سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها
هر آن که کس که با کتاب ها آرامش یابد، راحتی و آسایش از او سلب نمی گردد. حضرت علی(ع)

خواندن از طفولیت آغاز می شود. کودکان از زمانی که کلمه محبت آمیز یاد می گیرند، داستان هیجان انگیزی می شنوند، شگفتی تجربه زندگی مشترک با والدین را از طریق استفاده از کلمات کسب می کنند، اعضای خانواده می توانند لذت خواندن را از طریق فعالیت هایی که مهارت ها و علایق را ایجاد می کنند گسترش دهند. در این جا به برخی از نکاتی که باعث می شود مطالعه بخش مهمی از زندگی فرزند شما را بسازد، اشاره می گردد:

 اخبار را تحلیل کنید. درباره وقایع روزانه که خود و فرزندتان در حال انجام آن هستید یا حتی چیزهایی که در حضور کودک تان در حال خواندن آن هستید، با او بحث کنید. این کار باعث برقراری ارتباط بین کلمات و حوادث می شود و شما از این طریق به او کمک می کنید تا عناصر یک داستان را یاد بگیرید.

 عکس های کتاب ها را با کودکان نگاه کنید. این کار را هنگامی که بچه های شما کوچک هستند و کتاب ها را به عنوان وسایل بازی و سرگرمی استفاده می کنند، شروع کنید. محدودیت توجه کوتاه کودک تان را بپذیرید؛ هر عکس العمل کوتاهی در حال پرورش عشق به کتاب است.

عادت پر کردن فضای زندگی با کتاب ها و به همراه داشتن همیشگی کتاب های دستی به کودک کمک می کند تا کتاب ها را به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود ببینند.

عادت مطالعه

اول نگاه کنید، بعد اشاره نمایید و سپس نام گذاری کنید. کودکان نوپا آموزش شیوه مطالعه خود را با ورق زدن کتاب شروع می کنند، سپس عکس کتاب ها را مرور می کنند، بعد به عکس ها به عنوان تصاویری که نام گذاری می شوند نگاه می کنند، سپس به عکس های نام گذاری شده اشاره و بالاخره خودشان برای تصاویر نامگذاری می کنند. فرزند شما در کجای این مسیر قرار دارد. آیا شما می توانید او را به مرحله بعدی هدایت کنید. اگر آمادگی لازم را ندارد او را مجبور نکنید، اما در صورتی که به آمادگی رسیده باشد، شما می توانید او را در حرکت به سمت جلو هدایت کنید. هر روز چیزهایی شامل برچسب های خواربارفروشی، علایم راهنمایی و رانندگی جاده و فهرست غذاهای رستوران ها را برای کودک تان بخوانید. سودمندی و رغبت در لغت ها به وسیله پیش خوانی شما جذب می شود.

 

همیشه کتاب را همراه خود داشته باشید. یک یا دو کتاب داستان در کیف بچه، در ماشین برای بچه های بزرگ تر یا بچه ی نوپای خود بگذارید. عادت پر کردن فضای زندگی با کتاب ها و به همراه داشتن همیشگی کتاب های دستی به کودک کمک می کند تا کتاب ها را به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود ببینند.

 

با هم به کتابخانه بروید. این مساله را به طور منظم در برنامه روزمره خود داشته باشید. اجازه دهید یک یا دو کتاب از کتابخانه امانت بگیرد و خودتان نیز چند کتاب امانت بگیرید.

 

زمان مشخص قصه گویی را فراموش نکنید. فرزند شما حتی قبل از این که بتواند تا آخر ماجرای داستان بنشیند، یاد می گیرد که کتاب چیزی جالب و سرگرم کننده است.

 

کارت عضویت کتابخانه بگیرید. به محض دو ساله شدن فرزندتان، با کارت عضویت کتابخانه او، مانند چیزهای با ارزش برخورد کنید و آن را در جای خاصی نگهداری نمایید.

 

به هر مناسبتی برای هر کودکی که می شناسید کتاب هدیه دهید و سپس با هم آنها را ورق بزنید.

آهنگ ها و شعرها را یاد بگیرید. بچه ها صداهای زبان را با آهنگ تشخیص می دهند و از این روش به لغات و اصوات علاقمند می شوند. آهنگ ها به همراه حرکات به کودکان کمک می کنند با حرکات یا لغات پیوند برقرار کنند. شعر کودک این آگاهی و عشق به زبان را نیز مهیا می سازد.

 

کتاب هدیه دهید. به هر مناسبتی برای هر کودکی که می شناسید کتاب هدیه دهید و سپس با هم آنها را ورق بزنید. کتاب ها را در جای مخصوصی از کتابخانه که قابل دسترس کودک باشد، نگهداری کنید.

 

سوال کنید. اگر از کودکان درباره کتابی که خوانده اید سوال شود، به یادگیری زبان آنها کمک می کند. بعد از این که سؤالی را مطرح نمودید به کودک وقت بدهید و منتظر عکس العمل باشید. او را در معنی کردن و پر کردن جای بعضی از کلماتی که ممکن است نداند یاری نمایید. توجه بیشتری نسبت به معنی و مفهوم کلمات داشته باشید.

 

ماهنامه کودک





      

  مکارم شیرازی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: باید واقعیت‌ها را باور و برای آن راه حل پیدا کنیم. نقد دوستانه در محیط ما کم است بیشتر یا مدح است یا تخریب یک گروه باید این وسط نقد هدفدار و دوستانه داشته باشند.

به گزارش ایلنا، این مرجع تقلید در دیدار دبیر کل اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، اظهار داشت: خیلی چیزها باید اصلاح شود نقد مقدمه هر اصلاحی است هیچ کس معصوم نیست جز انبیاء و اولیای الهی ما باید حتما در مورد لغزش‌هایی که وجود دارد نقد منطقی داشته باشیم، مردم درباره مسائل و مشکلات اقتصادی حرف دارند اگر چیزی نگوییم درست نیست.

ایشان با اشاره به اینکه سه گروه درانتخابات اخیر مطرح بودند، اظهار داشت: یک گروه در انتخابات که اکثریت بودن بیش از 24 میلیون رای آوردند یک گروه هم 13میلیون رای آوردند یک گروه هم گروهی مخرب بودند از خارج دستور می گرفتند و آتش بیار معرکه بودند و کارهای بدی کردند ما باید حساب آنها را از هم جدا کنیم. ادامه مطلب...



      
 

مناجات

خدایا!

این روزها سیاست بازیچه دست قدرتمندان دنیا، تدبیری برای هرچه بیشتر تعدی و تجاوز است...

 مسلمانان را از چنگال سیاستبازان برهان.

خدایا!

عدالت را از سیاست گرفته اند تا ظالمان عالم را بهترین سیاستمداران معرفی کنند...

آنها را در عدالت خویش بسوزان.

خدایا!

اینروزها در فرهنگ سیاسی دنیا شهادت طلبان را تروریست می خوانند و متجاوزان را مردان شجاع تاریخ...

دنیا را از سرگردانی این واژگونی برهان!

خدایا حق از دست رفته مان را بازستان

خدایا!

حق، کالای ارزان این زمانه است که در هیچ کنفرانس جهانی سیاسی خریدار ندارد و مدعیان حقوق بشر، خود سردمداران جنایتند...

حق از دست رفته مان را بازستان.

مناجات

خدایا!

برخی سیاست را در سکوت یافته اند تا دنیایشان در امان بماند...

غافلان دنیا طلب را شنوای فریاد مظلومان گردان.

خدایا!

سیاست در دست سیاستبازان است، حق در دست ناحقان ،عدالت در چنگال ظالمان و انسانیت اسیر ناکسان...

این همه را با ظهور مولایمان نجات بخش!





      
در صحیح بخاری روایتی نقل شده مبنی بر اینکه؛ عدّه ای از حجاج عراقی نزد عبدالله بن عمر آمده و از او درباره کشتن مگس قبل از خروج از احرام پرسیدند! عبدالله بن عمر بشدّت خشمگین شده و جواب می دهد:..
وای بر شما! پسر دختر رسول خدا را به شهادت می رسانید و آنگاه از من در مورد کشتن مگس در حال احرام و حرام یا حلال بودن آن سوال می کنید؟!
به نقل از روزنامه سعودی المدینه، وهابیت متحجر در بیشتر موارد (اگر نگوییم در تمام موارد) بر ظواهر دین تأکید دارند و همان تعقل و تفکر حجاج عراقی که از عبدالله بن عمر درباره کشتن مگس استفتاء کردند را دنبال می کنند. این ظاهربینان دنیا را به خاطر احکام و فتاوایی چون رنگ کردن مو با مواد شیمیایی ساخت کشورهای کفار زیر و رو می کنند، در حالی که هیچ اعتنایی به پدیده فقر و گسترش آن در جهان اسلام ندارند.
همین تفکر است که باعث می شود به سوی شیوخ منسوخ وهابی روان شوند تا از آنها درباره مبطلات روزه مثل نظافت دندانها با مسواک یا چسب زدن روی پوست و ... استفتاء نمایند!
این چه اندیشه ای است که از دین برای کشتن مگس استفتاء می کند، ولیکن در قبال کشتار بشریت هیچ اعتنایی از خود نشان نمی دهد؟




      
خودرویی که آقایان هاشمی‌شاهرودی، شبیری‌زنجانی، وحیدخراسانی، جوادی‌آملی، نوری‌همدانی، محقق‌داماد و سیدحسن خمینی در قم سوار می‌شوند چیست؟
دیروز عصری رفتم درس آیت الله هاشمی شاهرودی. موضوع درس یک بحث مقدماتی بود درباره تاریخچه علم اصول فقه. آقای شاهرودی که تا همین چند ماه پیش رییس قوه قضاییه بود روزهای شنبه تا سه شنبه در قم بحث خارج اصول دارن. ایشون از شاگردان نزدیک شهید صدر هستن و شهید صدر هم یکی از اساتیدصاحب نام در علم اصول فقه.
حدود ??? تا ??? نفر شاگرد حاضر بودند. محل کلاس هم مسجد محمدیه هست. مسجد محمدیه الان در گوشه سمت چپ شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه قرار داره. چون در حالت عادی مسجد جزء شبستان هست، برای کلاس اطراف محدوده مسجد رو با پارتیشن جدا کرده بودند. از در حرم که می خواستی بری داخل دو تا پرشیای مشکی با یک بنز راهنمایی و رانندگی و چند نفر محافظ رو دم در می دیدی که مربوط به آیت الله شاهرودی بود. چند نفر محافظ دم در ایستاده بودند و چند نفر هم در راهروی مسجد.
اما برخلاف آیت الله شاهرودی بیشتر علمای قم از پیکان برای رفت و آمد استفاده می کنند.
مثلا آیت الله شبیری زنجانی یا پیاده میاد سر درس و یا گاهی وقت ها به خاطر کهولت سن از ماشین استفاده می کنن. اونم یک پیکان بدون محافظ. عقب هم معمولا پسرشون می شینن. که البته تا دفترشون راهی نیست.
آیت الله وحید خراسانی هم با یک پیکان میان درس. معمولا با دو پسرشون میان.
آیت الله جوادی و آیت الله نوری همدانی هم پیکان سوار هستند و معمولا دو محافظ دارند.
ماشین آیت الله مکارم شیرازی سمند هست، با دو محافظ.
آیت الله محقق داماد هم یک پیکان دارند که فکر کنم مدل ?? باشه. (قابل توجه اینکه غیر از پیکان ایشون، همه پیکان های نام برده در این نوشته رنگ سفید و مدل بالا هست. ولی این پیکان منحصر به فرد رنگ نارنجی داره.)آقای محقق محافظ ندارن و فقط سرایدار دفتر ایشون رو می بره و میاره.
سید حسن آقا خمینی هم با ? تا پیکان سفید رنگ و معمولا ? یا ? محافظ میومدن سر درس. البته ایشون امسال با اینکه اسمشون توی لیست استادان هست، هنوز که هنوزه سر کلاس نیومدن.
از اساتید که بگذریم، روحانیون درجه بعدی بیشتر ماشین های ایرانی سوار می شن. عده ای که معتقد به ماشین داشتن نیستند. عده ای پژو ??? و البته بعضیا ??? خیلیا مثل بقیه مردم پراید سوار می شن و البته پیکان. پژو ??? هم که معروف هست به پژو آخوندی! هنوز توی قم دیده می شه
البته خیال نکنید قانون ماشین سواری برای همه روحانیونه. هنوز هم عمامه به سر های موتور سوار توی قم هستند و این مسئله اصلا حساسیت برانگیز نیست.




      
 درگیری های گروه الحوثی و دولت یمن در استان شمالی «صعده» بعد از طی دوره ای آرام بار دیگر طی دو سه روز گذشته شعله ور و دامنه آن علاوه بر صعده به استانهای «عمران» و «حرف سفیان» نیز کشیده شد. مطابق آخرین خبرها در درگیری های روز عید فطر میان دو طرف حدود 150 نفر از مبارزان صعده کشته شده اند.ادامه مطلب...



      

سلام! امروز هم تقویم‌ها ساکتند. منظورم جمعه‌های تقویم‌هاست. جمعه‌هایی که حتی در تقویم رنگ‌شان با رنگ روزهای دیگر فرق دارد. جمعه‌ها هنوز ساکتند. ساکت ساکت. عصرهای جمعه هنوز دل‌گیر است، دل‌گیرِ دل‌گیر. دعای سمات در فضا جاری است، بدون تو! این جمعه هم دارد بدون تو می‌گذرد ها! می‌آیی؟
شنبه‌ها، یک‌شنبه‌ها، دوشنبه‌ها، سه‌شنبه‌ها، چهارشنبه‌ها، پنج‌شنبه‌های من، همه جمعه است، یعنی من هر روز منتظرم، هر روز.
هر ساعت، هر دقیقه، هر ثانیه من به اندازه یک روز می‌گذرد، یک روز جمعه، هر ثانیه من یک روز جمعه است. در هر ثانیه که قلبم یک تاپ، همراه تیک ثانیه می‌زند، منتظرم که بیایی!
قلبم با هر ثانیه خودش را به در و دیوار سینه‌ام می‌کوبد: تیک تاپ! تیک تاپ! منتظرم که بیایی!
بیا بیا بیا. دیگر از تیک تاک و تاپ تاپ و تیک تاپ خبری نیست. قلبم می‌گوید: بیا بیا بیا. لحظه‌ها می‌خوانند: بیا بیا بیا.
می‌دانم یک روز می‌آیی، اما زودتر بیا، یک کمی زودتر! هر کس برای تو چیزی نوشته و گفته بیا. من هم برای تو این نامه را نوشته‌ام و من هم گفته‌ام بیا، هم‌صدا با همه آن‌ها، اما دیگر گفتن این‌که به تو بگوییم: بیا، تکراری شده است.
آرزو هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود، اما اگر بخواهی این آرزو را بنویسی و مثل بقیه بنویسی، تکراری می‌شود. این‌که فقط بنویسی: بیا! این‌که فقط بنویسی و بگویی: بیا! اما کاری برای آمدن آن‌که می‌گویی بیا، نکنی، خیلی بد است.
آقا! یک چیزی بگویم؟ رویم نمی‌شود بگویم، اما می‌گویم: نیا! به دیگران کاری ندارم، اما خود من اصلاً کاری برای آمدنت نکرده‌ام. اصلاً خودم را برای آمدنت آماده نکرده‌ام! دلم را شست‌وشو نداده‌ام. هنوز هم کارهایی می‌کنم که می‌دانم اصلاً ‌خوشت نمی‌آید و دوست نداری انجام بدهم. می‌ترسم از آن روزی که بیایی و من هیچ کاری نکرده باشم. می‌ترسم آن‌قدر بار گناهم سنگین شود که توانم از جا بلند شوم و به یاری تو بیایم. می‌دانم تو سربازهای خوب می‌خواهی، می‌دانم دوست داری یارانت مثل یاران امام حسین(ع) وفادار باشند، حتی اگر شمارشان کم باشد.
آقا! یک کم به من فرصت بده تا خودم را آماده کنم. می‌ترسم همین جمعه بیایی و من شرمنده گل روی تو شوم، می‌ترسم فقط گفته باشم بیا و هیچ ‌کاری نکرده باشم، می‌ترسم... .

نویسنده : محدثه رضایی





      

مرکز مطالعات دموکراسى دانشگاه وست مینیستر لندن مارس 1997
(الف) پرسشى بى پروا: آیا ممکن است آرمان مردم گرایانه سکولاریسم, اعتقادى به ظاهر بدیهى باشد که کثرت گرایى آزاداندیشانه دموکراسى را آن گونه که اکنون تجربه اش مى کنیم, تهدید کند؟
پاسخى احتمالى: این شک به سکولاریسم را به یارى این واقعیت مى توان توجیه کرد که اغلب سکولاریست ها, سکولاریسم را بدون تفکر تقدیس مى کنند. شعار ((بى سکولاریسم, دموکراسى ناممکن)) از نظرشان شعارى مقدس است. سکولاریست ها گمان مى کنند در طول چند نسل گذشته, اوهام دینى به تدریج از میان رفته اند و این باعث بسى خوشبختى است; چرا که جداسازى احساسات دینى از حوزه هایى چون: حقوق, حکومت, سیاست حزبى, و آموزش و پرورش ـ جدایى کلیسا از دولت ـ مردم را از تعصبات نامعقول رها نیده و موجب ارتقاى تحمل و بردبارى روشنفکرانه مى شود, که این خود, جزء تفکیک ناپذیر دموکراسى کثرت گرا است. به علاوه, سکولاریست ها مى پندارند خلإ ناشى از رخت بربستن خدا از زمین را مى توان با اعتقاد به اینکه جدایى کلیسا از دولت و تحدید باورهاى دینى به محیطهاى خصوصى جایگزینى براى خدایند, پرکرد. جست و جوى نوین براى معناى فردى و رستگارى را مى توان در قالب ((دین ناپیدا))ى ((بیان خود)) و ((تحقق خود)) ریخت (توماس لوکمن).(1) سکولاریست ها مى گویند تمایلات دین زدایانه]secularsing] در واقع به تدریج جزء مسلمات زندگى نوین شده و مردم را قادر مى سازد تا بتوانند در هر کجا زندگى اى کم تعصب تر و عاقلانه تر را پى ریزى کنند. همچنین, این گرایشهاى دین زدایانه, مردم را یارى مى دهد تا با دنیاى عارى از دیندارى سازگار گردند و به آنها اطمینان مى دهد که مى توانند در رویارویى با تجربیات زمینى, آزادانه زندگى کنند.
على رغم این که چالشهاى قدرتمندى نسبت به سلطه سکولاریسم صورت گرفته است, اصول اعتقادى رایج سکولاریسم همچنان پا برجا مانده است; زیرا ریشه تفکرش بسیار عمیق است. جاى تعجب است که تبارشناسى عالمانه و جامع این ریشه ها هنوز نانوشته مانده است, ولى با وجود این, روشن است که این اندیشه که دنیاى نوین, همسوى با سکولاریته]secularity] در حال تخریب بنیادهاى دینى است, زاییده اروپا در نیمه قرن نوزدهم است; اما خود مفهوم ((سکولار]secular] (( که تنها مختص به تمدن اروپا است, قدمت بیشترى دارد. از زمان پذیرش مسیحیت به منزله دین رسمى امپراطورى در زمان کنستانتین, رابطه بین قدرت روحانى و قدرت گذرا ـ سکولار ـ همواره مورد بحث بوده است: ابتدا در قرن سیزدهم میلادى, صفت ((سکولار)) (برگرفته از کلمه لاتین saecularis) در زبان انگلیسى براى تمیز قایل شدن بین کشیشانى که در میان مردم زندگى مى کردند و آنهایى که در انزواى صومعه و دیر بودند, به کار رفت. ویلیام اهل اوکهام(2) و جان وایلکلیف(3) نویسندگان قرن چهارده, با تمیز قایل شدن بین نهادهاى مرتبط با مسایل مدنى, معمولى, و فانى و نهادهاى دیگرى که مشخصا مذهبى و روحانى بودند[ و به کارگیرى کلمه ((سکولار)) براى نهادهاى مدنى] بر این مفهوم کلمه ((سکولار)) صحه نهادند.
در طى قرن شانزدهم, این مفاهیم اساسا منفى سکولار به منزله قلمرو موقت همه چیزهاى ((دنیایى)) که مستقیما به مقررات مذهبى مرتبط نبود ـ یعنى قلمرو چیزهاى غیر کلیسایى, غیر دینى, غیر مقدس ـ به تدریج کمرنگ شد و اصطلاح سکولار مفهوم غیر دینى بودن و غیر خدایى بودنش را از دست داد. کلمه سکولار ناگهان به جنبش در آمد و براى توصیف دنیایى که تصور مى شد در حرکت باشد, به کار رفت. سکولارایز]to secularize] (از کلمه فرانسوىseculariser ) به مفهوم غیر دینى کردن و از مالکیت کلیسا خارج کردن چیزى به کار مى رفت; و در عین حال, سکولاریزاسیون[ سکولار سازى ]secularization نیز به معناى فرایند تقلیل نفوذ دین به کار مى رفت. مثلا در اجتماعات کلیسایى و قانونى, سکولاریزاسیون, براى انتقال نهادها و دارایى هاى دینى از مالکیت کلیسا به مالکیت افراد عام و کاربرى فانى و دنیایى به کار مى رفت. این, همان مفهومى است که فرهنگ لغت دکتر جانسون (1755) از آن براى تعریف اصطلاحات زیر سود مى جوید: سکولاریته:]secularity] ((دنیایى بودن, توجه به چیزهاى دنیایى کنونى)); سکولارایز: ((تبدیل چیزهاى اختصاص یافته براى استفاده روحانى به استفاده عادى)) و ((دنیایى ساختن)); و سکولاریزاسیون: ((عمل سکولار کردن)). ادامه مطلب...



      

انتخاب همسر

 بیشتر رفتارهای ما تابع افکار و احساساتمان هستند، اما بسیاری افراد می‌توانند و قادر هستند احساساتشان را کنترل کنند تا تاثیر چندانی بر رفتارهای لحظه‌ای و آنی آنها نداشته باشد. گروهی هم قادر به این کار نیستند و از رفتارشان می‌توان حدس زد چه احساسی دارند.

در زندگی خانوادگی شاید خانم‌ها در بسیاری از موارد دلیل برخی از رفتارهای آقایان را در نیابند. آنها در شرایطی بسیار مهربان هستند و گاهی نیز بنا به مصلحت سخنان خوشحال کننده می‌زنند. گاهی به قدری عصبانی هستند و حرفهایی می‌زنند که شاید ما تا به حال فکرش را هم نمی‌کرده‌ایم.

شاید گاهی اوقات دچار سردرگمی‌شویم که رفتارهای آنها چه مبنایی دارد اما بهتر است قبل از هر چیز آنها را درک کنیم و برای درک بهتر و عمیق‌تر نیز باید اطلاعات خود را در مورد آنچه احساس بهتری به آنها می‌دهد افزایش دهیم، البته احساس بهتری نسبت به خودشان.

برای آنکه مردان رفتار بهتری داشته باشند ،باید دارای احساس بهتری نسبت به خود و توانایی هایشان باشند.

لازم به ذکر است این موضوع یعنی احساسی که مردان نسبت به خود در موقعیت‌های گوناگون پیدا می‌کنند تابع هیچ سن خاصی نیست. از نوجوانی تا کهنسالی رفتارها و گفتارشان تابع احساسی است که نسبت به خود دارند.

پس برای داشتن رابطه بهتر و زندگی رضایت بخشتر باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشیم. ما در اینجا به تعدادی از موارد اشاره کرده‌ایم.ادامه مطلب...



      
قرائتی

بسم الله الرحمن الرحیم

الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی

رمضان 88 حرف‌هایی را شنیدیم و گفتیم. در این جلسه و شاید یک جلسه‌ی دیگر راجع به برکات انفاق و مقایسه بین انفاق و بخل خواهیم داشت. لیکن، عرض کردم کسی نگوید: انفاق برای پولدارها است. آن کسی که زور دارد، آن کسی که آبرو دارد، آن کسی که خطش خوب است، آن کسی که شنا بلد است. آن کسی که زبان دارد. آن کسی که قلم دارد، هرکسی هرچه دارد، قرآن می‌گوید: «مِمَّا آتاکُمْ» (نمل/36) نمی‌گوید: «مما لَکُم»، «اَموالِکُم» هم هست. ولی «آتاکُمْ» یعنی هرچه خدا به تو داده است. هرکسی را خدا به او یک چیزی داده است. خدا یک چیزهایی به من داده، به شما نداده است.یک چیزهایی به شما داده به من نداده است. هرکس هرچه دارد به دیگران کمک رسانی کند.

من هیئت دولت رفتم، به وزرای محترم عرض کردم که این بودجه‌ای که برای حوادث غیر مترقبّه می‌گذارید، اگر برای زکات و فقرا بگذارید، خود خدا حوادث غیر مترقبه را رد می‌کند.

 1- درمان بخل، اولین اثر انفاق به محرومانادامه مطلب...



      
<      1   2   3   4   5      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم