سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

تظاهرات

خیابان‌های شهرهای مختلف کشمیر روز شنبه 4 مهر ماه، نیز برای دومین روز پیاپی شاهد ادامه تظاهرات مسلمانان در اعتراض به اقدام یک کارخانه تولید کفش این کشور در اهانت به قرآن کریم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی KashmirObserver، برای دومین روز پیاپی صدها نفر از مسلمانان کشمیر خشم و انزجار خود را نسبت به اقدام مسئولان این کارخانه به خاطر چاپ آیات قرآن کریم بر روی کفش‌ها ابراز کردند.

روز جمعه نیز هزاران نفر از شهروندان مسلمان شهرهای "سپر" و "وارپورا" و مناطق اطراف این شهرها با راهپیمایی در خیابان‌ها شعارهایی در محکومیت اقدام این کارخانه و حمایت از مقدسات دین اسلام سر دادند که 8 نفر از آنان به دلیل درگیری با پلیس این کشور مجروح شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ادامه تظاهرات مسلمانان کشمیری در خیابان‌ها منجر به تعدیل رفتار پلیس این کشور در برخورد با تظاهرکنندگان و به تلاش افتادن مسئولان این کشور برای رسیدگی به این اوضاع و برآوردن خواست مسلمانان شده است.

منبع : روزنامه اعتدال





      

امام ،خمینی ،روحانیت ،شهدا

خدمت حضرات روحانیون سراسر کشور و مراجع بزرگوار اسلام و مدرسین گرام و طلاب عزیز حوزه‌هاى علمیه و ائمه‌ محترم جمعه و جماعات - دامت برکاتهم صلوات و سلام خدا و رسول خدا بر ارواح طیبه شهیدان خصوصاً شهداى عزیز حوزه ها و روحانیت. درود بر حاملان امانت وحى و رسالت پاسداران شهیدى که ارکان عظمت و افتخار انقلاب اسلامى را بر دوش تعهد سرخ و خونین خویش حمل نموده‌اند. سلام بر حماسه سازان همیشه‌ جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس از شمع حیاتشان گوهر شب‌چراغ ساخته‌اند. افتخار و آفرین بر شهداى حوزه و روحانیت که در هنگامه نبرد رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بریدند و عقال(1) تمنیات دنیا را از پاى حقیقت علم برگرفتند و سبک‌بالان به میهمانى عرشیان رفتند و در مجمع ملکوتیان شعر حضور سروده‌اند. سلام بر آنان که تا کشف حقیقت تفقه به پیش تاختند و براى قوم و ملت خود منذران(2) صادقى شدند که بند‌بند حدیث صداقتشان را قطرات خون و قطعات پاره‌پاره پیکرشان گواهى کرده است و حقاً از روحانیت راستین اسلام و تشیع جز این انتظارى نمى‌رود که در دعوت به حق و راه خونین مبارزه مردم خود، اولین قربانی‌ها را بدهد و مهر ختام دفترش شهادت باشد. آنان که حلقه ذکر عارفان و دعاى سحر مناجاتیان حوزه‌ها و روحانیت را درک کرده‌اند در خلسه حضورشان آرزویى جز شهادت ندیده‌اند و آنان از عطایاى حضرت حق در میهمانى خلوص و تقرب جز عطیه شهادت نخواسته‌اند. البته همه مشتاقان و طالبان هم به مراد شهادت نرسیده‌اند. یکى چون من عمرى در ظلمات حصارها و حجاب‌ها مانده است و در خانه عمل و زندگى جز ورق و کتاب منیت نمى‌یابد و دیگرى در اول شب یلداى زندگى سینه سیاه هوس‌ها را دریده است و با سپیده سحر عشق عقد وصال و شهادت بسته است. و حال من غافل که هنوز از کتم(3) عدم‌ها به وجود نیامده‌ام، چگونه از وصف قافله سالاران وجود وصفى کنم؟ من و امثال من از این قافله فقط بانگ جرسى مى‌شنویم، بگذارم و بگذرم...


صحیفه نور ،پیام ها،3اسفند 67




      
برای رفع بسیاری از مشکلات کامپیوترتان می توانید پیش از بالا آمدن ویندوز، حالت Safe Mode را انتخاب کنید و تغییر دلخواهتان را در محیطی امن اعمال نمایید.
(عبارت Safe Mode را شاید بتوان «حالت امن» ترجمه کرد، اما در این کارگاه ترجیح داده ایم که عبارت اصلی اش را به کار ببریم و ترجمه نکنیم.) گاهی اوقات پیش می آید که مشکلات کامپیوتر باعث از کار افتادن دایمی ویندوز چه بسا بالا نیامدن آن می شود. آن چه در این شرایط اهمیت دارد، این است که به جای این که بترسید یا نگران شوید، خاطر جمع باشید که چیزی از اطلاعات تان از بین نرفته است و می توانید دوباره به آنها دسترسی بیابید. اشکال هایی که در رجیستری و یا فایل های حساس ویندوز به وجود می آیند، ممکن است باعث بروز مشکلاتی جدی در کارکرد ویندوز شوند. چنین مشکلاتی را شاید نتوان در محیط عادی ویندوز رفع کرد.
به عنوان مثال اگرچند برنامه جدید را روی کامپیوترتان نصب کنید و پس از آن ویندوز بالا نیاید، کاری که باید انجام شود، Uninstall کردن آن برنامه هاست؛ اما اگر نتوانید وارد محیط ویندوز شویم، چگونه می خواهیم آن برنامه ها را Uninstall کنیم؟ در چنین شرایطی است که هم در ویندوز XP و هم در ویندوز ویستا، حالت Safe Mode به داد کاربر می رسد و مشکل او را حل می کند. برای این که با روش کار آن آشنا شوید، به سراغ گام های زیر بروید. ادامه مطلب...


برچسب ها : رایانه  ,


      
 مقدمه
ظهور امام عصر(ع) واقعه‌ای شریف است که از زمان حضرت آدم(ع) بسیاری چشم انتظار وقوع آن بوده‌اند و در رأس آنان می‌توان از انبیا و رسولان الهی و پیروان ایشان یاد کرد. در منابع مختلف و کتاب‌های مقدس ادیان آسمانی و غیر آسمانی متعددی می‌توان در این رابطه مطالبی یافت. در این میان، مطالبی که در منابع اسلامی آمده به مراتب بیش از دیگر متون است. با این حال با مطالعه مطالب و روایاتی که درباره ظهور در متون اسلامی آمده چند نکته مهم و اساسی جلب توجه می‌نماید:ادامه مطلب...



      

5 شهر سبز جهان

در حالی که هنوز بحث درباره ی اینکه آیا شهر " از " واقعاً می توانسته یک شهر تماماً سبز باشد یا نه، شهرهای زیادی در سراسر جهان به طور سالانه نمره ی سبز بودن می گیرند . این شهرهای ایده آل با ترکیبی از ضوابط رتبه بندی می شوند . این ضوابط شامل برنامه ریزی های شهری و آمارهای زیست محیطی می شوند . ضوابطی که شامل منابع تامین انرژی ، نحوه ی مصرف و گزینه های حمل و نقل و مواردی از این قبیل است . بیشتر لیست هایی که در این زمینه تهیه می شوند ، در مورد زندگی سبز ( مواردی مثل : دسترسی به پارک های عمومی ، شغل های سبز و ساختمان های با دوام ) و چشم انداز سبز ( مثل بازیافت ) هم ، مواردی را در بر می گیرند .
این روش ، به طور استثنایی مناطق شهری را برای سبز بودن به مبارزه می طلبد .مناطق شهری حجم زیادی از جمعیت ، ترافیک در هم فشرده ، زباله و آلودگی هوا را در خود دارند تا مانع از سبز نامیده شدن آنها شوند . 75 درصد انرژی جهان توسط شهرها مصرف می شود . شهرهای سبز باید بدون به خطر انداختن آینده ی شهر ، نیازهای جاری خود را به موازنه درآورند . ادامه مطلب...



      

لبنیات ؛ پرچرب یا کم‌چرب؟

 شیر بعد از آب، حیاتی‌ترین ماده خوراکی تلقی می‌شود. این فرآورده کامل‌ترین غذا و سرشار از مواد مغذی به شمار می‌رود که عمده نیاز بدن انسان را تامین می‌کند.شیر حاوی 3.5 گرم پروتئین و 3.5 تا 4 درصد چربی است که هر دوی آنها برای کودکان در حال رشد، ضروری است.ولی پرسش اینجاست که باید چه لبنیاتی مصرف کرد، پرچرب یا کم‌چرب؟ادامه مطلب...


برچسب ها : سلامت  ,


      

رضاخان بانی جوک‌سازی علیه شمالیها

 بسیاری از محققان بر این اعتقادند که ایجاد اختلاف میان مردم از سیاستهای برنامه‌ریزی شده حکومت پهلوی اول و دوم با هدف تحکیم سلطه بر جامعه بوده است. ترسیم تصویری موهن از شخصیت شمالی‌ها، قزوینی‌ها، ترکها، اصفهانی‌ها و ... تبلیغ مستمر بر این گونه اهانتها از طریق ساختن جوک و لطیفه، در فرهنگ ملی و تاریخی مردم ایران جائی نداشته است.
در این رابطه مطلبی را برگزیده‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.ادامه مطلب...



      

پرنده و انسان

..فَإِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَبْتَغِی نَفَقًا فِی الْأَرْضِ أَوْ سُلَّمًا فِی السَّمَاءِ ...

چنانچه بتوانی نقبی در زمین بزنی، یا نردبانی به آسمان بگذاری (و اعماق زمین و آسمانها را جستجو کنی، چنین کن)

«الأنعام/35»

 

پرنده بر شانه های انسان نشست . انسان با تعجب رو به پرنده کرد و گفت : اما من درخت نیستم. تو نمی توانی روی شانه ی من آشیانه بسازی.

پرنده گفت : من فرق درخت ها و آدم ها را خوب می دانم. اما گاهی پرنده ها و انسان ها را اشتباه می گیرم.

انسان خندید و به نظرش این بزرگ ترین اشتباه ممکن بود.

پرنده گفت: راستی، چرا پر زدن را کنار گذاشتی؟

انسان منظور پرنده را نفهمید، اما باز هم خندید.ادامه مطلب...



      

رها

یا ایها الذین امنوا علیکم انفسکم لا یضرکم من ضل اذا هتدیتم الی الله مرجعکم جمیعا فینبئکم بما کنتم تعملون1

ای کسانی که ایمان آورده اید بر شما باد رعایت نفس خودتان ، چه آنانکه گمراه شدند گمراهیشان به شما ضرر نمی رساند اگر شما خود راه را از دست ندهید؛ بازگشت همه به خداست و پس از آن آگاهتان می کند به آنچه عمل می کردید1

یکی از جنبه های مهم هدایت برای رسیدن به کمال انسانی توجه انسان به خویشتن خویش است . اهل معرفت نزدیک ترین راه برای خداشناسی و بار یافتن به کمالات انسانی را خود شناسی می دانند که پیامبر عظیم الشان فرمودند:      من عرف نفسه عرف ربه ودر بیانی دیگر امیر معرفت علی علیه السلام می فرما یند :«العارف مَن عَرف نَفسَه فَاعتَقها و نَزهّها عن کلّ ما یبعدها و یوبقها»2«عارف کسى است که روح خود را بشناسد و آن را آزاد کند و از هر چیزى که موجب دورى (از کمال) و باعث هلاکت مى‏گردد، پاک سازد

آنگاه به جهت اهمیتی که شناخت نفس دارد  فرمودند:«عجبت لمن ینشد ضالته، و قد اضل نفسه فلا یطلبها» 3

«در شگفتم از کسى که در جستجوى گمشده‏اش برمى‏آید و حال آن که (شخصیت) خود را گم کرده است و در جستجوى آن برنمى‏آید!!»

سپس علت این گمگشتگی و سرگردانی را بیان میکند و یاد آور می شود که بی اطلاعی شما از آنجه در انتظار شماست شمار ا از خود بیگانه کرده است.ادامه مطلب...



      

بقیع

در فضیلت بقیع احادیث و روایات متعددی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) نقل گردیده است از جمله این که در حدیثی فرمودند: "از بقیع هفتاد هزار نفر که صورتشان مانند ماه شب چهارده است محشور خواهند شد و بدون حساب وارد بهشت می‎شوند."

و در حدیث دیگر آمده است که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) در بقیع حضور یافتند و اهل قبور را بدین گونه خطاب می‎کردند: "درود بر شما، خداوند ما و شما را بیامرزد شما پیشاهنگان ما بودید و ما هم در پی شما خواهیم آمد."

حرم ائمه بقیع در کتب تاریخ به عنوان مشهد و حرم اهل بیت(علیهم‎السلام) معروف گردیده است و در این حرم مطهر قبر چهار تن از ائمه هدی؛ امام مجتبی، امام سجاد، امام باقر و امام صادق (علیهم‎السلام) در کنار هم و به فاصله 2 تا 3 متری این قبرها، قبر عباس عموی گرامی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) قرار گرفته و در کنار آن نیز قبر دیگری است که متعلق به فاطمه بنت اسد می‎باشد. قبل از ویرانی ساختمان این حرم مطهر همه قبور ششگانه در زیر گنبد و دارای ضریح زیبایی بودند. همچنین مدفن تعدادی از همسران، فرزندان، اقوام و عشیره پیامبر اکرم و جمع کثیری از صحابه و یاران آن حضرت و تعداد بی شماری از شهدا و علما در این قبرستان قرار دارند.

رسول خدا(صلی الله علیه و آله) در بقیع حضور یافتند و اهل قبور را بدین گونه خطاب می‎کردند: "درود بر شما، خداوند ما و شما را بیامرزد شما پیشاهنگان ما بودید و ما هم در پی شما خواهیم آمد."

 پیشینه قبرستان بقیع ادامه مطلب...



      
<      1   2   3   4   5      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم