراف کامل (اشرافا تاما) دارد.

از آنجا که رئیس جمهور و دولتش در واقع کارگزاران و بازوی اجرایی رهبرند طبیعی‌تر آن است که توسط رهبری منصوب شود زیرا بار مسئولیت در اصل بر عهده رهبر است و اوست که باید افرادی را که در طرز تفکر و حتی سلیقه سیاسی مدیریتی هم سنخ او باشند برگزیند تا راحت تر با آنان کار کند! (ولایت فقیه قصل 4 ص 114)

آقای منتظری همچنین در دفاع از این اصل که کانون قانون اساسی، اصل ولایت فقیه است و قانون بدون ولایت فقیه، ساقط و بی‌اعتبار است در پاسخ به جریان سازی افرادی چون مقدم مراغه‌ای، بنی صدر و عزت‌الله سحابی در مجلس، اظهار داشتند:«ما آن قانون اساسی را که در آن ولایت فقیه و مساله اینکه تمام قوانین بر اساس کتاب و سنت نباشد، اصلا تصویب نخواهیم کرد بلکه ما یک قانون اساسی را تصویب خواهیم کرد که اصلا ملاک آن مساله ولایت فقیه باشد. اصلا اگر پایه طرح قانون اساسی بر اساس این مسائل نباشد، از نظر ما ساقط و بی اعتبار است. اگر هم بر فرض کسی بگوید چنین قانون اساسی، آخوندی است، بله ما آخوندیم. آخوندی باشد. ما می‌خواهیم صد در صد اسلامی و بر اساس ولایت فقیه باشد» (مشروح مذاکرات مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی ج 1 ص 107 )

ایشان در اعتراض به پایین بودن اختیارات ولی فقیه در قانون اساسی گفتند:«اینجا برای رهبر یک وظیفه و شانی درست کردید ولی همه اش توخالی و ظاهری است و هیچ شانی نیست. برای اینکه اولا اگر رییس جمهور متهم به یک جرمی باشد، به مجلس شورا چه مربوط است؟! و اما در مورد شورای عالی قضایی ، جرم که در دادگاه عالی قضائی ثابت شد دیگر عزلش احتیاج به رهبر ندارد؟! خوب هر بقالی هم چنانچه از رییس جمهور شکایت کرد و معلوم شد مجرم است او را کنار بگذارند، شما برای رهبر مقام و شانی قائل نشده‌اید و این یک امر تشریفاتی و زاید شده است. آنچه در این اصل مهم بوده، آن جهت است که تایید کاندیداهای ریاست جمهوری باید از طرف رهبر باشد! برای اینکه حکومت ، حکومت اسلامی است. من پیشنهاد می کنم این عبارت باید قطعا به اختیارات رهبری اضافه شود که: تایید کاندیداها برای ریاست جمهوری به منظور اسلامی بودن حکومت و ضمانت اجرایی آن! شما یک چیز لازم را حذف کرده‌اید و یک چیز لغو را اضافه نموده‌اید. آیا رهبر از یک بقال پایین‌تر است؟!» (مشروح مذاکرات مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی)

آقای منتظری همچنین در پاسخ به برخی اعضای مجلس خبرگان، آنها را غربزده خواند و شان بالای رهبری را یادآوری کرد و گفت:«حکومت اگر بخواهد اسلامی باشد باید متکی باشد به رهبری که از طرف خدا معین شده ولو به واسطه. اگر به یک رییس جمهور تمام ملت هم به او رای بدهند و ولی فقیه و مجتهد روی ریاست جمهوری او صحه نگذارد، این برای بنده هیچ ضمانت اجرا ندارد و از آن حکومت‌های جابرانه‌ای می‌شود که بر طبق آن عمل نخواهد شد

اگر این کار را نکنید حکومت اسلامی نیست. جمهوری هست اما جمهوری اسلامی نیست. بیایید به وظیفه اسلامیمان عمل کنیم. اروپا چه می‌گوید و حاکمیت ملی چه می گویند و دو تا بچه نفهم چه می‌گویند! اینها در واقع جزء ملت ایران نیستند»

ایشان حتی اعتقاد داشتند که تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری را هم باید ولی فقیه معرفی کند!:«ما وقتی می‌خواستیم شرایط رییس جمهور را معین کنیم، عده‌ای گفتند شرایط او غیر از ایرانی‌الاصل بودن و مسلمان بودن، چیز دیگری نباشد و ما جرات نکردیم بگوئیم رییس جمهور باید فقیه هم باشد! ما در اینجا اصرار کردیم که لااقل رییس جمهور از طرف یک فقیه کاندیدا شود! یعنی ما گفته‌ایم کسانی که می‌خواهند کاندیدای ریاست جمهوری بشوند از طرف ولی فقیه باید تایید شوند. مثلا بگوید ده نفر، بیست نفر را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری تایید می‌کنم و هرکس رای بیشتری آورد انتخاب می‌شود! ولی به هر حال عده‌ای حاضر نشدند که از وظایف فقیه، این هم باشد. بنابراین در شرایط رییس جمهور نه فقاهت را ذکر کرده‌اید نه تایید فقیه را. آنوقت ما بیاییم قدرت مملکت را به دست یک آدم الدنگ بدهیم که از قدرتش سو‌استفاده کند. خری را ببریم بالای بام که دیگر نتوانیم آنرا پایین بیاوریم!»

آقای منتظری به حدی در مورد استقلال رییس جمهور هراس داشتند که حتی معتقد بودند یک نفر به تنهایی نباید رییس جمهور شود:«من از اول با این که یک نفر رییس جمهور باشد مخالف بودم. ما هر چه بکنیم و کارها را دست یک نفر ندهیم به نظرم به صلاح مملکت است!»

ایشان همچنین به تفصیل در باب حاکمیت و اشراف تام و ولایت اجرایی رهبر در راس کل حاکمیت، بحث و استدلال فقهی کرده و اثبات کرده است که کلیه امور حکومتی در حیطه وظایف و اختیارات رهبر است. (ولایت فقیه ج 1 مقدمه ص 12)

آقای منتظری حتی تامین امور بهداشتی، تدبیر کلیه امور اجتماعی و اقتصادی و ارتباطات و مخابرات و راهسازی و مالیات و موسسات رفاهی و کلیه امور دولتی و حکومتی را جزء وظایف و اختیارات ولایت فقیه دانسته و نتیجه می‌گیرد که امکان ندارد خداوند این امور مهم را بلاتکلیف گذاشته باشد.

ایشان حتی انتقاد و مخالفت سایر فقها را با ولی فقیه ناشی از هوای نفس، حسادت، تکبر و خود بزرگ‌بینی و این مزاحمت‌ها را هم حرام دانسته بودند! (ولایت فقیه جلد 2 باب 5 فصل 2 ص 416) ایشان در نظر فقهی خود معتقد بودند که حتی به صرف وقوع چند خطا نمی‌توان حاکم را زیر سوال برد، نه تنها خطا، بلکه حتی برخی گناهان جزیی را هم نمی‌توان منتفی دانست و به صرف وقوع خطا یا عصیان، علیه حکومت شورش و نقض بیعت کرد!

حال این نظرات فقهی ایشان را که درست در روزهای جانشینی و قائم مقامی به آن اعتقاد داشتند با جملات ابتدای این مطلب مقایسه کنید و به این سوال پاسخ بدهید: اگر دست بر قضا آقای منتظری ولی فقیه می‌شدند، امروز کدامیک از نظرات فقهی خودشان را اعمال می‌کردند؟!





      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم